Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2003, 19:37
druiveke
druiveke is offline
hey

ik heb al 2 lange relaties gehad, (elk ongeveer 1.5jaar )

elke keer komt het zelfde probleem voor:

wanneer ik hoor dat men vriend alleen (zonder mij) uit gaat dan word ik zo lastig, boos

ik weet niet hoe het komt

ik ben in mijn vorige relatie al vaak bedrogen geweest
maar zelf in mijn eerste relatie (waar die jonge echt alles om me gaf ) had ik het zelfde gevoel.

Nu heb ik juist een nieuwe relatie,
ik kan het niet zeggen, het is nog maar 2 weken,
maar denk toch dat hij een trouw persoon is

wanneer hij dan vertelt dat hij weggaat heb ik zo een boos,
lastig, eenzaam gevoel.
wanneer hij dan vraagt om nog even af te komen voor dat hij weggaat
ben ik meestal boos, lastig en zeg ik dacht hij niet meer moet afkomen (dat was toch zo in men vorige relaties en ik voel nu aan dat het gevoel niet zal veranderen)
misschien klinkt dit belachelijk maar voor mij is dit een enorm groot probleem

kennen sommige mensen dit nog?
heeft er iemand tips?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-11-2003, 19:39
Verwijderd
dat is best wel triest.

je moet hem ook "vrijheid" gunnen.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 19:49
-Farfalla85-
-Farfalla85- is offline
En... jij houdt van hem en vertrouwt hem??
Oud 06-11-2003, 19:52
druiveke
druiveke is offline
is er dan niemand gewoon van samen uit tegaan?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 19:53
Verwijderd
Citaat:
druiveke schreef op 06-11-2003 @ 20:52:
is er dan niemand gewoon van samen uit tegaan?
na 3 x lezen begreep ik deze zin nog niet
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 20:00
druiveke
druiveke is offline
is het bi niemand een gewoonte dat je met je vriend/ vriendin samen uitgaat?

ga jij altijd zonder je lief uit?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 20:07
Marsel
Marsel is offline
af te komen? zal wel belgisch zijn denk, snap et niet.

En mwah, nog niet echt vaak voorgekomen dat we echt UIT gingen als naar een cafe of disco, maar denk wel dat we dan samen gaan omdat het een van de weinige avonden is dat we elkaar echt kunnen zien. En anders gaan beide vriendengroepen wel naar dezelfde plaats.

Maar denk toch dat je je minder moet aanstellen, komop hij heeft ook ze vrijheid nodig
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 20:07
blueeyes_jochie
blueeyes_jochie is offline
Gadverdamme je hoeft toch ook niet altijd tesamen uit te gaan of wel!?! Ik vind dat je ook wel eens met je vrienden alleen uit kan gaan zonder gerotzooi, wat een onzin.. Je hebt vertrouwen of je hebt geen vetrouwen in die persoon die je lief hebt.. Wat je eraan kan doen als je boos op hem wordt?! Nou misschien kun je het er eens met hem over hebben, voorzichtig, als hij alleen wilt uitgaan?! En vragen wat hij ervan vindt?! Ik snap niet dat je daar boos over wordt.. Je kan niet alsmaar iemand aan een lijntje houden! Je moet de persoon ook wat vrijheid geven!
Oud 06-11-2003, 21:00
Jordi
Jordi is offline
Misschien kun je proberen je boze gevoel een beetje te onderdrukken en er een keer rustig met hem over praten. Blijkbaar ben je al vaak bedrogen geweest en als je dat zegt, dan begrijpt hij vast wel dat je wat minder enthousiast bent als hij zonder jou uit wil gaan. Misschien kan hij je dan een beetje geruststellen of doet hij het gewoon minder.
Maar misschien heeft hij inderdaad ook zijn vrijheid nodig. Die moet je hem ook gunnen, hoe moeilijk dat misschien ook voor je is.
Oud 06-11-2003, 21:34
Verwijderd
Citaat:
druiveke schreef op 06-11-2003 @ 21:00:

ga jij altijd zonder je lief uit?
ik heb momenteel geen 'lief', maar toen ik een 'lief' had ging ik zelden met haar uit.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 21:45
Trueno
Trueno is offline
Ik ga ook nooit uit met mn vriend, ik vind er niks aan dan
ik voel me toch vrijer als ik met vrienden/vriendinnen ben. Bij het uitgaan dan he! Voor de rest zit alles wel goed
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 22:40
INViCTuS
INViCTuS is offline
Dus als jij een relatie hebt zit ie elk weekend aan jou vast om het maar zo te zeggen?! Ik heb er iig geen last van en het is meer iets dat je gewoon zelf moet oplossen een drempel waar je gewoon overheen moet.

De vrijdag doe je iets samen en de zaterdag niet of andersom en een ander weekend beide dagen iets of juist beide dagen niet. Kwestie van vertrouwen en jullie hebben vast ook wel je eigen vrienden-vriendinnen toch?
Oud 07-11-2003, 12:15
Verwijderd
Je hebt pas 2 weken, gun hem al zijn vrijheid en langzaam aan doen. Niet gelijk alles van hem "afpakken". En als je zo graag mee wilt, gewoon vragen of je mee mag, maar je kunt gewoon zelf ook uit of weggaan en zorgen dat je lol hebt die avond.
Zelf ga ik elke week met me vriend samen of met een groep uit, omdat we beiden hetzelfde en veel leuk vinden. Maar het eerste half jaar, gingen we apart uit en om de week of 2 weken samen.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 12:19
ekki
ekki is offline
Is het geen jaloersheid? Of is het inderdaad een kwestie van vertrouwen? Of is het nog wat anders?
Het lijkt me verstandig dat 'ns na te gaan bij jezelf.
Oud 07-11-2003, 12:30
Negrotiator
Negrotiator is offline
Vertrouw mensen en maak hen daarmee betrouwbaar, zei een wijze man ooit.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 12:56
Punkygirl
Punkygirl is offline
Vidn het zelf ook niet echt leuk als hij alleen naar feestjes enzow gaat. Weet wel dat hij niet snel wat zal doen alleen hij blowt dus tja.. dan weet je het nooit echt zkr vind ik.. Maar hij vind het ook niet echt leuk als ik ergens alleen heenga dus dat scheelt al.
Oud 07-11-2003, 13:16
Verwijderd
ik ben zelf ook heel jaloers maar ik probeer me er over heen te zetten want het is echt een kwelling; voor mezelf en voor de ander. nu heb ik geen relatie maar ik probeer die jaloezie gewoon te laten varen - ook al is dat moeilijk - mocht ik weer iets met iemand krijgen, want ik verpest het alleen maar door met jaloerse opmerkingen en uiteindelijk is iedere relatie toch eindig, dus...
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 13:31
moison100
moison100 is offline
Naar jouw verhaal lijkt het me bij jou meer een kwestie van vertrouwen. Kennelijk ben jij, door je vorige vriendjes, tijdens het uitgaan o.i.d bedrogen door je vriendjes. Nu ben je bang, dat hij hetzelfde doet. Opzich niet raar dat je daar bang voor bent, maar je zult hem toch op een gegeven moment moeten vertrouwen.
Als je tenminste verder met hem wilt. Want ik ben bang dat jouw gedrag hem gaat benauwen.
Je moet hem leren vrij te laten.

Heb je al aan hem verteld waar je over in zit?
Oud 07-11-2003, 13:37
maanmeisje17
maanmeisje17 is offline
Nou ik snap je wel... maar ik zou echt snel zorgen dat je van die jaloezie af komt anders doet dat uiteindelijk je relatie de das om en ben je hem alsnog kwijt...
maar dat is makkelijker gezegt dan gedaan voor jou denk ik...
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 13:47
Fa Sai
Fa Sai is offline
Houd je zelf eigenlijk wel van uitgaan?
Als je daar ook niet van houdt, dan begrijp ik je wel, dan denk je zo van; waarom houdt hij zich daar graag nog steeds (ook als hij een relatie met je heeft) mee bezig, terwijl jij daar geen behoefte (meer) aan hebt? Dat is dus een verschil in hobbies, en ik denk dat je daar vrij weinig aan kunt doen.
Ik heb datzelfde probleem, hou ook niet van uitgaan (lijk wel de enige soms), en mijn vriend wel. Ik heb gewoon tegen hem gezegd dat hij uit moet gaan als hij daar zin in heeft, als hij het er maar niet met mij over wil hebben. Ik sta het dus oogluikend toe. Wat niet weet, wat niet deert toch?
Heeft hij zijn pleziertje, en voel jij je niet meer boos, en voila, probleem is opgelost.
Oud 07-11-2003, 20:42
moenbase
moenbase is offline
Tip: tijd voor een nieuwe selectieprocedure?

Vriendjes kiezen die wel graag hebben dat je meegaat als je dat fijn zou vinden.
Ook is het misshien wel handig hem te vertellen dat je er mee zit ipv te zeggen dat het ok is, en hij niet langs hoeft te komen. Communiceren, eerlijkheid. Erg belangrijk voor een serieuze relatie.
Oud 07-11-2003, 23:30
funkypunk
funkypunk is offline
Citaat:
Punkygirl schreef op 07-11-2003 @ 13:56:
Vidn het zelf ook niet echt leuk als hij alleen naar feestjes enzow gaat. Weet wel dat hij niet snel wat zal doen alleen hij blowt dus tja.. dan weet je het nooit echt zkr vind ik.. Maar hij vind het ook niet echt leuk als ik ergens alleen heenga dus dat scheelt al.
dat is denk ik bij iedereen anders...

nu geen vriendje, maar voorheen had ik dat gevoel ook wel, maar probeer het te stoppen/verdrukken want je stoot een jongen er wel mee af. er zijn maar weinig jongens die (overdreven) bezitterigheid kunnen waarderen
Oud 08-11-2003, 12:22
elledc
elledc is offline
Het is de gewoonte bij ons dat we samen uitgaan.
Maar als ik nu eens niet kan en hij gaat ergens naartoe dan kan ik soms ook wel lastig worden.
Dat is omdat ik zo gehecht ben aan hem en ik vlug jaloers ben, dit komt ook door een paar tegenslagen in het verleden. Maargoed, ik gun hem zijn vrijheid en het is een soort van vertrouwen dat je moet leren opbouwen voor elkaar...
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 12:30
FOOIJDONK
FOOIJDONK is offline
word minder afhankelijk!!
Oud 10-11-2003, 23:45
Burningcross
Burningcross is offline
ik heb het zelf ook gehad althans ik werdt niet boos
ik voelde mij niet zo op mijn gemak.
als mijn vriendin met iemand anders naar de film wil of cafe.
wou ik toen heel erg graag weten wat ze allemaal doet op die avond.
en ik had zoiets in mijn hoofd zij is van mij en blijft van mij
omdat ze voor mij heel erg bijzonder is.

En heb nog eens goed overnagedacht en heb het haar verteld
dat ik me der niet zo op gemak voel als zij zonder mij uitging.
ze begreep mij heel erg goed.
maar nu ik erover nadenk heb nu 1 jaar en 8 maanden
en het gaat nog steeds goed
Oud 11-11-2003, 00:01
JerryLowlife
JerryLowlife is offline
Oei, dat is dus precies waarom ik geen vriendin heb. (naja... , )
Dat als je verkering hebt, dat je dan meteen aan een soort contactsregeling vast zit, met een strippenkaart van hoevaak je elkaar gezien hebt die aan het eind van de week vol moet zijn enzo..

Ik wil gewoon vrij zijn, Fuck jalouzie enzo! Als ik niet vrij en mezelf kan zijn bij een meisje duurt de liefde ook niet lang, dat weet ik zeker (nog niet zo veel ervaring om ook werkelijk een betrouwbaar oordeel uit te spreken)..

[edit]: oh, natuurlijk mag ze heus mee als ze daar zin in heeft.. Maar als ze dan maar niet gaat miepen als ik eens met vrienden uit wil zonder haar of als ik eens geen zin heb met haar mee te gaan ofzo.
oeh wat ben ik negatief vandaag.

Laatst gewijzigd op 11-11-2003 om 00:04.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 06:44
Verwijderd
Citaat:
ReV3rEnD schreef op 06-11-2003 @ 20:53:
na 3 x lezen begreep ik deze zin nog niet
ik ook niet.

ontopic: ik heb dat probleem helemaal niet. maar mijn vriendin gaat dan vaak met mensen mee die ze al heel lang kent. en ach wie ben ik om dat niet te vertrouwen. zelf ga ik ook regelmatig uit zonder haar.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 07:04
Verwijderd
wen er maar aan want dit soort shit gaat niet werken op de lange termijn, persoonlijk zou ik het er echt helemaal gek van worden als mijn vriendin boos zou worden iedere keer daar over, laat elkaar vrij daarin, het is geen huwelijk, al dat soort gezeik krijg je nog wel als je 50 bent, moet je nu niet doen, als je m vertrouwd is er nix mis toch?? en probeer t er met hem over te hebben....zeg dat je bang bent dattie vreemd gaat of wat dan ook.....
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 14:35
Loezzel
Loezzel is offline
Ik vind het erg lullige reacties hier. Ik kan wel begrijpen dat je "lastig" wordt als je vriend alleen uitgaat, omdat je daar in het verleden problemen mee hebt gehad. Zo iets vergeet je niet zomaar, al is het natuurlijk ook niet eerlijk dat je "lastig" wordt bij je nieuwe vriend, omdat hij er ook niks aan kan doen dat jij vervelende ervaringen hebt gehad in het verleden met alleen uitgaan.
Het is helemaal niet raar niet samen uit te gaan. Ik ga ALTIJD zonder mijn vriend uit, omdat hij in de horeca werkt en op de uitgaansavonden in de kroeg staat. Andersom geldt dat ook. Hij werkt fulltime in de horeca, ik heb er een bijbaantje in. Af en toe komt het dan wel eens voor dat ik moet werken als hij vrij is en dan gaat ie echt niet thuis zitten!
Je zult je er toch overheen moeten zetten, want anders ben ik bang dat je vriend er ook genoeg van krijgt. Probeer er vertrouwen in te krijgen. Vertel je vriend wat je dwars zit, wat er gebeurd is in het verleden, zodat hij daar misschien rekening met jou kan houden...
Oud 11-11-2003, 15:45
Verwijderd
Ik zou proberen er wat aan te doen, want zo ga je er zelf ook 'kapot' aan.
Je zoekt nu problemen die er niet zijn, aangezien hij je nog geen reden heeft gegeven om jaloers te zijn. Elke relatie is anders en elke jongen ook. Dus gun hem een kans, wanneer je dit blijft houden zou ik het er met hem over hebben en kijken of hij je gerust kan stellen.

En anders moet je er echt zelf wat aan doen...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten