Advertentie | |
|
![]() |
|
recept dervoor
![]() Ingrediënten 100 gram bloem 10 eieren 500 gram boter 250 gram basterdsuiker 10 theelepels kaneel 5 theelepels anijs 3 theelepels nootmuskaat 3 theelepels nagelgruis 3 theelepels gemalen kardamom 2 eetlepels koffieroom 5 theelepels vanillesuiker zout Bereiding Roer de boter met de vanillesuiker en de helft van de basterdsuiker tot een glanzende massa. Scheid de eieren in dooiers en eiwit; klop de dooiers schuimig met het restant van de suiker en klop daarna het eiwit stijf. Roer vervolgens het botermengsel luchtig door elkaar met het geklopte eiwit en de schuimig geroerde eidooiers. Zeef er de bloem en het zout doorheen en schep het met de room nogmaals goed om en om. Verdeel dit beslag over 2 kommen in gelijke hoeveelheden. Voeg aan een kom de kruiden toe. Dit beslag wordt beige-bruin, het andere blijft lichtgeel. Boter een springvorm van ongeveer 27 cm doorsnee goed in. Schep hierin een dun laagje van het lichte beslag. Schuif de vorm op het bovenste rooster onder de grill, die op zijn hoogste stand moet worden gesteld. Als het beslag gaar is, wat na enkele minuten het geval is, wordt eenzelfde dun laagje van het "bruine" beslag op de gare laag aangebracht. Deze handeling herhalen tot al het beslag op is. Nadat 5 á 6 laagjes zijn aangebracht moet de springvorm op het lagere rooster worden gezet. De koek is klaar als het bovenste laagje gaar is. ===== *bron* hmmz...kmis alleen koekkruiden in dit recept ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
jum jum jum
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
jah ik had t vorige week ook gehaald en vind t zo lekker dat ik t 2 stukken op eet waardoor ik vervolgens echt bom en bomvol zit (t vult echt keierg vind ik)
maar goed wel 1 euro voor zon klein stukje! maarre waar smaken die andere kleuren naar dan? vind ze er niet ech lekker uitzien door die felle kleur! |
![]() |
||
Citaat:
Trouwens waarom je er zo snel vol van raakt, er zitten 2 pakkies boter verwerkt in 1 cake ![]()
|
ow en daarom word je er zeker ook zo dik van
![]() nie echt goed nl 2 pakjes boter maar goed 2 van die kleine puntjes die je hier dan voor 1 euro per stuk koop is echt maximum voor mij dus dan valt 2euro wel weer mee ![]() mar zoveel kleurstoffen is ook niet gezond toch??? (in die gekleurde bedoel ik he) |
![]() |
|
De smaken en kleuren worden hier in europa gewoon met kleur en smaakstoffen gedaan.
En het is ook niet de bedoeling dat je het elke dag eet ofzo, het mag dan wel enigzins smaken als speculaas maar het wordt toch echt niet gebruikt als speculaas in Nederland. En er worden altijd hele dunnen plakjes van gesneden(dus wat je voor 1 euro bij de vomar koopt is niet een normale plak) en dan ben je dus niet na 2 plakken vol.
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
Mn moeder maakt het weleens en t is echt superrrlekker! Wisten jullie trouwens dat je spekkoek laagje voor laagje ''hoort'' te eten? Dus laagje voor laagje eraf trekken en niet in je mond moet proppen, zoals ze bij mij in de familie deden. Dit komt omdat het zoveel werk kost om het te maken. Je moet t ook laagje voor laagje in de oven doen als je t klaarmaakt... |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
A pyre of black saaiflowers #1861 Verwijderd | 505 | 10-08-2013 21:36 | |
De Kantine |
Saaija naamzoek #528 Verwijderd | 500 | 17-02-2009 16:09 | |
De Kantine |
KMK, kopmuntkip, Vincent, Victor voor intimi, Die met de groene kikkerava.. Verwijderd | 30 | 06-12-2008 18:54 | |
Eten & Drinken |
Het grote 'wat lust de volgende forummer'-topic #25 xxChange | 500 | 14-07-2008 10:35 | |
Eten & Drinken |
Wat is je lievelingseten? Master HJ | 66 | 06-03-2005 17:53 | |
Drugs & Alcohol |
niet spacecake, maar...... cup a soup | 45 | 18-04-2004 14:06 |