Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-11-2003, 17:33
robinn
robinn is offline
ik las er een paar keer over achterop de VPRO gids. een verliefdheid, een hele hevige, van een jongen van een jaar of 17/18. hij was verliefd op een meisje van ongeveer 13 en 14 en wist dat het nooit iets zou worden.

ik heb er ook een beetje last van maar bij mij is het meer van: leuk om naar haar te kijken. ik heb het echt over meisjes van zo'n 2/3 jaar jonger -en dat maakt echt wel uit als je zelf 16 bent.

tegelijkertijd heb je ook door dat het niks voor zo'n meisje is. ze zit altijd bij haar vriendinnen (die op de een of andere manier veel kinderachtiger zijn) en toch voel je iets bijzonders als je haar ziet en wil je dat ze naar je toe komt om met je te praten.

nou. zijn er jongens die ook iets, best hevigs, voelen voor duidelijk jongere meisjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-11-2003, 17:53
maanmeisje17
maanmeisje17 is offline
Is toch niet zo gek... meisjes vallen gemiddeld ook op jongens die 1 a 2 a 3 jaar ouder zijn als zijzelf
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 18:02
Evolution
Evolution is offline
Citaat:
maanmeisje17 schreef op 24-11-2003 @ 18:53:
Is toch niet zo gek... meisjes vallen gemiddeld ook op jongens die 1 a 2 a 3 jaar ouder zijn als zijzelf
mjah klopt... veel meiden die ik ken, hebben juist iets met een jongen die juist wat jaren ouder is...
eigenlijk ben ik de enige met een vriend van dezelfde leeftjid haha, maar dat boeit niet ... masar zo gek is t niet hoor!
probeer leuke dingen met dr te gaan doen, en wie weet he?
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 18:05
robinn
robinn is offline
maar het is niet zozeer dat ik wat wil
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 18:10
maanmeisje17
maanmeisje17 is offline
Citaat:
robinn schreef op 24-11-2003 @ 19:05:
maar het is niet zozeer dat ik wat wil
wat is dan je punt ?
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 19:14
Verwijderd
Ik ben 18 maar val echt niet op jongens van 18, 22 jaar is beter. Mijn ervaring is dat jongens zich meestal een stuk jonger gedragen...en bovendien komt het vaak voor dat meisjes een paar jaar jonger zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 19:27
Bambikill
Bambikill is offline
Ik ben 14, maar heb ook een vriend van 16. Zoveel maakt dat toch niet uit?
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 20:17
Verwijderd
Net als **SomeOne zei. Ik val ook op oudere jongens. Al is mijn vriend niet zo heel veel ouder. Maar het is eigenlijk een soort van 'algemeen verschijnsel' dat vaak jongens verliefd zijn op jongere meisjes (en dus ook andersom)...
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 20:42
kevertje84
kevertje84 is offline
dat komt omdat meisjes verder in hun ontwikkeling zijn dan jongens. Mijn vriend is 6 jaar ouder en dat bevalt me echt prima. Heb twee vriendjes gehad die ong. net zo oud als ik waren, maar op een of andere manier werkte dat niet...
Oud 24-11-2003, 20:53
probeer
probeer is offline
ikzelf heb ook iets met een meisje van 2 jaar jonger. ik ben 16 en zei 14. in eht begin, toen ik nog niet iets met dr had (alleen maar ontzettend verliefd )was het leeftijdsverschil het enige dat me tegenhield. toch had ik zoiets van, ik hou van dr, zij van mij dus vrij makkelijk. wel speelde heel erg mee dat ze veel verder (geestelijk en lichamelijk) is dan dr leeftijdsgenoten, en we passen echt goed bij elkaar

succes
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 22:21
Non-appearance
Non-appearance is offline
Ik kreeg zelf op mn dertiende een relatie met een jongen van zeventien... Dat is een jaar goed gegaan.
Later nog een relatie gehad met een jongen die drie-en-een-half jaar ouder was, dus ik denk niet dat je meteen moet denken dat "het niks voor zo'n meisje is"
En het komt dus vaker voor, kan ik je vertellen
Alleen dan van de andere kant.
Oud 25-11-2003, 11:34
Milos
Milos is offline
Inderdaad, mijn laatste vriend was ook 6 jaar ouder als ik. En iemand die ik nu leuk vind is wel 8 jaar ouder.
Oud 25-11-2003, 11:56
tegenverveling
tegenverveling is offline
ik heb net een (korte) relatie achter de rug met een meisje van bijna 4.5 jaar jonger. Maar de rede dat we uit elkaar zijn gegaan had niets te maken met het leeftijdsverschil. Okay je merkt het wel soms, maar we hebben er beide nooit een probleem van gemaakt. je merkt alleen dat mensen in je omgeving er raar tegenaan kijken.
Oud 25-11-2003, 12:02
Overjoyed
Overjoyed is offline
Dat is helemaal niet zo gek, je ziet het steeds vaker de laatste tijd!!
Oud 25-11-2003, 12:06
Big Boi
Big Boi is offline
Citaat:
kevertje84 schreef op 24-11-2003 @ 21:42:
dat komt omdat meisjes verder in hun ontwikkeling zijn dan jongens.
Dit vind ik dus totaal nergens op slaan. Waarom zouden jongens minder ontwikkeld zijn dan meisjes als ze van dezelfde leeftijd zijn?
Oud 25-11-2003, 12:06
replaygirly17
replaygirly17 is offline
ik en mijn vriend schelen ook 8 jaar. ik ben 18 hij 26. en het gaat perfect. leeftijdsverschil zegt vaak niet zo veel hoor
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 12:37
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
replaygirly17 schreef op 25-11-2003 @ 13:06:
ik en mijn vriend schelen ook 8 jaar. ik ben 18 hij 26. en het gaat perfect. leeftijdsverschil zegt vaak niet zo veel hoor
Mja, m'n vriend en ik schelen 6 jaar. Leeftijdsverschil kàn wel uit maken, maar hoeft niet. Als jullie in dezelfde 'fase' zitten dan gaat het vaak wel goed.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 15:46
Verwijderd
mijn vriend valt , in tegenstelling tot de meeste hier, op oudere meisjes. Zijn ex was ruim een jaar ouder, en ik scheel maar 2 maanden met hem. Maar ik ben wel ouder

maar het sluit mooi op mekaar aan, oude jongens vallen op jonge meisjes. En jonge meisjes vallen op oudere jongens....

no big deal
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 17:21
robinn
robinn is offline
ik weet ook niet of het echt verliefdheid is, ik ken haar niet goed. ik ben alleen niet zo'n heel standaard jongen en word helemaal niet snel verliefd en ik denk dat ik heel anders ben dan het gemiddelde 'jongere' meisje

toen ik 3 jaar jonger was was ik oook heeeel anders
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 21:17
Verwijderd
Citaat:
BLA!M schreef op 25-11-2003 @ 13:06:
Dit vind ik dus totaal nergens op slaan. Waarom zouden jongens minder ontwikkeld zijn dan meisjes als ze van dezelfde leeftijd zijn?
Het is een wetenschappelijk onderzocht feit dat jongens in hun ontwikkeling geestelijk en lichamelijk 2 jaar achter lopen op meisjes tot de leeftijd van 21 jaar wordt bereikt. Natuurlijk zijn er wel uitzonderingen....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten