Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2003, 10:49
PinkyLove
PinkyLove is offline
Hallo allemaal,
hopelijk kunnen jullie me helpen!
Sinds een paar dagen heb ik een nieuwe vriend, allemaal heel leuk, maar ik heb een beetje een raar gevoel.
ik ken hem al zo'n 18 jaar en heb hem altijd gezien als een goede vriend en een soort broer van me. Nu opeens zijn zijn en mijn gevoelens tevoorschijn gekomen.
Hij is echt heel leuk en lief, maar het is gewoon vreemd.
Kan iemand mij helpen!
Wie heeft dit ook weleens meegemaakt, en hoe ging/ga je er mee om?
Kus van mij
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-11-2003, 11:02
Verwijderd
voel je je vreemd?

Wat is het probleem?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 11:20
FemmeLaRose
FemmeLaRose is offline
Ik zit in de ongeveer zelfde situatie. Ik heb nu bijna een jaar met mijn vriend, maar daarvoor zijn we 2,5 jaar beste vrienden geweest. Hij was meteen al smoorverliefd, maar ik niet. Pas na 2 jaar vond ik hem leuk, maar dan had hij een vriendin, dan had ik een vriend. Bijna een jaar geleden allebei eindelijk vrijgezel, van het een kwam het ander. Hij was vastbesloten, maar ik niet. Ik was gewoon bang dat het niet zou gaan werken en dan zou ik ook nog m'n beste vriend verliezen en daarbij kwam ook kijken dat hij naar Bosnie toe moest. (Zie liefde & relatie, uitgezonden militairen) Uiteindelijk kregen we wel met elkaar. Het prettige ervan is dat je weet wat je aan hem hebt, je kent hem al zooo lang. Na een jaar zie ik hem als mijn vriend/verloofde, mijn beste vriend en mijn broer. Onze relatie is nu gewoon zo sterk. Er is eigenlijk niks raars aan, je moet gewoon aan de nieuwe situatie wennen. Je kan nog altijd bij hem terecht met problemen en dat is er zo prettig aan.
Oud 10-11-2003, 12:10
maanmeisje17
maanmeisje17 is offline
Ik denk ook dat het gewoon een kwestie van wennen is
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 14:10
Verwijderd
Ik ben met mijn vriend eerst een maand of vijf gewoon vrienden geweest voordat we een relatie kregen; ook met mijn ex-vriend ben ik van te voren een klein halfjaartje bevriend geweest. Ik vind dat altijd wel prettig, eigenlijk, dan ken je iemand al van te voren.

Ik kan me wel voorstellen dat als je iemand al zó ontzettend lang kent, dat het dan inderdaad vreemd aanvoelt - je bent diegene dan toch meer als een soort van neef gaan beschouwen, en dan komen er ineens allerlei romantische en seksuele gevoelens bij . Ik denk eigenlijk dat het wel went. Misschien heeft hij hier ook wel last van; praat er eens over met hem...
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 14:27
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Ik heb ook ervaring met eerst een hele goede en hechte vriendschap en daarna beginnen aan een relatie!
Het is 4 maanden aangebleven en we proberen nu onze vriendschap weer op te pakken (soms gaat dat goed, soms minder) De reden van ons uitgaan heeft niets met het feit te maken dat we onze vriendschap zp gewend waren, ik vind een goede vriendschap juist een hele goede basis voor een relatie!
Ik denk ook niet dat ik zo maar een nieuwe vriend kan hebben zonder eerst een goede en lange vriendschap te hebben...

Ik denk dat je zo gewend was aan het feit dat het voelde als broerliefde, dat je nooit gedacht hebt aan het feit dat je ook verliefd op hem kon worden (zoals nu) en dat dat gewoon ff slikken is, misschien is dit voor hem net zo het geval!

