Ik haat dat ovg systeem: dat is voor mij echt geen beloning!
Bij ons op school wordt er (bij tekenen) alsvolgt beoordeeld:
de docent kijkt wat je allemaal gedaan hebt naar aanleiding van je opdracht. Dit betekent dat je misschien informatie hebt gezocht over het onderwerp (als het nog vaag was) of dat je gewoon in het wilde weg hebt zitten schetsen. Na de schetsperiode ga je dan wat schetsjes verder uitwerken. Uit die verdere uitwerkingen kies je d'r 1 uit. Die ga je op elk mogelijke manier onderzoeken: in het blauw, in het groen, met de persoon links, met de persoon rechts (zoveel mogelijk uitproberen). Uiteindelijk hou je 1 iets over wat je het best vindt en daar maak je een definitief ontwerp van en uiteindelijk het resultaat.
Hoe meer schetsen, hoe hoger cijfer.
Oke, ook een klein stukje van je cijfer hangt af van hoe mooi het is geworden, maar het overgrote deel hangt af van wat je allemaal gedaan hebt om tot het ontwerp te komen.
Wij zorgen dus dat we iets van 25 schetsen hebben, dan heb je bijna altijd een voldoende
hier wordt op je examenbeoordeling ook naar gekeken, volgens onze docent. Dus niet alleen naar het uiteindelijke resultaat.