Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik durf het niet te zeggen of het nu 1-3 % is of meer maar volgens Intel is het 25%(eigen product promoten moet altijd
![]() En als het maar een procent van 1-3 is vraag ik me af waarom zowel Intel en AMD de techniek doorvoeren en ontwikkelen. ik verwacht eigenlijk dat het nu dan wel in de toekomst een daadwerkelijk groot verschil uit gaat maken anders zullen ze er niet zoveel in investeren (ontwikkelijk,PR en produceren) in de toekomst zal zeker in spellen maar ook in applicaties voordeel gehaalt kunnen worden in hypertreading(volgens toms hardware). wat linkjes : technische voordelen/nadelen: http://www.anandtech.com/cpu/showdoc.html?i=1576 hyper treading in applicaties: http://www.tomshardware.com/cpu/20021227/index.html hyper treading in games: http://www.tomshardware.com/game/20021228/index.html Laatst gewijzigd op 02-11-2003 om 20:37. |
![]() |
||
Citaat:
Hetzelfde geldt voor echte SMP setups, deze zijn in de meeste applicaties ook langzamer dan UP (Uni Processing) systemen. Dat komt simpelweg door resource contention.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Waar het wel prachtig werkt is als je bijvoorbeeld Dark Age of Camelot speelt, en 2 clients tegelijkertijd hebt draaien (1 main, 1 bot). Op een niet-HT machine is dat nauwelijks te doen, maar op een HT machine werkt het perfect. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Alhoewel dat in spellen minder belangrijk is, dan sluit ik meestal alles af wat CPU gebruikt. Citaat:
De keuze van Intel om HTT te implementeren is trouwens niet alleen een technische of marketings keuze; zodra games multithreaded worden (om te profiteren van HTT) zal de performance voor AMD afnemen. In welke mate weet ik nog niet, maar je moet wel heel naief zijn om te denken dat Intel dit niet in haar achterhoofd gehouden heeft, toen ze koos om HTT te ontwikkelen. Wellicht dat later AMD er geen verlies meer door krijgt, wanneer ze een multi-core processor lanceren. Wanneer dat gebeurt weet ik niet, staat voorlopig niet in de roadmap.
||||
Citaat:
Citaat:
HT is gewoon een optimalisatie. Omdat een OS maar 1 thread per timeslice scheduled, en hele stukken CPU gewoon duimen zitten te draaien op het moment dat bepaalde units niet gebruikt kunnen worden (door branchmispredictions of gewoon omdat een stuk code geen integerberekeningen doet) is het gewoon super handig als je een 2e thread klaar hebt staan die die units kan gebruiken. Intel maakt dus gewoon effecienter gebruik van de verschillende units op de CPU. Als er geen patentsbeperkingen zijn komt AMD ook echt wel met een HT-cloon uit. Citaat:
Laatst gewijzigd op 03-11-2003 om 14:05. |
![]() |
|
Nog een ding, "Enlightenment ": ik erger me dood aan je subjectiviteit. Alles wat Intel bedenkt wordt volgens jou toch wel opgevolgd door iets 'beters' van AMD, 64 bits is het Walhalla, en AMD heeft hoe dan ook superieure CPU's.
Intel heeft op dit met MT, een 800MHz FSB en een 3GHz + CPU gewoon de touwtjes strak in handen. Ja, in specifieke situaties kunnen AMD CPUs sneller zijn, maar iedereen kan een benchmark maken die specifiek bedoelt is om zijn bewijs te staven. AMD leeft in de positie van de underdog, iets wat het altijd al goed heeft gedaan bij reviewsites, die vaak verre van objectief zijn. Hou dit ajb in je achterhoofd, en staar je niet blind op jouw favoriete bedrijf. |
![]() |
||
Citaat:
Maar over het algemeen is de HT processor een goede keuze lees ik zo. Nu vraag ik me alleen af of er mensen zijn die er zelf ook een hebben aangezien ik binnenkort er een ga/wil aanschaffen. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() Ik heb die CPU trouwens genomen vanwege de 800MHz FSB, HT was redelijk bijzaak. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Hij wordt dus daadwerkelijk ook herkend als 2e CPU, dat had ik nog niet eerder gelezen ![]() Helaas heb ik geen ervaring met AMD, dus ik kan het niet vergelijken. Intel heeft nog altijd de voorkeur bij mij. (Maar geen celeron ![]() Laatst gewijzigd op 03-11-2003 om 16:06. |
![]() |
||
Citaat:
M'n vorige PC heeft een AMD Athlon Thunderbird 1GHz, toen de snelste CPU. Ik heb geen sterke voorkeur voor AMD of Intel, ik neem gewoon wat op dat moment het best presteerd. |
![]() |
||||||||
Citaat:
Citaat:
http://www6.tomshardware.com/game/20...tml#conclusion "Intel's processor rival AMD will also undoubtedly communicate why HT will not really matter, especially when it unveils its new Hammer processor architecture. Game developers may also be reticent about multiplying the complex number of threads in their designs, which, by Intel's own definition, will slow down the frame rates on AMD -processor-based PCs." Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Maar je hebt gelijk, voor elk produkt van Intel is op dit moment iets snellers en goedkopers te vinden bij concurrent AMD. Zo is het ook bij b.v. ATi-nVidia. en SiS-VIA. SiS 746 is maar 4% langzamer dan de nForce 2, toch viert de laatstgenoemde hoogtij dagen. Dat komt gewoon omdat de nForce 2 hyped is, net als Intel met zijn marketingmachine. Citaat:
Citaat:
En AMD is niet mijn favoriete bedrijf, alhoewel ik het wel een sympathiek bedrijf vind, die niet aan spelletjes of vuile truucjes doet. Intel misbruikt net als Microsoft zijn monopoliepositie. Iets wat elk groot kapatalistisch bedrijf denk ik wel doet, zoals KPN in Nederland. Het gaat hier echter om een schaal die voor mijn behoorlijk afdoet aan de filosofie van het kapatalisme, want zo hoeft het nou ook weer niet. Er zijn bedrijven die oprecht een goed produkt tegen een eerlijke prijs willen leveren, zonder vieze spelletjes te spelen in de business. Die bedrijven kan ik alleen maar eren voor hun toevoeging in de maatschappij. // sorry voor semi-offtopic
||
Citaat:
Naar mijn menig is de huidige implementatie van Intel niet al te best. Het is namelijk niet voor niks dat de Alpha EV8 (RIP ![]()
Laatst gewijzigd op 04-11-2003 om 17:39. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Wat vind je van de Prescott dan, die het door zijn verhoging van de pipeline met een lagere IPC moet doen, en pas clock-for-clock sneller wordt op hogere snelheden? Ik zie vooral toekomst voor de Dothan (opvolger Banias), die gewoon een echt goede IPC heeft, samen met een goede zuinige energieconsumptie.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Toevallig heb ik ook een P4 3.0Ghz HT 800Mhz FSB Ik heb deze proc ook zeker niet om zijn HT gekocht, maar de 800Mhz FSB (Eigenlijk 200 ik weet het) Dat HT snelheidswinst leverd zie je eigenlijk alleen maar aan het coderen van films (als je dan in je tastmanager kijkt). Op mijn oude AMD Athlon XP 2400+ deed ik ongeveer 3 uur over een film van DivX (MPEG-4) naar DVD (MPEG-2) te coderen en nu ongeveer een uurtje tot 1,5 uur.
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Maar features als MMX, SSE1/2/3, 3DNow! en HyperThreading verhogen wel de IPC voor applicaties die daarvoor zijn aangepast/geoptimaliseerd. Ik vind het wel teleurstellend dat de Prescott het met een verlaging van de IPC moet doen en ook nog eens een enorm heethoofd is. Dit terwijl AMD met de K8 juist de kloksnelheid verlaagde en de IPC sterk verhoogde en daarnaast met talrijke verbeteringen komt (SSE2 / Cool 'n Quiet / heatspreader / x86-64 bit instructies / verhoging van de general purpose registers). Ik hoopte juist dat Intel de Dothan ook in een desktop-jasje zou steken, want de 2,3GHz Dothan haalt denk ik wel de 3.2GHz Northwood eruit, samen met de 3,4GHz Prescott. Dit samen met een laag energieverbruik vind ik een veel beter perspectief. Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
Een lagere temperatuur en lager stroomverbruik en dus energierekening is altijd fijn. Alleen betaalt de opdrachtgever de energierekening vaak niet, omdat deze door de colocator verzorgt wordt. Dat zit in de prijs, dus of de processors nu zuinig zijn of niet is ondergeschikt voor de opdrachtgever. Dat is wel jammer.
Maar het implementeren van deze technologie brengt vrijwel geen nadelen met zich mee, ik ben er dan ook groot voorstander van.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat: