Advertentie | |
|
![]() |
|
mensen die worden altijd al beinvloed door hun omgeving maar er wordt zoals al eerder gezegd een te zware druk op ons uitgeoefend. mensen doen wat de maatschappij van hen verwacht en we zijn bijna robots geworden. niemand heeft nog een objectieve mening.
nu moet ik eerlijk zeegen dat ik vindt dat die laatste uitdrukking nogal krom is, een objectieve mening, je mening komt voort uit invloeden van buiten af. als die er niet zouden zijn dan blijf je altijd een blanke bladzijde dus in principe heb je dan nog meer een soort van robot idee. niemand is dus objectief omdat iedereen beinvloed wordt door elkaar. nu is het ook weer zo dat ik me niet helemaal kan vinden in de stelling dat een mens zonder invloeden van andere mensen een meningloos wezen blijft, dit komt voort uit het feit dat er ooit een eerste mens geweest moet zijn. die eerste mens(en) hebben toch een cultuur gevormd die ze niet van eerder mensen konden af kijken. ik ben dus uiteindelijk van mening dat een mens zich wel kan ontwikkelen en een mening kan vormen zonder invloeden van andere mensen. ik denk echter wel dat als iedereen zich individueel moet ontwikkelen je de algemene ontwikkeling van de mens wel op je buik kan schrijven. daarom vind ik dat mensen maar beperkt beinvloed horen te worden en de huidige westerse maatschappij een te grote stempel drukt op de ontwikkeling van een mens als individu. dit kan mischien wel verklare waarom de weterse landen zich zo snel ontwikkeld hebben maar dat ter zijde
||
Citaat:
Wat nare man zegt klopt natuurlijk, ik doel mijn stelling ook niet alleen op onze huidige maatschappij, alhoewel ik wel denk dat we sterker door onze maatschappij gevormd worden dan vroeger. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
School staat stil in een dynamische maatschappij Type | 8 | 02-12-2003 22:05 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
wat voor een persoon is de 'normale' mens? lovetear | 22 | 07-10-2003 15:05 | |
De Kantine |
Over de plaats van onze maatschappij een topic. Verwijderd | 5 | 03-05-2003 14:38 | |
Maatschappij Laudate Dominum | 17 | 08-02-2003 00:19 | |
Als mensen telepaat waren.. (maatschappij) Rerisen Phoenix | 17 | 13-10-2002 22:50 | |
De Kantine |
Instandhouding zwakkeren in de maatschappij (m.u.v. ouderen) Slaughterer | 17 | 26-05-2002 10:48 |