Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-11-2003, 19:04
Angel Of Faith
Angel Of Faith is offline
Hey

Zo'n jaar geleden in oktober leerde ik een jongen kennen op m'n trein, om een lang verhaal kort te maken: we werden verliefd op elkaar maar wisten het niet van elkaar, onze omgeving daarentegen zag het wel. Omdat we beiden de eerst stap niet durfden zetten gebeurde er niks, een maand later ontmoette hij iemand anders, hij heeft even getwijfeld maar is toch iets met haar begonnen omdat hij dacht dat ik niets voelde voor hem. Ik was er natuurlijk helemaal ondersteboven van, tot een klasgenoot van me uiteindelijk het initiatief genomen heeft en hem rond februari vertelde over mijn gevoelens. Het heeft nog even aangesleept voor één van ons erover durfde te vertellen. We hebben er uiteindelijk toch over gepraat en elkaar alles opgebiecht. Ik voelde me nog veel slechter toen ik hoorde, als ik hem iets vroeger verteld had dat ik gevoelens voor em had hij natuurlijk voor mij gekozen zou hebben , maar nu was hij dat meisje zodanig graag gaan zien dat hij haar niet kon verlaten. We hadden beloofd na dit schooljaar contact te houden, maar dat is er niet van gekomen, we hadden tijd nodig. Ik had tijd nodig om alles te verwerken en hij had net een niet zo'n goede periode met z'n vriendin en wou tijd om de brokken te lijmen zonder mij in z'n hoofd (dat was toch wat hij zei).

Nu een jaar later dacht ik wel dat ik over hem was . Natuurlijk blijft het moeilijk als ik hem zie, hij zal altijd in m'n hart blijven . Maar ik dacht echt zoveel niet meer aan hem, ging weer m'n eigen gangetje , hij spookte echt niet meer in m'n hoofd. Tot een week of twee geleden, ik ging gewoon slapen, maar ik had een droom over hem, een heel onschuldige droom eigenlijk, we kwamen samen hadden een geweldige dag, praatten over onze nieuwe opleiding, over onze gevoelens en spraken opnieuw af...

Toen ik de volgende morgen wakker werd, was ik helemaal down, echt de hele dag door slechtgehumeurd, verdrietig, huilen,... En dat voor drie dagen lang, toen heb ik na die drie dagen 's nachts nogmaals over hem gedroomd en heb ik zo'n week slechtgehumeurd rondgelopen. Nu een week later, kan ik nog altijd huilen, alles wat ik zo'n paar maanden geleden m'n eigen kwalijk nam komt terug boven, waarom vertelde ik het hem niet vroeger , ik realiseerde me ook dat het nog niet zolang geleden net een jaar was dat we elkaar kenden. Ik mis hem enorm, het is echt niet te beschrijven.

Waarom moest ik nu over hem dromen, het is net of iets me wilde duidelijk maken dat ik hem niet mag vergeten. Het is zo enorm raar, zijn er nog mensen die dit hebben meegemaakt en wil dit zeggen dat ik nog helemaal niet over hem heen was of zo. Het enige wat ik weet is dat ik weer helemaal kan herbeginnen om hem te vergeten, ik ben het echt beu maar kan er niks aandoen. Kan er me soms iemand helpen ?

xxx
Oud 11-11-2003, 20:26
T!ne
T!ne is offline
hey meissie,
kvind het zo erg voor jou, maar gedane zaken nemen geen keer.
Wat je natuurlijk altijd kan doen is contact opnemen als je denkt dat je nog steeds verliefd bent op hem. Maar als je weet dat hij een vriendin heeft, laat het dan zijn. Doe jezelf geen pijn.
Nu die droom ... bij sommige mensen betekent het iets en geloven er ook in, maar dit is voor iedereen anders. Jij kiest dus hoe je het wil interpreteren.
Maar blijf niet beteuterd rondlopen, er zijn nog zoveel mooie dingen in het leven

dikke knuffel en kussies
Oud 11-11-2003, 20:37
Verwijderd
tjah, waarom ga je niet stoken in de relatie die hij nu heeft? misschien is hij wel op haar uitgekeken... geef het een kans... als hij echt een obsessie wordt doe er dan wat mee... en kwel je zelf niet langer
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 20:44
Verwijderd
Ik ben het niet met bertbart eens; ik vind die jongen van je maar een beetje slap, AoF. Hij zegt immers die relatie met z'n huidige vriendin aan te hebben gegaan omdat hij dacht dat jij niets met hem wilde, als hij had mogen kiezen zou hij voor jou gekozen hebben. Óf hij liegt, óf hij is zomaar een relatie met dat meisje aan gegaan terwijl hij wist dat hij (nog) verliefd op jou was. Dat is niet echt sympathiek van hem.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 22:16
maanmeisje17
maanmeisje17 is offline
zowel met bert bart en perseus ben ik het zo erg niet eens
Ten eerste hanteer ik nog altijd het principe dat je niet in een relatie moet stoken die goed is. Daar komt nog een bij dat jij helemaal niet mag oordelen of iemands anders relatie wel of niet ok is. Ze hebben gepraat, en de jongen heeft besloten bij zijn huidige vriendin te blijven. dat dien je dus te accepteren///
En dan... Ik vind die jongen niet slap, Sinds wanneer kan je niet verliefd zijn op 2 personen? Hij zal heus niet uit het niets iets met die griet begonnen zijn hoor, ook tussen hun zal zekere aantrekkingskracht gespeeld hebben...

En aan de topicstarter :
Ik geloof er best in dat dromen iets kunnen betekenen, misschien was het inderdaad een soort van waarschuwing, ik heb natuurlijk helemaal geen overzicht in de situatie maar het komt op mij over alsof die relatie tussen die jongen en zijn vriendin tijdelijk is, misschien hebben jullie twee nog wel een doel in de toekomst,, You'll never know...

Hoewel ik denk het plan heb zitten afwijzen om te gaan stoken, vind ik dat het geen kwaad kan om subtiel te informeren bij die jongen, gevoelens kunnen veranderen..en misschien herhaalt de situatie zich wel, dat hij nu niet meer naar jou durft te komen om te informeren hoe het met jou gevoelens staat...
Wees dan wel voorbereid dat het een teleurstelling kan worden en je weeeeer helemaal opnieuw begint met het verwerken..

Succes anywayzz... jezelf niets verwijten, dat heeft geen nut en het is niet terecht! Tlijkt me wel moeilijke situatie
Kuss!
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 23:31
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:
bertbart schreef op 11-11-2003 @ 21:37:
tjah, waarom ga je niet stoken in de relatie die hij nu heeft?
Wat is dat nu voor een egoistische onzin. Draag de pijn die de verliefdheid je geeft met trots en je wordt er dan echt gelukkiger van.

En geen genuzel dat dat niet mogelijk is want ik doe dat al 1,5 jaar. Het doet dan wel heel veel pijn en verminderd de prestaties die je in het dagelijks leven kunt leveren maar het maakt je wel een beter mens. En daarvoor zijn we op aarde. Ja, als ik dan over haar droom is het heel mooi, en emotioneel en pijnlijk.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 23:41
coecie
coecie is offline
maar misschien gaat het wel nog steeds niet goed met hun relatie?
ik zou contact met hem opnemen en kijken hoe alles gaat, misschien een paar keer afspreken en een beetje vragen hoe het zit of hoe of wat

je bent nog jong, het kan heel goed dat het al snel uitgaat met die twee, want als je jong bent duren relaties meestal niet zo lang

en over die uitspraak zullen wel een heleboel mensen heenvallen die jong zijn en wèl al heel lang een relatie hebben, maar een feit is een feit, op jonge leeftijd zijn bijna alle ralaties eindig en komt er altijd weer een volgende

succes meisje
Oud 12-11-2003, 00:03
juno
juno is offline
Blijkbaar heb je er behoefte aan om hem te spreken, te weten hoe het gaat, of je misschien nog een kansje hebt bij hem.

Ik zou er niet op rekenen, het is alweer een jaar geleden, maar het geeft jou wel rust als je hem gesproken hebt en weet waar je aan toe bent.

Reken wel op een tijdelijke opleving van het verdriet, maar ook dat gaat weer over, en sneller dan de vorige keer. Daarna kun je weer verder met je leven.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 14:39
ABrules
ABrules is offline
je geeft te weinig details uit je droom zodat wij er wat mee kunnen.
In gevoelens komen vaak gevoelens boven waar je overdag geen tijd voor hebt, omdat je te veel met andere dingen bezig bent, snacht's heb je daar wel alle tijd voor en komen die dromen boven.
Maar zoals je het verteld was het best een leuke droom. Misschien al teken dat jullie zo gewoon praatten en gezellig hadden dat je gevoelens over zijn, maar als je aan hem denkt denk je niet aan die droom die je had en kan je weer depri worden.

Wat waren je gevoelens tijdens die droom?
Oud 12-11-2003, 15:13
Verwijderd
lijkt me ook nogal moeilijk ja, probeer het er met hem te over hebben. Lucht je hart en wacht op de reactie. Hij heeft dan nu wel een vriendin maar hij weet tenminste hoe het zit, en jij voelt je misschien wel opgelucht.

het enige is, probeer je niet zo erg afhankelijk van hem te maken, dat je je stemming door hem laat beinvloeden.
Klinkt misschien heel lullig en kort door de bocht, maar er zwemmen meer vissen in de zee. En het is inderdaad een verlies maar probeer je ook open te stellen voor andere vrienden en misschien wel vriendjes...

succes
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 18:11
kaboutertje#1
kaboutertje#1 is offline
ik herken t helemaal, een jongen waar ik bijna wat mee had en ik verprutste het weer ! wij zijn gewoon goede vrienden gebleven!ik gaf nog steeds heel erg veel om hem , en als ik hem was vergeten droomde ik ook wel eens zomaar over hem , en dan was ik ook flink depri!!!nu heb ik t gelukkig niet meer , hoop ik ! want ik bennet weer over hem heen naar weer een tijdje met hem in mn kop
Oud 13-11-2003, 09:52
Angel Of Faith
Angel Of Faith is offline
Hey, eerst en vooral thx voor jullie reacties, echt waar, het voelt echt goed om te weten dat er nog meerdere mensen in deze situatie gezeten hebben en vooral thx voor de tips.

Ik wil wel even reageren op bertbart. Ik denk dat je me verkeerd begrijpt, een obsessie is hij nooit geweest. De gedachte om hem te gaan stalken, hem overal lastig te vallen of een stokje tussen z'n relatie te steken is nooit in me op gekomen. Ik wou hem gelukkig zien en heb respect voor z'n gevoelens. Ik ben gewoon nog steeds verliefd en liefde is volgens mij niet altijd een obsessie .
Nog even reageren op Perseus. Al heb ik het zelf ook nog nooit meegemaakt geloof ik er wel in dat je gevoelens kan hebben voor twee personen. Blijkbaar was dit bij hem het geval en heeft hij een keuze moeten maken, mss wou hij zekerheid in z'n relatie, zekerheid dat de gevoelens wederzijds waren.

Zoals velen onder jullie me aanraden zou ik heel graag weer contact met hem opnemen, maar ik ben gewoon zo bang dat hij me opdringerig zal vinden en dat we dan helemaal niks meer aan elkaar te vertellen hebben. Ja er dwalen vele vragen door m'n hoofd die ik waarschijnlijk toch niet zou durven stellen zoals of hij me mist en nog dikwijls aan me denkt... Als ik hem nu zie (wat heel erg weinig gebeurd) praten we nog wel eens over school, maar de sfeer is zo gespannen, dat het net een voorgetypt gesprek is, weet je, je weet wel je hebt het gevoel dat je iets moet zeggen tegen elkaar maar alles is zo geforceerd en daar word ik dan weer zo verdrietig om.

ABrules, mijn gevoelens tijdens de droom waren eigenlijk vriendschap en liefde tergelijkertijd, ik voelde me zoals ik me in het dagelijkse leven voel als ik em zie, verliefd maar toch terughoudend omdat ik weet dat hij het ook weet. Het voelde gewoon zo enorm goed om met hem te kunnen praten zoals we verleden jaar deden. Eigenlijk kon mijn droom wel een stukje zijn uit een dag die we verleden jaar meemaakten. Ik voelde me in ieder geval enorm opgewekt en blij en verliefd, toen ik wakker werd werden deze gevoelens net het tegenovergestelde, behalve dan die verliefdheid ...

Andere reacties zijn nog steeds welkom .

Laatst gewijzigd op 13-11-2003 om 18:54.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten