Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-11-2003, 12:34
Happycooper V
Happycooper V is offline
Heeeeejj allemaal.. ik heb twee vraagjes.. wat verstaan jullie onder een latrelatie.. en wat vinden jullie ervan??
alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-11-2003, 13:05
ABrules
ABrules is offline
neuken zonder verdere verplichtingen als: vertrouwen en houden van... je hebt gewoon vrijheid... en toch het lichamelijk dichtbij zijn bij iemand...

ik vind er van dat het niet vaak werkt... als je je aangetrokken genoeg voelt om het met iemand te doen... is de grens naar toch meer gaan voelen niet zo groot...

maar voor de rest is het wel oké...
Oud 26-11-2003, 13:09
Kuona
Kuona is offline
Dat vroeg ik me laatst ook al af ja!

Ik dacht altijd dat LAT stond voor Living Alone Together.
Ik verstond er dus altijd onder dat dit meer is als je al wat ouder bent aangezien de meeste jonge mensen nog niet samen wonen als ze een relatie hebben. Dus dat 2 mensen een relatie hebben maar wel allebei een eigen huis hebben. En dat ze dan wel vaak bij elkaar blijven slapen. Zoiets. Er komt dus volgens mij wel gewoon gevoel en zo bij kijken.

Maargoed, nou had ik het er met mijn vriend over laatst en die zei dus weer dat hij dacht dat dat een soort vrije relatie zonder verplichtingen was. En dat je dan ook met anderen naar bed ging. En dat je partner het daar dan mee eens is.

En wat ik ervan vind. Naja als het is zoals ik dus dacht dan vind ik het wel oké. Niks mis mee lijkt me. Maar als het zo is zoals mijn vriend dacht dan lijkt het me niks. Maar ja. Das persoonlijk he.

Laatst gewijzigd op 26-11-2003 om 13:12.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 13:27
Gothic
Gothic is offline
Lange afstands relatie is er in het Nederlands van gemaakt... Gewoon 2 mensen die een volwaardige relatie hebben, maar niet bij elkaar wonen...
Oud 26-11-2003, 13:30
Verwijderd
Living Apart Together, dacht ik.

Citaat:
Gothic schreef op 26-11-2003 @ 14:27:
Gewoon 2 mensen die een volwaardige relatie hebben, maar niet bij elkaar wonen...
Dat versta ik er onder.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 13:35
Verwijderd
Citaat:
Lange afstands relatie: Gewoon 2 mensen die een volwaardige relatie hebben, maar niet bij elkaar wonen...
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 13:37
Konijn
Konijn is offline
Zie hierboven.
Bij mij in de straat woont een vrouw >65, die ook zo'n relatie heeft, maar haar 'man' komt ook gewoon op buurtfeesten enzo, omdat hij hier de helft van de tijd ook woont.
Ze hebben ook kinderen gehad samen.
Oud 26-11-2003, 15:01
FOOIJDONK
FOOIJDONK is offline
lat = living apart together

lijkt me vrij lastig

samen leven maar tog apart
Oud 26-11-2003, 15:06
LadyOfDarkness
LadyOfDarkness is offline
Ik heb blijkbaar zelf een LAT-relatie!
Mijn beste vriend en ik zijn door stom toeval tijdens een weekend met elkaar gegaan. Dit blijven we dus nog steeds doen, terwijl we geen andere sexpartners hebben!
Misschien dat er bij ons meer gaat komen ofzo.... maar toch heeft hij nog met een meisje gezoend een aantal weken terug, verder gaan we niet met andere mensen. En vertellen het eerlijk tegen elkaar als dit wel zo zou zijn.
het zijn dus gewoon de lusten en niet de lasten eigenlijk, terwijl we niet 'vreemdgaan' en geen verdere relatie met elkaar hebben... Dit versta ik onder een LAT-relatie.....
Oud 26-11-2003, 15:16
Konijn
Konijn is offline
Maar dat is het dus niet..
Het zijn wel degelijk en de lusten en de lasten, het is gewoon een volwaardige relatie, wel seks én houden van, alleen niet alle dagen en nachten samenwonen.
Oud 26-11-2003, 18:39
maanmeisje17
maanmeisje17 is offline
Ik zie het niet als een vrije relatie zonder verplichtingen.
Je hebt gewoon een volwaardige relatie net als twee mensen die in een huis wonen, met als enige verschil dat je nu dus niet samen in een huis woont.
Ik zie het een beetje wat mijn vader nu heeft, die heeft een vriendin maar woont niet samen, omdat ik neit wil verhuizen en we het eigenlijk wel redden zo met zijn tweeen.
Maar de relatie is wel volwaardig met alle verplichtingen en trouwheden van dien.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 20:27
Gwinnie
Gwinnie is offline
iedereen heeft t hier over halve sexrelaties? ik dacht dat t gewoon betekende dat je vriend/vriendin een pokkeeind weg woonde...
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 20:31
ekki
ekki is offline
LAT-relatie = Liever Alleen Thuis-relatie
Oud 26-11-2003, 20:45
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
ABrules schreef op 26-11-2003 @ 14:05:
neuken zonder verdere verplichtingen als: vertrouwen en houden van... je hebt gewoon vrijheid... en toch het lichamelijk dichtbij zijn bij iemand...
Dat is geen LAT-relatie, dat is een sexrelatie. Een LAT-relatie is gewoon een volwaardige relatie, alleen woon je niet bijelkaar, maar vaak wat verder uitelkaar. Ik en mijn vriend wonen ook ver uitelkaar, dus daar zou je ook van een LAT-relatie kunnen spreken. Alleen vind ik dat mensen (meestal) bij een LAT-relatie er zelf voor kiezen om niet samen te gaan wonen, en dat wil ik later toch wel gaan doen...
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 21:17
Konijn
Konijn is offline
Ow, je vroeg ook naar wat we ervan vinden.
Ik kan me voorstellen dat mensen het fijn vinden om een beetje zelfstandig te blijven, niet altijd op elkaars lip te zitten.
Het zou niks voor mij zijn trouwens, maar ik zie in waarom mensen er voor kiezen.
In het geval van mijn buurvrouw trouwens hierboven, als je kinderen hebt vind ik het niet zo'n goed idee, mi hebben kinderen beide ouders nodig, en een stabiele gezinssituatie.
Oud 27-11-2003, 07:38
Scatterheart
Scatterheart is offline
Citaat:
ekki schreef op 26-11-2003 @ 21:31:
LAT-relatie = Liever Alleen Thuis-relatie
Hip.
Oud 27-11-2003, 11:01
Verwijderd
Citaat:
Lange afstands relatie is er in het Nederlands van gemaakt... Gewoon 2 mensen die een volwaardige relatie hebben, maar niet bij elkaar wonen...
Juh.

En wat ik er van vindt... nou, veel mensen houden wel echt van elkaar maar krijgen ruzie als ze in 1 huis wonen, of ze werken op verschillende plekken waardoor het niet handig zou zijn om in 1 huis te wonen, of ze zijn jong en er nog niet aan toe om samen te wonen, of ze zijn al zó lang vrijgezel dat ze er niet meer aan kunnen wennen om met een ander in 1 huis te wonen, en dan vind ik het heel handig voor die mensen.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 11:05
Verwijderd
Behalve de mensen hier die samen wonen heeft iedereen toch een lat relatie ( ten minste, iedereen die een relatie heeft ).
Of ben ik nu wat te letterlijk??
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 11:07
Verwijderd
Citaat:
trumpetlover schreef op 27-11-2003 @ 12:05:
Behalve de mensen hier die samen wonen heeft iedereen toch een lat relatie ( ten minste, iedereen die een relatie heeft ).
Of ben ik nu wat te letterlijk??
Ja, op zich wel (hiermee beodel ik niet dat je op zich wel te letterlijk bent )
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 11:36
Verwijderd
Citaat:
FOOIJDONK schreef op 26-11-2003 @ 16:01:
lat = living apart together

lijkt me vrij lastig

samen leven maar tog apart
weetje, ik ben het met je eens
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 19:18
FOOIJDONK
FOOIJDONK is offline
Citaat:
maria schreef op 27-11-2003 @ 12:36:
weetje, ik ben het met je eens
ikke blij

misschien word je tog nog ooit verstandig
Oud 28-11-2003, 20:06
Verwijderd
het is een gewone relatie die meerendeel met zijn of haar partner heeft. Echter op oudere leefijd, heet het een latrelatie...
aangezien het dan normaal bevonden word dat je smanewoont als je een relatie hebt...

lat-re·la·tie (de ~ (v.))
1 relatie waarbij de partners niet met elkaar samenwonen [living apart together]
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 16:18
Divina Flor
Divina Flor is offline
Ik dacht langeafstandrelatie.
Dat hebben m'n vriend en ik ook sinds m'na vriend is gaan studeren en hij bijna 250 km weg woont (3 uur met trein).
We zien elkaar dus alleen in het weekend, is wel jammer maar wel vol te houden.
En; het is geen vrije relatie.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 20:01
Tolchok
Tolchok is offline
voor mij betekent LAT dat je zover uit elkaar woont dat je met de trein moet gaan en dat je elkaar alleen in weekends ziet...

voor mij werkt het in ieder geval niet ik heb het gehad een aantal keer...
ik heb nu een vriendin die 5 minuten fietsen van me vandaan woont en bij me op school zit en dat vind ik een stuk fijner

het probleem van LAT vind ik, dat als je een weekend niet kan je dan 2 weken zonder elkaar zit,
en dat je soms 'gedwongen' een weekend met elkaar doorbrengt, dat is niets.

ook (zo maak ik het zelf mee) groeit er veel minder snel iets tussen jullie als je zo weinig bij elkaar bent.. tenzij je doordeweeks urenlang aan de phone hangt enzo maar dat is soms ook niet te realiseren. het kan ook leiden tot dramatische periodes van dat het steeds aan en uit gaat vanwege de afstand en dat is nou niet je van het
Oud 01-12-2003, 15:49
Verwijderd
Citaat:
FOOIJDONK schreef op 27-11-2003 @ 20:18:
ikke blij

misschien word je tog nog ooit verstandig
zou ik eerder van jou denken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten