Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-11-2003, 10:39
Kinky
Kinky is offline
is nou het grote verschil tussen de Intel Pentium IV m en de Intel Pentium Centrino???

ik wil er gewoon goed en snel mee kunnen werken, niet voor spellen maar wel voor zware apps als photoshop en video...

Ik toch geen draadloos netwerk, dus vraag ik me af als ik wel een Centrino moet kopen.

Wat raden jullie me aan!?
Welkom, Kinky. Je laatste bezoek: 10-05-2007 om 23:58
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-11-2003, 11:17
p-chez
p-chez is offline
Ik heb zelf een p4 2.4ghz in mn laptop. En dat is behoorlijk fijn werken. Ook voor de apps die je noemt. Ik werk er zelf ook voornamelijk mee voor grafische apps.
Oud 24-11-2003, 11:28
Koen
Koen is offline
Citaat:
Kinky schreef op 24-11-2003 @ 11:39:
is nou het grote verschil tussen de Intel Pentium IV m en de Intel Pentium Centrino???
Dat de eerste in de regel iets sneller is, maar ook 4x sneller door z'n batterij heen gaat. Centrino's zijn veel zuiniger met de batterij dan 'echte' P4's.

Ik zou nooit een laptop kopen met een desktop achtige processor erin. Tenzij je genoeg hebt aan 1 uurtje werken op batterij, maar dat kan ik me amper voorstellen. Lijkt me erg onhandig.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 12:28
Puta
Puta is offline
ja ik wou ook een laptop kopen heb hem inmiddel besteld bij dell, maar ik zat ook met dezelfde vraag op de batterij van de centrino kan je langer werken en de levensduur is langer enz ik vind het niet zo handig als je een laptop hebt en hij niet lang op zn batterij kan doen, dus om het principe laptop beter te laten functioneren heb ik toch maar voor de centriono gekozen tis wel duurder maar goed je moet er wat voor over hebben
Oud 24-11-2003, 18:24
ekki
ekki is offline
Je kunt misschien beter kijken of er shared video geheugen in die laptop zit en hoeveel ram erin zit. Nouja, het is ook wel belangrijk hoe lang je met die laptop doet zonder 'm in het stopcontact te hoeven steken natuurlijk, maar het is ook verstandig om naar die andere dingen te kijken.
Oud 24-11-2003, 18:27
unpopular
unpopular is offline
ik heb dus een centrino (1600Mhz , acer travelmate 803) ben er erg overtevreden zeker de acuu tijd vind ik erg fijn 5-6 uur op 1 accu. al is het wel zo dat als ik alleen maar spellen ga spelen de tijd naar 2.5-3 uur terug loopt maar goed daar heb ik mijn laptop ook niet voor.
Met een 2de kleinere accu is het zelfs zo dat ik meer dan 10uur haal.

shared video geheugen in die laptop is idd een mindere kant zeker als je ooit een spelletje speeld of een film met zwaardere codecs afspeeld.

hoeveel ram erin zit kan ook belangrijk zijn maar meestal zit er 256MB in en dat is toch ruim genoeg al is 512MB natuurlijk nooit weg.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 18:53
Kinky
Kinky is offline
dedankt voor de reacties!

@ unpopular: als je de keuze hebt tussen een centrino 1500Mhz, en een P4 Mobile 2600Mhz wat zou je dan doen?
want een P4 Mobile is opzich ook speciaal voor laptops...
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 22:21
Puta
Puta is offline
Citaat:
unpopular schreef op 24-11-2003 @ 19:27:
ik heb dus een centrino (1600Mhz , acer travelmate 803) ben er erg overtevreden zeker de acuu tijd vind ik erg fijn 5-6 uur op 1 accu. al is het wel zo dat als ik alleen maar spellen ga spelen de tijd naar 2.5-3 uur terug loopt maar goed daar heb ik mijn laptop ook niet voor.
Met een 2de kleinere accu is het zelfs zo dat ik meer dan 10uur haal.

shared video geheugen in die laptop is idd een mindere kant zeker als je ooit een spelletje speeld of een film met zwaardere codecs afspeeld.

hoeveel ram erin zit kan ook belangrijk zijn maar meestal zit er 256MB in en dat is toch ruim genoeg al is 512MB natuurlijk nooit weg.
Kheb gewoon 32 ddr ram niets shared werkt prima zelfs nieuwe spellen
Oud 25-11-2003, 00:00
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Kinky schreef op 24-11-2003 @ 19:53:
Dus juist niet.

Ga eens kijken hoeveel een 2.6GHz P4 slurpt qua stroom, ook de mobile versie, en constateer dan dat je hiermee:
- te snel door je batterij heen gaat
- de laptop erg warm wordt
- de ventilator veel lawaai maakt om te warmte af te voeren

Ik raad dus een Banias aan, 1.5GHz bijvoorbeeld. Goedkoper en sneller is de AMD Athlon XP-M 2500+ (1.83GHz). Nadeel hiervan is dat het stroomverbruik zo'n 20% hoger ligt en dat niet veel laptops deze processor hebben. Indien je voor AMD gaat, neem dan of de Athlon XP-M Barton of de Mobile Athlon 64, die nog niet verkrijgbaar is naar mijn weten. Neem geen Thoroughbred-B, daarvan ligt de clocksnelheid hoger en dus ook de energieproductie. IPC is het belangrijkste voor processors in laptops.

En zoals ekki al zei moet je geen laptop met shared geheugen nemen.

PS. zou je voortaan een tag willen gebruiken in je titel?
Oud 25-11-2003, 09:25
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
Kinky schreef op 24-11-2003 @ 19:53:
dedankt voor de reacties!

@ unpopular: als je de keuze hebt tussen een centrino 1500Mhz, en een P4 Mobile 2600Mhz wat zou je dan doen?
ik dus een 1500Mhz , zie verhaaltje enligtenment hier boven
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 08:41
Kinky
Kinky is offline
Dank jullie allen, ik ga voor de centrino...
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 11:03
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
dus, pak de centrino. p4 maakt behalve dat ie stroom slurpt ook nog eens een pokkeherrie hiero.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten