Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
begrip gelukkig in woorden te vangen. Gelukkig zijn is een gevoel, iets wat je beleeft. Er zijn geen regels of eisen voor het gevoel geluk... Het is er, soms, en ik kan het niet omschrijven.
||
Citaat:
Sommige zijn al wel eens gelukkig door een leuk vriendje, maar zodra hij weg is, is dat weer weg, dus als je leven ook leuk is, kan je daar gelukkig zijn...
|
Verwijderd
|
Waarom een definitie? Gelukkig zijn is juist iets dat je alleen met gevoel kunt aangeven.
Voorbeeldje: stel dat je alles hebt: een leuke relatie, goed betaalde en leuke baan, genoeg vrienden, leuk huis en auto, noem maar op. Dan kan het nog zijn dat je NIET gelukkig bent. Het gaat om het gevoel. Andersom ook natuurlijk: als je niks bezit kan je je nog wel heel gelukkig voelen, ook al is het maar een minuut. Bij mij werkt dit dus zo. Ik ben soms om onverklaarbare redenen OF depri OF gelukkig. Heeft niets met andere dingen te maken, of onderbewust misschien wel, maar toch. |
![]() |
|
Ik geloof dat ik mijn eigen definitie van geluk nog niet heb. Er zijn wel wat 'definities' voorbij gekomen waar ik wel wat in vind zitten, maar ze zijn het nog niet. Ik ben zelf ook jammer genoeg niet in staat het wel te doen. Ik ben gelukkig als ik in Flow ben, als er iets onverwachts leuks gebeurd, als ik blij en vrolijk ben en van het leven kan genieten (voor even) dan ben ik gelukkig. Tsja, toch moeilijk om het echt te kunnen verwoorden. Ik hoop alleen dat ik het gelukkigste moment van mijn leven (tot nu toe en tot zover ik mij kan herinneren) nooit meer vergeet en het het liefst opnieuw zal beleven .........
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Geld (en looks) maakt niet gelukkig!?! Verwijderd | 99 | 15-09-2008 00:07 | |
ARTistiek |
[ Centraal Fototopic ] Verwijderd | 500 | 14-02-2005 22:59 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
kerstofobie: IK HAAT KERST! frankzinnig | 71 | 30-03-2003 07:46 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |