Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-11-2003, 14:37
BELLEKE
BELLEKE is offline
Hoe doe je dat... t lijkt me saai, gewoon de oorlogen te bespreken.

Dus hebben mensen dit ooit s gekregen op een leuke manier of met een leuk iets in de les.. of je geeft t zelf.. laat iets weten
thx
Oud 08-11-2003, 14:45
Verwijderd
Hmmm... Moet je ze zelf bespreken of geven?

Perzische Oorlogen... best lang geleden, maar ik weet dat een leraar Grieks vroeger de saaie veldtochten enzo (niet bepaald de Perzische oorlogen, maar ook de langdradige beschrijvingen van xenophon,...) opluisterde met een soort toneelstukje, hij zocht een verhaal uit die tijd, een mythe, legende,... en stortte zich vol overgave om dat in zn eentje voor de klas te doen. Enorm interessant, je leerde toch iets en het was leuk.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 15:08
Medea
Medea is offline
Misschien dat je je wat kan verdiepen in de Cyropaedie van Xenophon. Oké, het gaat over Cyrus De Oudere, de stichter van het Perzische Rijk, de uitbreiding van dat Rijk en de verheerlijking van Cyrus met Xenophons eigen visie op staatsmanskunst, krijgskunst en niet over de oorlogen tussen de Grieken en de Perzen, maar het blijft wel in de sfeer en het maakt Perzië iets ongelooflijks schattig en romantisch (Cyrus bij zijn opa, Abradatas en Panthea)
Oud 08-11-2003, 17:02
Verwijderd
Ik heb de verhalen eigenlijk nooit saai gevonden, maar dat komt denk ik door mijn over enthousiaste en vrolijke leraar.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 19:37
Verwijderd
Citaat:
lafjuh schreef op 08-11-2003 @ 18:02:
Ik heb de verhalen eigenlijk nooit saai gevonden, maar dat komt denk ik door mijn over enthousiaste en vrolijke leraar.
Was bij mij dus ook het geval Als ie geen mythe naspeelde, zat ie t verhaal wel te vertellen alsof er elk moment iets spannends kon gebeuren. zo'n leraren moet je hebben!
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 10:38
Dminor
Dminor is offline
Zo'n leraar heb ik inderdaad ook.
Jammer dat kcv is afgelopen.
Reageren

Regels voor berichten