Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-11-2003, 23:59
Suqeunse
Suqeunse is offline
Ik druk elke dag 40 keer op, maar ik weet eigenlijk nog steeds niet wat ik train... me armspieren?borst?
Oud 14-11-2003, 06:09
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
ja je arm en borstspieren. je kan trouwens op verschillende manieren trainen zodat je steeds andere spieren van je arm gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2003, 07:29
Verwijderd
Citaat:
Suqeunse schreef op 14-11-2003 @ 00:59:
Ik druk elke dag 40 keer op, maar ik weet eigenlijk nog steeds niet wat ik train... me armspieren?borst?
Triceps dus niet al je armspieren. Hoe wijder je je armen doet hoe meer je je borstspieren traint. 3 sec ophoog 2 sec naar beneden.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2003, 11:21
Verwijderd
Als je omhoog gaat en vasthoudt gebruik je idd je triceps (want die gebruik je om je arm te strekken), als je langzaam omlaag gaat je biceps (want die gebruik je om je arm te buigen). Verder gebruik je de spieren in je onderarm ook, als je je armen meer op zij zet gebruik je die meer, en dan gebruik je idd ook je borstspieren meer.
Je traint dan trouwens ook de spieren in je kuiten, achterin je bovenbeen, in je zij, op je onderrug en in je nek een beetje, het is je vast wel eens opgevallen dat je tijdens het opdrukken moeite moet doen om die mooi recht te houden.

Dit bericht is vrijwel volledig gefundeerd op anatomische kennis, en niet op uitgebreide ervaring.

Laatst gewijzigd op 14-11-2003 om 11:29.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2003, 16:37
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Of dat van: ''hoe wijder je je armen neerzet hoe meer je je borstspieren traint'' waar is weet ik niet want als je bijvb op je knokkels opdrukt en je handen dan heel dicht naast elkaar zet, of zelfs tegen mekaar train je volgens mij juist meer je borstspieren.
Maar als je normaal opdrukt train je vooral je borstspieren en een beetje je armspieren.

BTW met opdrukken train je niet veel massa, wel wordt je wat breder en train je volgens vet weg.40 is een redelijk aantal maar verdeeld over dag is het neit egt veel....
Oud 14-11-2003, 19:05
matrix21
matrix21 is offline
Je traind volgens mij sowieso je borst, hoe je het ook doet, maar met je armen in een andere stand plaatsten kan je andere delen van de spier trainen. Ook train je volgens mij verschillende armspieren.

Al lijkt me dat van je biceps trainen wel erg moeilijk. Het is waar dat je die gebruikt om je arm te buigen, maar je hebt nu alleen je triceps nodig om de zwaartekracht tegen te gaan.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2003, 19:13
Verwijderd
Overigens zou ik wel snel proberen naar meer te gaan.. ik ben niet extreem breed gebouwd ofzo maar deed wel 3 setjes van 52 in een paar weken/maandjes nadat ik begon. Neem 2 minuten pauze ertussen. Is voor iedereen wel haalbaar denk ik, gewoon om de 2 dagen wat extra erbij doen, en probeer in setjes van 3 te werken, zo train je bij fitness ook en dat is vrij effectief. 40 lijkt me te weinig om snel effect te hebben.
Edit:
Oja en niet vergeten bij te houden, ben een tijdje gekapt nu zelf en nu mag ik blij zijn als ik de 3x 25 haal.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2003, 21:22
Sven
Sven is offline
Ikzelf doe de afgelopen 3 maanden steeds 4 setjes van 30.. merk wel dat het steeds makkelijker gaat.. maar verder is er niet zoveel te zien Ik doe het te snel denk ik..

Met opdrukken gebruik je trouwens ook je buikspieren behoorlijk.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten