Advertentie | |
|
![]() |
|
ja ik wou ook een laptop kopen heb hem inmiddel besteld bij dell, maar ik zat ook met dezelfde vraag op de batterij van de centrino kan je langer werken en de levensduur is langer enz ik vind het niet zo handig als je een laptop hebt en hij niet lang op zn batterij kan doen, dus om het principe laptop beter te laten functioneren heb ik toch maar voor de centriono gekozen tis wel duurder maar goed je moet er wat voor over hebben
|
Je kunt misschien beter kijken of er shared video geheugen in die laptop zit en hoeveel ram erin zit. Nouja, het is ook wel belangrijk hoe lang je met die laptop doet zonder 'm in het stopcontact te hoeven steken natuurlijk, maar het is ook verstandig om naar die andere dingen te kijken.
|
![]() |
ik heb dus een centrino (1600Mhz , acer travelmate 803) ben er erg overtevreden zeker de acuu tijd vind ik erg fijn 5-6 uur op 1 accu. al is het wel zo dat als ik alleen maar spellen ga spelen de tijd naar 2.5-3 uur terug loopt maar goed daar heb ik mijn laptop ook niet voor.
Met een 2de kleinere accu is het zelfs zo dat ik meer dan 10uur haal. shared video geheugen in die laptop is idd een mindere kant zeker als je ooit een spelletje speeld of een film met zwaardere codecs afspeeld. hoeveel ram erin zit kan ook belangrijk zijn maar meestal zit er 256MB in en dat is toch ruim genoeg al is 512MB natuurlijk nooit weg. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ga eens kijken hoeveel een 2.6GHz P4 slurpt qua stroom, ook de mobile versie, en constateer dan dat je hiermee: - te snel door je batterij heen gaat - de laptop erg warm wordt - de ventilator veel lawaai maakt om te warmte af te voeren Ik raad dus een Banias aan, 1.5GHz bijvoorbeeld. Goedkoper en sneller is de AMD Athlon XP-M 2500+ (1.83GHz). Nadeel hiervan is dat het stroomverbruik zo'n 20% hoger ligt en dat niet veel laptops deze processor hebben. Indien je voor AMD gaat, neem dan of de Athlon XP-M Barton of de Mobile Athlon 64, die nog niet verkrijgbaar is naar mijn weten. Neem geen Thoroughbred-B, daarvan ligt de clocksnelheid hoger en dus ook de energieproductie. IPC is het belangrijkste voor processors in laptops. En zoals ekki al zei moet je geen laptop met shared geheugen nemen. PS. zou je voortaan een tag willen gebruiken in je titel?
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[laptop] goed merk? Chloe Siere | 146 | 04-02-2005 15:25 | |