Heel veel succes met je liefde iig!
Oud 11-11-2003, 11:04
FOOIJDONK
FOOIJDONK is offline
dat werkt niet!!
Oud 11-11-2003, 11:08
Susanne
Susanne is offline
Kan heus wel werken, verliefdheid moet bij mij sowieso groeien, dat komt niet opeens. Maarja ik kan me wel voorstellen dat 't een beetje apart gevoel is omdat je nu met elkaar om moet gaan als in een relatie. Ach, een beetje aanpassen is toch niet zo moeilijk in een relatie?
Oud 11-11-2003, 14:54
steentje
steentje is offline
heb hetzelfde meegemaakt. Het went snel genoeg dat je nu een relatie hebt ipv alleen maar goede vrienden te zijn. Dan wil je niet meer anders!
Bij mij maakte hij het alleen na een half jaar uit omdat hij geen vaste relatie met me wilde...hij wilde dus liever vrienden zijn. Nu we uit elkaar zijn...hebben we nix dan ruzie en is onze vriendschap dus ook naar de klote.. Maar jah.....het hoeft natuurlijk niet zo te lopen.
Oud 11-11-2003, 16:03
Verwijderd
ik heb ook eens gedacht dat ik verliefd was op een goede vriend van me, maar ik zou het niet kunnen want mijn vrienden kennen mij weer anders dan mijn vriend.
Klinkt heel raar, alsof ik een dubbelleven lijdt ofzo, maar mijn vrienden zullen mij niet naakt zien. En mijn vriend wel, en dat is dus veel intiemer enzo...
klinkt allemaal een beetje vaag misschien, maar zo kijk ik er tegen aan...
Ik zou bij een goede vriend een veel hogere drempel hebben met alles, omdat hij mij natuurlijk eerst niet zo zag...
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 10:27
PinkyLove
PinkyLove is offline
thanx.
we hebben er samen ook goed over gepraat, en weten zeker dat we een raletie willen!
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 10:40
STP
STP is offline
Ik ben ook na een paar jaar érg goede vriendschap een relatie met een meisje begonnen!

In het begin voelt het inderdaad allemaal behoorlijk vreemd en onwennig aan, want ja, je kent elkaar immers alleen als hele goede vrienden!

Bij ons was dat gevoel na twee weken helemaal verdwenen!

Dus 't is een kwestie van tijd

succes!
Oud 12-11-2003, 11:34
Verwijderd
Ik na half jaar beste vrienden zijn we hebben nu ruim een maand en het kan echt supergoed werken! :>
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 14:04
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Minni schreef op 12-11-2003 @ 12:34:
Ik na half jaar beste vrienden zijn we hebben nu ruim een maand en het kan echt supergoed werken! :>
Dat weet jij al na een maand zeker? Goh..

Mijn ex was ook iets meer dan een half jaar mn beste vriend (ik had twee beste vrienden), en dat was in het begin geweldig, maar na 4 maanden ging het uit, en was ik ook nog de vriendschap kwijt.
Oud 12-11-2003, 18:50
selfmindead
selfmindead is offline
Ik had eens in een emobui gekust met men beste maat (hij begon) en toen zei ik dat ik het zo niet wou (I mean, het was een liefdesverdrietverwerkingskus) en sindsdien spreken we niet meer tegen elkaar. Het 'geluk' had echter wel 2 dagen geduurd, voor ik er eens goed over nadacht.
Anyway, hier zit ik nu. Niemand om tegen te zagen, en dat al voor één jaar. (of mssn langer)
Ik had wel nog een andere vriend, waarmee ik later ook een koppel werd. het heeft 6 maanden geduurd, voor ik hem echt beu begon te worden. Ik ken zijn zwaktes, en het waren er op een bepaald moment te veel.

Hopelijk zou het met de topicstarter beter gaan.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 22:02
Anne
Anne is offline
Ik geloof ook echt dat vriendschap en daarna een relatie werkt, maar wat doe je als het opeens afgelopen is en je je beste vriendin niet wilt verliezen?
Oud 12-11-2003, 22:46
bdx
bdx is offline
Citaat:
FOOIJDONK schreef op 11-11-2003 @ 12:04:
dat werkt niet!!
Ik denk dat een goede vriendschap de basis is voor verkering, want door eerst vriendschap te bouwen, leer je elkaar goed kennen. En zo bouw je het steeds verder op, en dan slaat de vonk over.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 11:06
Maguire
Maguire is offline
Het is de ideale begin situatie denk ik.

Maar als het uit gaat wat ik net heb meegemaakt ben je alles kwijt !! Zowel je beste vriend als je Liefde
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 12:20
Anne
Anne is offline
Citaat:
Maguire schreef op 13-11-2003 @ 12:06:
Het is de ideale begin situatie denk ik.

Maar als het uit gaat wat ik net heb meegemaakt ben je alles kwijt !! Zowel je beste vriend als je Liefde
Inderdaad. Ik hoop dat het bij mij niet zo ver komt, wil haar als beste vriendin niet kwijt, maar ik weet niet hoe het nu verder moet.
Oud 13-11-2003, 17:48
Cinamon
Cinamon is offline
Citaat:
ReV3rEnD schreef op 10-11-2003 @ 12:02:

Wat is het probleem?
Oud 13-11-2003, 18:55
FOOIJDONK
FOOIJDONK is offline
Citaat:
bdx schreef op 12-11-2003 @ 23:46:
Ik denk dat een goede vriendschap de basis is voor verkering, want door eerst vriendschap te bouwen, leer je elkaar goed kennen. En zo bouw je het steeds verder op, en dan slaat de vonk over.
wat een irritant l*lverhaal is dit

slaat echt nergens op

je hebt zo juist eerder kans dat het misgaat
Oud 14-11-2003, 09:52
Verwijderd
omdat er dan nix nieuws meer te ontdekken valt aan je liefje
Met citaat reageren
Oud 14-11-2003, 14:20
Verwijderd
ik zou het nog een maandje aankijken
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 15:47
Sweet-Suzy
Sweet-Suzy is offline
Dit is heel normaal, je moet wennen, das logisch na 18 jaar.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 17:40
Verwijderd
Ja ik heb dit ook, Ik ben verliefd op mijn beste vriend eigenlijk, en hij ook op mij maar we durven het niet echt omdat we bang zijn dat de vriendschap daarna over is, of dat het gewoon 'vaag' voelt..

Maarja

Ik weet het ook niet zo goed,
Goed nadenken of je dit wel echt wilt denk ik.
Als je verliefd voelt, hoort het goed te voelen. Misschien is het een kwestie van wennen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-11-2003, 18:35
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ik denk dat je elkaar intussen wel door en door kent dus dat het best wel iets kan worden
als je echt vrienden bent geweest altijd is het misschien een kwestie van wennen maar ik dnek zeker wel ene goede basis voor een relatie!!!
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 14:17
PinkyLove
PinkyLove is offline
[QUOTE]PinkyLove schreef op 10-11-2003 @ 11:49:
[B]Hallo allemaal,
Sinds een paar dagen heb ik een nieuwe vriend, allemaal heel leuk, maar ik heb een beetje een raar gevoel.
ik ken hem al zo'n 18 jaar en heb hem altijd gezien als een goede vriend en een soort broer van me. Nu opeens zijn zijn en mijn gevoelens tevoorschijn gekomen.
Kan iemand mij helpen!
Kus van mij
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 16:54
Optima
Optima is offline
dat lijkt me nu echt ontzettend saai, een relatie krijgen met een goede vriend. Ik snap niet dat dat Ware liefde kan zijn, als de vonk er in het begin helemaal niet was.

Bij vriendschap-relaties ( ik noem ze zo maar even) denk ik eerder dat het zoiets is van ' we kunnen allebei niemand anders krijgen, en je bent er toch dus waarom niet?'
Oud 20-11-2003, 17:07
Ninnoc
Ninnoc is offline
ik heb 6 jaar bij mijn ex in de klas gezeten
Pas laatste anderhalf jaar gingen we echt met elkaaar om en bij de eindexamenuitrijking ist wat geworden echt heel erg maar okay.

Ja dat is maf maar toch ook niet, ik ben sowieso iemand die eerst iemand moet kennen voordat ik verlieft word. Het is ook niet saai ofzo want het is niet zo dat je alles al weet van elkaar ofzo, het geeft naar mijn idee wel minder ruzies omdat je al beetje weet hoe iemand ergens op zal reageren. Ik weet niet ik heb het nooit raar gevonden, in tegenstelling tot de rest van de wereld die er wel heel erg aan moesten wennen. Ik heb ook nooit raar id gehad dat ik nu sex met EEN vriend had ofzo, ik bedoel het was eerst een goede vriend dus je voelt je sowieso al vrij goed op je gemak enzo.
Oud 20-11-2003, 17:13
Verwijderd
Citaat:
Optima schreef op 20-11-2003 @ 17:54:
dat lijkt me nu echt ontzettend saai, een relatie krijgen met een goede vriend. Ik snap niet dat dat Ware liefde kan zijn, als de vonk er in het begin helemaal niet was.

Bij vriendschap-relaties ( ik noem ze zo maar even) denk ik eerder dat het zoiets is van ' we kunnen allebei niemand anders krijgen, en je bent er toch dus waarom niet?'
Nou, toen mijn vriend en ik elkaar ontmoetten was ik 12 en hij 11, en waren we geen van beiden toe aan een relatie . Toen we bevriend raakten, had ik een vriend, en we voelden zeker wel aantrekkingskracht, maar omdat ik een vriend had deden we daar niets mee. Toen mijn ex-vriend het uitmaakte was ik daar verdrietig over en had ik daardoor geen behoefte aan een relatie.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 15:02
PinkyLove
PinkyLove is offline
Citaat:

Het is dus echt niet saai en ook niet dat we niemand anders kunnen krijgen.
We vonden elkaar altijd al wel leuk, maar hij is 5 jaar ouder. en toen ik bijv 14 was was hij al 19 en viel hij niet op ''kleine'' meisjes. Maar saai ia het NIET!
Vind je antwoord niet echt geweldig dus..
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 15:03
PinkyLove
PinkyLove is offline
Citaat:
PinkyLove schreef op 10-11-2003 @ 11:49:
Hallo allemaal,
Kan iemand mij helpen!
Kus van mij
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 17:13
Konijn
Konijn is offline
Waarom quote je jezelf de hele tijd?
Uppen is nou niet bepaald nodig hier.. er wordt genoeg gereageerd.
Oud 23-11-2003, 21:13
steentje
steentje is offline
ik zou nooit meer iets met een goeie vriend willen beginnen, Gewoon helemaal vanaf het begin een paar keer daten en dan iets beginnen samen...maar vanuit een vriendschap?? Nee dat echt NOOIT meer!
Oud 23-11-2003, 21:23
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:

1) dat lijkt me nu echt ontzettend saai, een relatie krijgen met een goede vriend.
2) Ik snap niet dat dat Ware liefde kan zijn, als de vonk er in het begin helemaal niet was.
3) Bij vriendschap-relaties ( ik noem ze zo maar even) denk ik eerder dat het zoiets is van ' we kunnen allebei niemand anders krijgen, en je bent er toch dus waarom niet?'
1) Hoezo dat? De bestaande relatie wordt uitgediept en krijgt een extra, exclusieve dimensie.
2) Denk jij dan echt dat die vonk in het eerste of tweede levensjaar al overslaat?
3) Deze reactie is te negatief. Waarom? Omdat één ding betreffende de liefde zeker is: voor wie haar niet onderkent, is de liefde ondoorgrondelijk.

Wie een vriendschapsrelatie uitdiept tot een liefdesrelationele relatie, moet wel beseffen dat het "erger" is, als het misloopt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten