Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-11-2003, 10:47
Ireentje
Ireentje is offline
Ik ben nooit echt bruin geweest, ik heb van mezelf altijd al een spierwitte huid.. Ik vind dit echt heel erg lelijk, vooral in de zomer valt het op.. Ik wil nu graag een zonnebankkuur gaan doen om een gezond bruin kleurtje te krijgen, vooral op mijn benen en gezicht.

Weet iemand hoe dat in zijn werking gaat? hoe vaak en hoe lang om echt resultaat te krijgen? want ik heb wel een aantal keer onder de zonnebank gelegen in 3 weken tijd, maar er was totaal nix van zichtbaar
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 11:49
Balance
Balance is offline
Ik heb zelf een zonnebankkuur gedaan van 10 weken (1x in de week ging ik).
Ik heb ook een spierwitte huid van mezelf, wat nog erger wordt doordat ik bruin haar heb. Steekt mooi af, zeg maar
Maar echt bruin ben ik d'r niet van geworden. Je zag wel bij m'n broekje heel goed het verschil met voor en na de kuur, maar als je me gewoon zag, zag ik d'r nog even wit uit als voor de kuur.
Oud 11-11-2003, 12:26
Mariebel
Mariebel is offline
Als je echt een kuur doet dan ga je 10 dagen achterelkaar onder de zonnebank (alleen na de eerste keer wacht je 48 uur). Tenminste dat staat in de gebruiksaanwijzing van onze zonnehemel.. ik ga er zelf nooit onder.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 12:53
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Het is trouwens niet gezond om veel te zonnen.
Oud 11-11-2003, 13:11
liefblondje85
liefblondje85 is offline
je moet uitkijken met wat je gaat oden! het is namelijkk slecht voor je huid je kan er kanker van hebben!!
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 14:01
Divina Flor
Divina Flor is offline
Wat moet ze dan doen als ze een bruiner kleurtje wil krijgen?
Zelfbruiners proberen zou ook nog kunnen.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 15:01
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ireentje schreef op 11-11-2003 @ 11:47:
Ik ben nooit echt bruin geweest, ik heb van mezelf altijd al een spierwitte huid.. Ik vind dit echt heel erg lelijk, vooral in de zomer valt het op.. Ik wil nu graag een zonnebankkuur gaan doen om een gezond bruin kleurtje te krijgen, vooral op mijn benen en gezicht.

Weet iemand hoe dat in zijn werking gaat? hoe vaak en hoe lang om echt resultaat te krijgen? want ik heb wel een aantal keer onder de zonnebank gelegen in 3 weken tijd, maar er was totaal nix van zichtbaar
Ik geloof niet dat je er echt bruin van zal worden, maar misschien haalt het de ergste witheid een beetje weg..wees wel voorzichtig
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 15:04
maanmeisje17
maanmeisje17 is offline
zelf bruiners zou ik niet proberen , niet zo'n mooi resultaat is mijn ervaring Zonnebank is wel wat minder gezond voor je huid...
Ik denk dat je het beste advies gewoon bij zo'n zonnecentrum kan krijgen ??
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 15:06
Verwijderd
ik heb zelf een zonnebank, heb eerst een kuur gedaan van 20 dagen de ene dag niet dan weer wel enz. en nu 1 x per 2 weken
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 15:42
Verwijderd
Als je van jezelf een erg lichte huid hebt, kun je nooit een 'gezonde' bruine kleur krijgen. Je haar en ogen passen namelijk bij je eigen huidskleur. Als je dan uren in een zonnestudio gaat liggen en erg bruin wordt, ziet het er heel raar uit.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 16:07
Verwijderd
Op je foto zie je er helemaal niet zo bleek uit.. trouwens bleek is niet per definitie lelijk, vind het zelf wel wat hebben. Ervoor onder de zonnebank gaan liggen zou ik niet doen.. je huid veroudert echt drastisch door zonnebanken en zonnen. En ik geloof dat zonnebanken nog iets erger voor je is, bovendien is het een ander soort straling (je hebt uv-a en uv-b maar ik weet niet welke van de 2 de zon is en welke de zonnebank) en blijft het daardoor minder lang zichtbaar.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 16:13
Verwijderd
Naar mijn mening kun je het toch altijd wel blijven zien dat iets zonnebankbruin is (simpelweg omdat je in de winter gewoon niet erg bruin wordt van nature) - en dat ziet er gewoon niet mooi uit.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 17:45
Roos
Roos is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-11-2003 @ 17:13:
Naar mijn mening kun je het toch altijd wel blijven zien dat iets zonnebankbruin is (simpelweg omdat je in de winter gewoon niet erg bruin wordt van nature) - en dat ziet er gewoon niet mooi uit.
Ik heb toevallig een zonnebank-kaart gekocht, waarmee ik 5x kan gaan. Je tint wordt iets frisser, je hebt een lekker blosje, maar je bent niet gelijk diepbruin a la 4 weken Spanje. Dat is ook niet de bedoeling, lijkt me Zou raar staan, met dit weertje!

Je kunt beter 2x per week gaan, zeker in het begin. Vergeet niet om je huid achteraf te verzorgen met een creme ofzo.

Natuurlijk is veel zonnen slecht voor je huid, dus zoiets kun je beter niet jaren achter elkaar doen
Oud 11-11-2003, 20:44
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-11-2003 @ 17:13:
Of je moet ervan houden dat mensen 6 keer op een dag vragen of je op wintersport bent geweest.
Oud 11-11-2003, 21:45
Balance
Balance is offline
Citaat:
Roos schreef op 11-11-2003 @ 18:45:
Ik heb toevallig een zonnebank-kaart gekocht, waarmee ik 5x kan gaan. Je tint wordt iets frisser, je hebt een lekker blosje, maar je bent niet gelijk diepbruin a la 4 weken Spanje. Dat is ook niet de bedoeling, lijkt me Zou raar staan, met dit weertje!
maar volgens mij helpt dat ook weinig als je heel bleek bent van jezelf.
Oud 19-11-2003, 23:37
Ireentje
Ireentje is offline
Citaat:
maanmeisje17 schreef op 11-11-2003 @ 16:04:
zelf bruiners zou ik niet proberen , niet zo'n mooi resultaat is mijn ervaring Zonnebank is wel wat minder gezond voor je huid...
Ik denk dat je het beste advies gewoon bij zo'n zonnecentrum kan krijgen ??
Ik ben al door de hele collectie zelfbruiners heen en nix gaf een mooi egaal natuurlijk resultaat. Ik ga binnekort eens langs het zonnecentrum.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 13:34
Divina Flor
Divina Flor is offline
Ze stinken zo, garnier is volgensmij wel goed.
(en als je niet goed insmeert dan is het resultaat inderdaad niet mooi, ik vind het maar lastig )
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 14:05
Another Way
Another Way is offline
Gebruik aftersun ofzo, dan blijft de kleur echt heel lang staan.

Niet dat ik het gebruik, ik heb al een kleurtje van mezelf.
Oud 20-11-2003, 14:36
Hagel
Hagel is offline
ik heb ook een erg bleke huid en wilde er ook onder, maar dat is me afgeraden omdat ik te bleek ben, te gevoelig. Ik zou als ik jou was bij een zonnecentrum/sportschool navragen hoe het met jou huidtype het beste gaat om te bruinen en of het wel mag, aan te raden is.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten