Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-11-2003, 12:13
Tzeentch
Tzeentch is offline
Love the light, prefer the dark
Adore the sun, keep to the shadows
Chance your path as u do mine.
You’re my light, my sunshine.
Oud 14-11-2003, 12:54
xineof
xineof is offline
Ik vind het een beetje een standaard gedichtje eerlijk gezegd, dat komt door de slotzin 'You're my light, my sunshine'; deze is eigenlijk wat te cliché. Wat ik erg goed vind aan je gedichtje is het metrum; het leest heerlijk door, loopt erg vloeiend. Dat maakt het leuk om je gedicht te lezen. Goed gebruik van interpunctie ook .

Over de taaltechnische kant heb ik ook nog een paar puntjes; bijvoorbeeld de tweede zin 'keep to the shadows'. Wat bedoel je hiermee? Ik vraag me af of dit een kloppende engelse zin is; ik snap 'keep to' niet helemaal. Verder denk ik dat je in de derde zin ipv 'chance', 'change' bedoeld. Ook zou ik van 'u' 'you' maken, omdat dat ten eerste mooier staat, en bovendien heb je in de rest van het gedicht ook 'you' gebruikt.
Oud 14-11-2003, 14:06
Tzeentch
Tzeentch is offline
zin 'keep to the shadows'. hou mij in de schaduw

t is inderdaat standaard gedigt en ik weet nie ofdat je meer dan standaard gedigten van me kunt gaan verwagten.

t is meschien standaard maar minder dan je denkt het is voor iemand maar ik weet niet of dat die de dubbele betekenis er agter ziet

je woord aanwijzingen kloppen die heb ik over het hoofd gezien
Oud 14-11-2003, 14:18
xineof
xineof is offline
Citaat:
Tzeentch schreef op 14-11-2003 @ 15:06:
zin 'keep to the shadows'. hou mij in de schaduw

t is inderdaat standaard gedigt en ik weet nie ofdat je meer dan standaard gedigten van me kunt gaan verwagten.

t is meschien standaard maar minder dan je denkt het is voor iemand maar ik weet niet of dat die de dubbele betekenis er agter ziet

je woord aanwijzingen kloppen die heb ik over het hoofd gezien
De betekenis van de inhoud van je gedicht was me natuurlijk niet ontgaan; ik snap wel waar het over gaat; ik vind enkel de verwoording wat standaard.

Bovendien merk ik altijd dat het voor de meesten makkelijker is om in het Nederlands te dichten; misschien zou je dat ook kunnen proberen indien je het idee hebt dat je in het engels enkel standaard gedichten zal schrijven; het is nu eenmaal makkelijker om meer beeldspraak/interessantere verwoording te gebruiken in het Nederlands. Ik ben benieuwd naar je volgende gedicht .
Reageren

Regels voor berichten