Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik heb niet zulke geweldige ervaringen met van die meisjes; oe ik heb 3 jaar op manegepony's gereden en ik ben nu anky. Afgezein van dat, ik denk dat ie daar veel te fel voor is, te door trapt *tis een ettertje ![]()
||
Citaat:
serieus verkopen lijkt me moeilijk omdat de mensen die gevorderd zijn toch wel een paardje willen waar je ook verder mee kunt komen. Misschien heb je zelf vriendinnen ofzo waarmee je hebt gereden op ponyclub of wat dan ook, waarvan je weet hoe ze rijden en dat die er wat tijd in willen steken.. en kinderboerderij, als ie dr geschikt voor is, reken wel op chaos en honderden kinderen die op aan en onder hem hangen enzo.. kan ie daar tegen, wil je hem dat aandoen? ![]()
||
Citaat:
|
Waarom zet je em dan niet voor een zacht prijsje te koop als een recreatie pony voor een pittig meissie die gewoon een leuke pony zoekt? Zo hebben wij ooit een een pony met reuma verkocht. (ziekte er natuurlijk wel bij melden) Was een schat van een beest, maar niemand had de tijd om er goed mee aan de gang te gaan omdat de wedstrijdpaarden voor gingen. Die pony is toen naar een familie gegaan met 2 meiden die een leuke pony zochten om wat mee om te tutten.
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
als ik jou was zou ik echt opzoek gaan naar een (geschikt) verzorgmeisje. Mijn zusje van 12 is ook helemaal dol van paarden, en die zou staan te springen om hem voor je te verzorgen hoor!(als het wat dichterbij was dan
![]() ![]() Succes iig |
![]() |
|
zoek dan een ouder iemand.
Ik rijdt nu ook al 8 jaar op een manege en daarbij rijdt ik nu iedere dag iemands paard omdat diegene hem ook niet weg wil doen maar zlef niet kan rijden.. ideale oplossing. Zet des noods bij je eventuele advententie een minimum leeftijd.
||
Citaat:
Punt is alleen dat die mensen meestal vrij beginnend zijn en daar is ie niet geschikt voor. Naja lang leven het toeval zeg maar ![]() Oe even fotootje, dames geen belangstelling? http://www.imagestation.com/picture/...0/f9bcbbb9.jpg http://www.imagestation.com/picture/...0/f9bda4ad.jpg
Laatst gewijzigd op 02-02-2004 om 18:59. |
![]() |
|
Mooi beestje
![]() Ik geef je groot gelijk dat je 'm niet het zwarte cirquit in wil laten rollen, dat is echt zonde van zo'n dier. Zelf ben ik manege ruiter, maar rijd ik vaak op de paarden die nieuw komen (omdat die nog lekker wild en speels en los zijn). Op dit moment begeleid ik een paard met een Lzwaar niveau. zo heerlijk om daar op te rijden. Hij reageert gewoon op alles en is nog niet afgedankt. Ik zou ook aanraden om een verzorger te nemen. Desnoods bouw je het langzaam op met hem/haar. Eerst alleen poetsen en als dat goed een keertje laten longeren (als ze dat kunnen) of zo. Als dat goed gaat een kwartiertje laten rijden onder jouw toezicht en nja, gewoon vertrouwen opbouwen tussen jjou en die verzorger, maar ook tussen die verzorger en je pony, dat is ook heel belangrijk. Ik zou je pony zeker niet naar de slacht brengen. Dat is ook voor jezelf waarschijnlijk een grote stap. Verkopen zou ook een optie kunnen zijn, maar waarom gun je jezelf niet eerst de kans om een verzorger te nemen? Ik zou verkopen als laatste optie houden.
|
Ik vind het zo lullig he als je dat beesie dan zou wegdoen omdat je door school geen tijd meer hebt. Waarom heb je dat beest dan ooit gekocht? Alleen om op hem te rijden en als hij niet meer geschikt was om dan weer te verkopen? Ik neem aan dat je zo'n beesie koopt omdat je ook wel meer wilt dan alleen erop rijden...
Ik hoop voor deze pony dat hij een lief baasje krijgt, want dit verdient hij helemaal niet! We laten jou toch ook niet slachten als jouw ouders niet zoveel tijd meer voor je hebben. Kom op zeg... ![]() Laatst gewijzigd op 04-02-2004 om 17:12. |
![]() |
||
Citaat:
In de wei laten staan en hem zien verpieteren? Je studie opgeven en tijd aan hem besteden? Nee. Geen van beiden. Als eerste optie zal je proberen iemand te vinden die het werk grotendeels van je over kan nemen. Is deze niet te vinden, dan ga je kijken of je em niet voor een zacht prijsje kan verkopen. Lukt dat ook niet kan je nog aanbieden em weg te geven. Als ook dan nog niemand belang heft bij die pony en zijn conditie wordt almaar slechter en slechter totdat ie bijna omvalt in de wei vanwege zijn ziekte, wat zou jij dan doen? Dat aankijken tot ie werkelijk omvalt? Nee sorry, dan laat ik em liever inslapen als al het andere faalt, weet ik in ieder geval zeker dat ie geen onnodig leed heeft geleden. Verplaats je even in andermans schoenen en lees alles even door voordat je met je verkeerde been uit bed gestapt op iemand begint te razen. Als ik de TS was geweest en jou reactie had gelezen zou ik nu diep gekwetst zijn geweest.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||