Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-05-2013, 16:30
Snickers
Snickers is offline
Nu er genoeg topics over opdrukken te lezen zijn, zie ik nooit iets over de moeilijkere variant (de variant voor échte kerels) namelijk opdrukken op de vuisten!

Hierbij is meer balans verreist en daarom kost ook meer kracht en moeite, omdat het druk oppervlak kleiner is dan op de vlakke hand. Dit is eigenlijk bijna hetzelfde als bankdrukken, maar dan met het gehele lichaam. Daarnaast is het een stuk beter voor de polsen, omdat er minder druk op staat.

Jullie wel is geprobeerd en hoe vaak lukte het? En dan bedoel ik natuurlijk niet in sneltrein vaart, maar op een manier waar volledige spanning is continue. (3 sec. laten zakken, vasthouden 3 sec. en omhoog)

Ik ben benieuwd!

Laatst gewijzigd op 04-05-2013 om 17:34.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2013, 22:13
Strueg
Strueg is offline
Ik druk op mn vuisten op. Voornamelijk omdat mn polsen het dan langer volhouden. En normaal druk ik een beetje scheef op (meer op mn rechter arm), wanneer ik op mn vuisten opdruk druk ik recht op. Dus dat is wel beter.

Op vuisten opdrukken doet bij mij nog wel eens pijn aan mn knokkels en doe het daarom ook het liefst met iets zachts onder mn vuist. Normaal zijn dat bandages maar thuis kan dat ook iets anders zijn.

Hoeveel en hoelang hou ik nooit bij maar het gaat prima. Gewoon oefenen.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2013, 22:28
TheHunter
TheHunter is offline
De nettokracht veranderd niet, ik denk dat het zelfs slecht is voor je vuisten omdat er zo teveel druk op de botjes in je vingers komt te staan. Ik hou t maar bij gewoon opdrukken.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2013, 22:55
Snickers
Snickers is offline
Citaat:
De nettokracht veranderd niet, ik denk dat het zelfs slecht is voor je vuisten omdat er zo teveel druk op de botjes in je vingers komt te staan. Ik hou t maar bij gewoon opdrukken.
Het gewicht veranderd niet wat omhoog gedrukt moet worden. Je eigen lichaamsgewicht.

Het is dergelijk wel beter om met de vuisten op te drukken, omdat de spanning/druk meer word verplaatst naar de armen. Daarnaast staan de polsen recht en is de kans op blessures minimaal.
In tegenstelling tot opdrukken op de vlakke hand is deze methode erg onnatuurlijk, omdat er erg veel druk word uitgeoefend op de polsen. Hierdoor ontstaan vaak blessures van de polsen.

Gebruik een doek of iets dergelijks om de knokkels minder druk te geven.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2013, 23:10
DAH
DAH is offline
Ik heb het gisteren (weer eens) geprobeerd en ik kon makkelijker 20 push-ups doen dan anders. Het vergt minder van mijn polsen maar meer van mijn knokkels.
Oud 05-05-2013, 23:15
Snickers
Snickers is offline
Citaat:
Ik heb het gisteren (weer eens) geprobeerd en ik kon makkelijker 20 push-ups doen dan anders. Het vergt minder van mijn polsen maar meer van mijn knokkels.
In welke snelheid ongeveer? (een goede herhaling is 3 sec. zakken, 3 sec. vasthouden op het dode punt en in één beweging drukken)

Je kunt altijd een handdoek of dergelijks als bescherming gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2013, 12:30
Maritt
Maritt is offline
Wij moeten dit op de training ook wel eens doen, maar als ik tegen de 10 aankom krijg ik pijn in mijn handen. Misschien dat ik met een handdoek verder kom, want mijn armen zijn dan nog niet helemaal verzuurd
Oud 25-05-2013, 18:53
tomska
tomska is offline
Citaat:
Wij moeten dit op de training ook wel eens doen, maar als ik tegen de 10 aankom krijg ik pijn in mijn handen. Misschien dat ik met een handdoek verder kom, want mijn armen zijn dan nog niet helemaal verzuurd

miss alleen op de voorste 2 knokkels druk zetten (dat doe ik altijd)
Met citaat reageren
Oud 27-05-2013, 20:00
Maritt
Maritt is offline
Citaat:
miss alleen op de voorste 2 knokkels druk zetten (dat doe ik altijd)
Ik zal het de volgende keer eens uitproberen

Regels voor berichten