Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
bedankt ![]() ![]()
|
ten eerste: het is carpaccio
![]() ![]() gebakken tamme eendenborst personen: 4 grondstoffen: - tamme eendenborst (4 x 175 gram) - zout - peper -prepareer de eendenborst (prepareren = voorbewerken) (het vet wordt met een scherp mes in een visnet decoratie gesneden, pas op dat je niet in het vlees snijd! alleen het vet snijden) -assaisoneer de eendenborst met peper (assaisoneren = op smaak brengen) -leg de eendenborst met de vetzijde in een hete sauteuse (koekenpan) goudbruin (het vet bakt uit en je hoeft dus geen extra boter of vet te gebruiken) -draai de eendenborst om en sauteer (bak) de vleeszeide eveneens bruin -neem het vlees uit de sauteuse en leg deze op de vetzijde en plaats ze in een hete oven (180graden) (hierdoor rust het vlees en kunnen we het vlees op de juiste gaarheid krijgen (rosé) tevens blijven hierdoor de vleessappen beter in het vlees tijdens het trancheren aan tafel) -neem de eendenborst uit de oven en assaisoneer deze met zout dresseer de eendenborst p[ een hete schaal ik hoop dat het een beetje leesbaar en duidelijk is, ik heb het ook maar over getypt ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() ik zou geen aardappels fritiren of bakken, want dan wordt alles gebakken, dat is zonde aardappels poffen is ook lekker ![]() en iets van een salade ja ![]()
|
geen patat, zit je met zo'n vette mond romantisch te dineren, dat was immers de opzet.
wat idd lekker erbij zou zijn is gepofte aardappel ander ideetje; couscous, erg lekker, mits goed klaargemaakt maar ik heb vertrouwen in je, want je maakt ook al eendenborst
|
|