Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-11-2003, 19:53
Williams
Williams is offline
ik heb een jaar lang gefitnessed, en dan vooral om massa te verkrijgen, maar ik ben hiermee gestopt rond januari dit jaar.
Nu ben ik sinds 2 weken weer volop aan het trainen, (ik heb het meeste weg van n mesomorf)en zie al zeker resultaat, voor zover dat kan, ik train 6x per week, en de ene dag: biceps,schouders ,rug en benen en de ander dag, triceps, borst en buik.
En dit dus om en om, elke oefening 3x8 (doe voor elke spiergroep 2 oefeningen).
Ik heb mezelf als doel gesteld om in de zomer op zo groot mogelijk te zijn (zo rond eind mei) .
Wat ik me nu afvraag is of het nut heeft om over een tijdje te gaan beginnen met creatine.
Zie je met creatine er meteen opgezwollen uit of valt dat best mee? zie je de spieren nog of komt daar echt allemaal vocht voor en trekt dat weer weg, of blijf je de spieren gewoon zien zeg maar?
wanneer zou je dan het beste kunnen beginnen met creatine?
en heeft iemand ervaringen ermee?
Oud 12-11-2003, 20:32
Mitros
Mitros is offline
Creatine zorgt volgens mij niet voor extra spiermassa, het zorgt ervoor dat de verzuring van spieren minder snel intreed als je sport, het word in voetballerij veel gebruikt, het staat ook niet op de dopinglijst.
Toen ik nog voetbalde gebruikte ik ook wel eens creatine, kregen we van de trainer, maar of het echt goed werkt weet ik niet.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 21:14
Methuselah
Methuselah is offline
Kijk eens op L&G, daar staat ook wel wat over creatine
Oud 13-11-2003, 08:13
Williams
Williams is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 12-11-2003 @ 22:14:
Kijk eens op L&G, daar staat ook wel wat over creatine
ja klopt, heb ik ook allemaal gelezen, maar het gaat me dan ook nog erom wanneer ik het beste kan beginnen om in ronde mei dan zo groot mogelijk te zijn, want je moet met periodes gebruiken he, en ben je ent groter nadat je hebt gebruikt (in de rustperiode)of tijdens het gebruik?
Oud 13-11-2003, 09:58
Verwijderd
Citaat:
Mitros schreef op 12-11-2003 @ 21:32:
Creatine zorgt volgens mij niet voor extra spiermassa, het zorgt ervoor dat de verzuring van spieren minder snel intreed als je sport, het word in voetballerij veel gebruikt, het staat ook niet op de dopinglijst.
Toen ik nog voetbalde gebruikte ik ook wel eens creatine, kregen we van de trainer, maar of het echt goed werkt weet ik niet.
Het zorgt voor massa. Je spieren houden meer vocht vast, je komt ook 3 kilo aan in een week tijd. Maar jongen jij bent pas 17 en traint nu al 6 keer in de week massa? Niet bepaald slim he aangezien je nog niet eens helemaal bent uitgegroeid en je spieren krijgt ook niet voldoende rust. Maar dat even terzijde, je moet pas echt aan creatine beginnen als je aan je max. zit dan helpt het echt. Je kan het nu best gebruiken maar dan moet je doorslikken tot mei. En vergeet ook niet dat als je stopt dat je dan spierverslaping krijgt. En vind je het niet een beetje zielig/onnatuurlijk om het te gebruiken. En ja ik heb zelf ook 2 jaar gefitnesst en 1 jaar echt actief. Als je je voedingspatroon aanpast en 3 keer in de week traint en dan zie je ook echt wel resultaat. Maar vind je kracht niet leuker? Dat grote en lompe is toch niet leuk? En je wordt ook vooral niet explosief. Later ben ik kracht gaan trainen, dat is pas leuk als je 17 bent en even 70 kilo weg drukt Het is niet heel veel maar het geeft wel een lekker gevoel en ik trainde puur!!

Verder veel succes en als je nog tips wil pm me maar

ps:

Ik train later 2 x kracht en 1 dag cardio, Zeer goeie combo
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 16:59
Kirk22
Kirk22 is offline
waarom wel creatine en geen 'echte' dope?

Ik hoor van de 1 dat het wel werkt (het houdt vocht vast en gaat dus verzuring tegen) en de ander zegt dat het geen reet helpt.

Is vast wel wat te vinden op internet.
Oud 20-11-2003, 21:24
squat
squat is offline
Het helpt. Zeker. Maar het is ook geen wondermiddel. Ach, het is niet nodig om te gebruiken. Je kan veel beter beginnen met je voeding en training aan te passen. Daar schiet je veel meer mee op.

Je moet niet 6 keer per week trainen. 4 keer is meer dan genoeg. Doe elke dag een of twee spiergroepen en ongeveer 3 oefeningen per spiergroep, afhankelijk van je aanleg en de grootte van de spier. Hou je trainingen korter dan een uur.

Train je benen. Te veel mensen denken dat je benen niet hoeft te trainen omdat toch niemand je benen ziet. Meeste kracht zit in de benen. Als je sterk wil worden moet je ze zeker trainen. Je moet ze eigenlijk sowieso trainen omdat het je testostoronproductie opkrikt en omdat een groot bovenlichaam met kippenpootjes er niet uit ziet.

Ik weet niet wat je eet maar dat is wel het allerbelangrijkste. Eet veel en zorg dat een groot gedeelte daarvan eiwitten is.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 13:05
SWA
SWA is offline
Citaat:
Syphon schreef op 13-11-2003 @ 10:58:
Het zorgt voor massa. Je spieren houden meer vocht vast, je komt ook 3 kilo aan in een week tijd. Maar jongen jij bent pas 17 en traint nu al 6 keer in de week massa? Niet bepaald slim he aangezien je nog niet eens helemaal bent uitgegroeid en je spieren krijgt ook niet voldoende rust. Maar dat even terzijde, je moet pas echt aan creatine beginnen als je aan je max. zit dan helpt het echt. Je kan het nu best gebruiken maar dan moet je doorslikken tot mei. En vergeet ook niet dat als je stopt dat je dan spierverslaping krijgt. En vind je het niet een beetje zielig/onnatuurlijk om het te gebruiken. En ja ik heb zelf ook 2 jaar gefitnesst en 1 jaar echt actief. Als je je voedingspatroon aanpast en 3 keer in de week traint en dan zie je ook echt wel resultaat. Maar vind je kracht niet leuker? Dat grote en lompe is toch niet leuk? En je wordt ook vooral niet explosief. Later ben ik kracht gaan trainen, dat is pas leuk als je 17 bent en even 70 kilo weg drukt Het is niet heel veel maar het geeft wel een lekker gevoel en ik trainde puur!!

Verder veel succes en als je nog tips wil pm me maar

ps:

Ik train later 2 x kracht en 1 dag cardio, Zeer goeie combo
wat is dan het verschil tussen massa en kracht trainen? als je massa traint, train je toch automatisch met zwaardere gewichten? of zit het verschil in de explosiviteit
Reageren

Regels voor berichten