![]() |
|
De eerste keer gebeurde het na 1,5 maand (ik was toen 17)
Met mijn huidige vriendje gebeurde het na 3 weken (toen was ik 18)
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
Niels, maar dat ligt toch aan de leeftijd? Op je 15de is het normaal dat je eerst een tijd zoent en knuffelt en friemelt voordat je verder gaat.
Als je op je 25ste nog maanden nodig hebt om tot dat punt te komen vind ik dat wat raar ja. Maar dit is nog altijd een scholieren forum hoor, de meeste mensen hier zijn onder de 18...
|
Voor mijzelf ligt het maar net aan de gelegenheid etc.. Als ik hem binnen een week nog niet zo vertrouw dat ik met 'm naar bed wil dan was die hele 'relatie' een slecht idee en kan ik er beter gelijk mee stoppen... Maar er moet wel gelegenheid zijn he... Dus het zou wat langer kunnen duren, dat ligt dan niet aan mij
![]() (overigens is het bij mij tot nu toe allemaal binnen een week geweest, maar ik begon dan ook laat en wel gelijk goed ![]()
|
Ik moet zeggen dat ik een relatie tussen twee jonge personen die geen seks hebben voor een lange tijd, juist erg mooi vind. Blijkbaar hebben zij een relatie die inhoud heeft, en gebaseerd is op geven met elkaar.
Seks hoeft niet voor alle personen. Zeker als je jong bent, heb je daar misschien nog niet zo'n behoefte aan. Ik zie werkelijk niets 'minachtends' aan een dergelijke relatie. Ik vind het juist heel mooi. En na een lange tijd wanneer iemand het wel eens wil proberen, kan de relatie inderdaad ook seksueel worden. Maar dat staat voor mij dus niet boven een relatie zonder seks.
||
Citaat:
|
![]() |
|
Meestal meteen zoenen, seks de laatste drie keer ook dezelfde avond/dag/whatever.
Toen ik veertien was en nee dat is geen grapje had ik mijn eerste vriendje. Die was 18 en uiteraard nieuwsgierig want hij was ook nog maagd. Toch hebben we toen precies een half jaar gewacht, had wel wat. ![]()
|
Eeeuh.. ff denken hoor.. Dan pak ik alleen de serieuze relaties er tussenuit, niet de flodders (bah, wat klinkt dat sletterig trouwens...)
1e: 3 weken ongeveer 2e: 3 dagen 3e: nog voordat we eigenlijk iets hadden (ongelukje ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Hm, ik heb 1 serieuze relatie gehad, het duurde een maand of drie tot we 'echte' seks hadden. Ik heb ook nog nooit seks met een ander gehad. Voor mij hoeft het geen maanden te duren, maar op dezelfde avond is voor mij een klein beetje overdreven eigenlijk. Daar zou ik me niet prettig bij voelen.
||
Citaat:
En er zijn genoeg jongens (waaronder jij?) die geen relatie willen als seks geen optie is op korte termijn. Voor de groep die dat niet nodig acht en toch een duurzame relatie onderhoudt, heeft de relatie dus kenbaar inhoud en wellicht ware liefde, zonder voorwaarden. De hoogste vorm van intimiteit is er een zonder seks, vind ik.
||
Citaat:
Mijn vorige relatie begon met vriendschap en pas na een half jaar gingen we echt over op sex (iedere dag ongeveer). Ik vond dat dit de relatie versterkte. Na een jaar of twee werd de sex steeds minder frequent tot deze reduceerde naar nul. De vriendschap bleef echter bestaan en hecht. Ik wilde haar alle ruimte geven om haar seksuele verlangens naar mij te hervinden, maar helaas... Na een totaal van 6 jaar relatie waarvan twee jaar wel met sex bleek dat ook haar liefde voor mij als partner niet meer sterk was. In de periode waarin ik alleen was realiseerde ik me dat een relatie op basis van vriendschap en gelijkheid verreweg mijn voorkeur had boven een relatie met als basis sex. Met mijn huidige vriendin heb ik eers samen een enorme diepe geestelijke band opgebouwd (binnen een extreem korte tijd overigens) en pas toen die er was zijn we met elkaar intiem geworden. Ik kan zeggen dat ik nu zonder sex prima zou kunnen leven met haar maar dat ik de relatie met sex prefereer. Maar dan alleen in uitstekende harmonie en op basis van gelijkheid en wederzijds verlangen. De hoogste vorm zou kunnen zijn dat je geen sex meer nodig hebt om totaal in elkaar op te gaan. Maar voor nu kies ik bewust (samen met mijn vriendin) om ook die lichamelijke intimiteit te delen.
||
Citaat:
|
@idmind
Mooi verhaal. Je moet natuurlijk doen wat voor jou en je partner het beste voelt, en natuurlijk is er niets op tegen om samen seks te hebben. Het kan namelijk jullie intimiteit versterker door iets te delen wat voor jullie heel speciaal is. Je deelt in feite gevoelens met elkaar. Je moet echter wel oppassen dat de relatie qua inhoud niet afzwakt, dat gebeurt nogal eens. Dan is ook te zien dat de relatie vooral op seks berust. Een relatie die niet gebaseerd is op een hechte emotionele en geestelijke verbindtenis, is naar mijn mening geen goede relatie. Overigens betekent dat niet dat je niet uit elkaar mag gaan. Net als vriendschappen kunnen jij en je partner uit elkaar groeien. In dat geval zal de intimiteit afnemen (en dus ook seks) en langzaam vergroeien in een vriendschapsrelatie. Relaties in het algemeen veranderen voortdurend, een huwelijk is dan ook een van de slechtste kontrakten die je ooit kan tekenen.
||
Citaat:
Edit: Als ik je nick moet lezen als id-mind spreekt je verhaal je nick nogal tegen. Laatst gewijzigd op 08-11-2003 om 09:04. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
zij kwam klaar Verwijderd | 28 | 14-10-2009 19:36 | |
Liefde & Relatie |
vraagje; hoe kwamen jullie uit de relatie-dip? groovy | 25 | 18-12-2005 18:51 | |
Seksualiteit |
Willen jullie deze Seksenquete invulle? Suga~Suga | 258 | 17-10-2005 20:22 |