Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-06-2007, 22:27
Paljaske
Paljaske is offline
Hey scholieren
Ik heb onlangs gelezen dat creatine een zeer goed product is om je prestaties te verbeteren ,terwijl het niet op de dopinglijst staat. Ik heb er op verschillende websites over gelezen ,maar ik heb een paar vraagjes. Is het aan te raden om creatine in te nemen voor een sport zoals voetbal of is dit enkel voordelig als je vaak aan fitness doet en zijn er echt geen negatieve gevolgen buiten maagkrampen bij overdosis?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-07-2007, 09:25
Verwijderd
trai·nen1 (onov.ww.)
1 stelselmatig oefenen in een tak van sport
Met citaat reageren
Oud 01-07-2007, 09:54
Sandersss
Sandersss is offline
Voor voetbal lijkt het me niet nodig. Plak er maar gewoon een extra training bij en ga fitnessen om je fysiek sterker te maken.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2007, 16:59
Rambo
Rambo is offline
een overdosis lijkt me in elk geval niet verstandig
Ik denk wel dat je er iets aan kan hebben
want door de extra creatine innamme
werkt de regeneratie van adp naar atp beter en langer door
Hierdoor word er minder melkzuur geproduceerd wat zal resulteren in een beter trainingsresultaat dwz minder spierpijn en meer kunnen trainen.
Oud 03-07-2007, 11:01
Paljaske
Paljaske is offline
Jah, het grootste probleem ius dat ik al 5 trainingen per week heb en wanneer het seizoen begint ook nog er een match bij heb.
Dit combineer ik dan nog eens met 2 keer gaan zwemmen in de week ,dus ik heb niet zoveel tijd om nog extra te trainen en je moet ook voldoende rust hebben.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2007, 12:29
Verwijderd
Creatine kan helpen. het geet je meer kracht. Op welke positie sta je in het veld? Sommige posities hebben meer aan explosieve sprintkracht en bv middenvelders moeten langer kunnen rennen dus dan heb je niet zoveel aan creatine.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2007, 12:46
Verwijderd
Probeer het anders eens bij dr. Fuentes.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2007, 19:36
adon1s
adon1s is offline
Pfff door die 5 kg extra die je binnen no-time erbij krijgt (vocht, of je moet cee nemen) ga je echt niet harder rennen, eerder zachter.
Je krijgt niet zo snel teveel crea binnen, wat wel kan gebeuren is dat jij te weinig drinkt. Vooral met warm weer kan je hier last van krijgen met voetbal.
Oud 05-07-2007, 23:36
Paljaske
Paljaske is offline
@ dakus: Ik ben een spits

Tjah ik wil vooral een harder schot krijgen en iets breder worden zodat ik de bal iets langer kan bijhouden, maar als ik hierdoor trager word dan hoeft het voor mij niet. Helpt creatine dan ook niet voor een snellere samentrekking van de spieren door de extra gecreëerde energie?
Met citaat reageren
Oud 08-07-2007, 18:07
EleventhHour
EleventhHour is offline
Creatine stelt vooral je verzuring uit (dwz. het punt van verzuring dat je spieren er mee ophouden ). Om deze reden kun je beter langere stukken sprinten en bijvoorbeeld langer doorbeuken met krachttraining. Je wordt niet breder van creatine, maar wel van de extra training die je er door kunt doen.

Effect is overigens niet bij iedereen merkbaar, bij mij werkte het spul prima. Flinke verbetering, zelfs terwijl ik eigenlijk te weinig trainde in die periode. Creatine niet echt een wedstrijdprestatieverbeteraar, maar meer een trainingshulpje.

Ik heb zelf overigens ook een creatine vraagje. Mijn komende weken zien er als volgt uit:

wk28: 3 trainingen
wk29: 4 trainingen
wk30: 5 trainingen
wk31: festival, 0 trainingen
wk32: 5/6 trainingen
wk33: 6 trainingen
wk34: 4 trainingen

Nu wil ik in weken 32 en 33 vooral de langere sprintjes gaan pakken (200 tot 400m). Uitgaande van een creatine-kuur van 4 weken: wanneer begin ik?
Aangezien het spul 2 weken nodig heeft om echt in te werken, moet ik voor week 31 al begonnen zijn. De opties (naar mijn idee) zijn:

1- wk 30, 31, 32, 33
2- wk 29, 30, 32, 33
3- wk 30, 32, 33, 34

Zelf neig ik naar de laatste optie. Wie helpt?
Oud 08-07-2007, 18:26
Rambo
Rambo is offline
wk 31 oplaadfase
wk 32,33,34 knallen.
Oud 08-07-2007, 20:18
EleventhHour
EleventhHour is offline
Citaat:
Rambo schreef op 08-07-2007 @ 19:26 :
wk 31 oplaadfase
wk 32,33,34 knallen.
Oplaadfase kan dus wel tijdens een bier en barbecue week?
Oud 08-07-2007, 21:26
adon1s
adon1s is offline
Wat een beesten hier...
Oud 09-07-2007, 09:01
axon
axon is offline
Ik loop hard en doe aan fitness. Vanwege de verbranding met hardlopen groei ik met fitness zeer langzaam. Ik dacht nu aan een supplement van creatine, L-Glutamine en Proteïne (wei). Ik denk dat dit ook voordeel heeft voor het spierherstel na het hardlopen.

De doseringen die gegeven worden zijn voor krachtsporters met een enorme massa aan spieren. Heeft iemand een idee wat voor dosering ik het beste kan nemen (of een website met goede info)?

Hou er rekening mee dat in de wei-proteïne ook al L-Glutamine zit. Ik ben 1.91m en 82 kg.

Laatst gewijzigd op 09-07-2007 om 09:04.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2007, 09:33
EleventhHour
EleventhHour is offline
Als je zorgt dat je per dag 1,5 á 2 gram per kilo lichaamsgewicht (dus 123 tot 164 gram) eiwit binnenkrijgt, door kwark, vlees, dat soort dingen, heb je eigenlijk geen supps nodig.
Oud 10-07-2007, 19:50
adon1s
adon1s is offline
Denk dat per persoon verschillend is. Ik ga bijv. beter op 3xlichaamsgewicht. Weeg nu 93 en zit op 275 gr eiwit per dag. Met bulken merk je er niet veel van, maar vooral met cutten komen die extra eiwitten goed van pas (net als de glutamine die eigenlijk zinloos is als je niet aan het cutten bent).
Oud 11-07-2007, 07:13
EleventhHour
EleventhHour is offline
Citaat:
adon1s schreef op 10-07-2007 @ 20:50 :
Denk dat per persoon verschillend is. Ik ga bijv. beter op 3xlichaamsgewicht.
Ik gaf mijn antwoord op basis van zijn gegevens, geen krachtsport, maar duurloopjes en fitness. 2x lichaamsgewicht lijkt me dan al aan de hoge kant, dus veilig
Oud 17-07-2007, 11:35
Nee_nee
Nee_nee is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 03-07-2007 @ 13:46 :
Probeer het anders eens bij dr. Fuentes.

Die is duur
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten