Ik ben slecht geweest.
En het ergste van al is dat ik me niet echt schuldig voel.
Het begon allemaal midden juli ergens toen we met onze jeugdbeweging (chiro) op kamp gingen. Veel goeie vrienden en vriendinnen gingen mee, maar één iemand in het bijzonder. Onze jeugdbeweging houdt van avondlijke feestjes en dan wordt er ook genoeg gedronken, zeg maar. Dus die ene jongen, met wie ik al jaren bevriend ben en met wie ik ook op school zit, pakte me op één van die avonden vast en wilde graag met me praten, beiden redelijk aangeschoten.
Hij vertelde me dat hij al heel lang zin had om me te kussen, en dat gevoel had ik ook bij hem, maar het probleem is dat ik niet echt het type ben dat de eerste de beste jongen kust op elk feestje. Dus ik denk, ben niet zeker, dat er misschien ook gevoelens bij waren.
Want na uren gepraat te hebben, hadden we uiteindelijk gekust, en dat was heel leuk
We bleven na de kus hetzelfde contact hebben als voor de kus, iets gaan doen met vrienden (geen enkele derde mocht het te weten komen) op Facebook chatten, sms'en...
Maar een paar dagen geleden was er in onze stad iets te doen en toen hadden we, in het bijzijn van anderen (tegen onze principes, maar goed) opnieuw gekust, deze keer weer behoorlijk aangeschoten.
Nu blijven we elkaar zeggen dat we het nog willen, omdat het gewoon zo leuk is.
Ik weet trouwens niet of het liefde is, of gewoon lust, of een heel intieme vriendschap.
We zijn het er allebei over eens dat er een soort chemie tussen ons is, en dat al jaren, maar niet per se vrienden. Ach ja, liefde is een illusie, nietwaar?
Nu had hij me onlangs gevraagd of ik zin had om een film bij hem te komen kijken, maar ik twijfel, want er is iets heel belangrijks wat ik vergeten ben te vertellen.
- Deze jongeman heeft al heel lang een relatie met een vriendin van mij -
En zij weet dit allemaal niet.
Wat moet ik doen?
Ik zie hem redelijk regelmatig, en ik denk vaak aan hem, aan onze kussen en hoe leuk deze waren. Ik heb hem altijd al graag gezien, als goeie vriend, maar ik zie hem nu wel een beetje liever, en hij heeft dit gevoel omgekeerd ook.
Een vriendin van mij gaf advies dat deze jongen een keuze moet maken tussen mij en zijn huidige vriendin, maar ik wil hun geluk niet verpesten. Ik wil geen relatie met hem.
Ik weet eigenlijk niet wat ik wil.
Ik wil hem, maar aan de kant ook niet helemaal.
Snappen jullie mij?
Ik loop voorbije weken helemaal verward rond.
Ik mis hem ook vaak.