Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-12-2003, 20:52
-SoloWolf-
-SoloWolf- is offline
Ok, eerst ff de reden dat ik dit schrijf. Ikzelf woon vrijgezellig in leeuwarden. Erg gezellig maar toch. Vaak zie ik allochtone jongeren spijbelen, op straat hangen om te blowen, gewoon gezellig samen komen. Het is niet per direct zo dat ze voor overlast zorgen maar het is het idee. Ze willen zelf een goed beeld over de allochtonen hebben.

Nu zeg ik niet dat de autochtone jeugd lieverdjes zijn. Maar het gaat erom dat de allochtonen een slecht beeld hebben. En als ze gaan rond hangen krijgen ze niet een beter beeld heb ik het id.
Laat me jouw mening horen.

Stelling: Allochtonen moeten (beter) begeleid worden???

Laatst gewijzigd op 14-12-2003 om 10:22.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-12-2003, 21:36
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
whitevirus schreef op 13-12-2003 @ 21:52:
Stelling: Autochtonen moeten (beter) begeleid worden???
Já, wat is het nou: allochtonen (titel) of autochtonen (stelling)??!
Wel weten wat je wilt, he.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 21:47
miro
miro is offline
Ik neem aan dat je allochtonen bedoelt.

Aan de ene kant vind ik dat ze niet beter begeleid hoeven worden. Dr zijn jeugdhuizen, buurthuizen, taalcursussen, instellingen enz. Maar vaak vinden ze gewoon de weg er niet naartoe. Ik heb het dan vooral over de oudere generatie.

Dus van de andere kant wel. Al is t alleen maar zodat het integratieproces beter gaat. Dus dat ze in het begin vooral betere begeleiding krijgen, weten waar ze terecht kunnen en ook leren wat hier de gewoontes, normen en waarden zijn. Dát vind ik belangrijk. Maar of het ooit verbeterd zou kunnen worden?

Ik denk dat t gewoon van beide kanten af moet komen. Dr zijn namelijk zat mensen die er wel moeite voor doen en maar weinig mensen die t voor de rest verpesten. Je kunt ze moeilijk dwingen om hulp oid te zoeken. De hulp wacht op hun, niet andersom.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 22:36
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
*knip*
Eerst je definitie van allochtoon poneren in deze discussie
Oud 14-12-2003, 01:43
Verwijderd
Allochtonen kunnen ook mensen met een ouder deel zijn die uit het buitenland komt. Mijn moeder komt bijvoorbeeld uit duitsland, hoe wil je aan mij zien of ik allochtoon ben

Ik denk dat hij mensen met een kleurtje bedoeld, en die hoeven nieteens allochtoon te zijn
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 07:53
WARNING!
WARNING! is offline
En de ouders dan ? ik vind dat de ouders hun kinderen ook wel mogen opvoeden.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 09:48
Verwijderd
Ik denk dat het vooral belangrijk is dat 'hangjongeren' wel naar school (blijven) gaan. Verder maakt het me niet zoveel uit, zolang ze zich maar aan de wet houden.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 10:27
-SoloWolf-
-SoloWolf- is offline
Citaat:
Gatara schreef op 13-12-2003 @ 23:36:
Eerst je definitie van allochtoon poneren in deze discussie
Als we de definitie opzoeken in de Dikke Van Dale staat er: 'Personen afkomstig uit een niet westerse cultuur'. Dit betekend dus dat het idd 'gekleurde' mensen zijn.

Gauloises schreef: 'Mijn moeder komt bijvoorbeeld uit duitsland, hoe wil je aan mij zien of ik allochtoon ben' , zij is dus als we kijken naar de definitie GEEN allochtoon...
Oud 14-12-2003, 11:44
Verwijderd
Citaat:
wouszer schreef op 14-12-2003 @ 10:48:
Ik denk dat het vooral belangrijk is dat 'hangjongeren' wel naar school (blijven) gaan. Verder maakt het me niet zoveel uit, zolang ze zich maar aan de wet houden.
Precies. Niet alle hangjongeren veroorzaken overlast hoor, bleek laatst ook uit een onderzoek in de stad waar ik woon. En dat het geen goede ''reclame'' zou zijn.. Beetje racistisch standpunt: omdat mensen negatief denken over allochtonen mogen ze niet negatief overkomen. Nederlanders in Salou zijn ook geen goede reclame voor het Nederlandse volk, zullen we voortaan maar Nederlanders verbieden naar Salou af te reizen?
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 12:06
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
whitevirus schreef op 14-12-2003 @ 11:27:
Als we de definitie opzoeken in de Dikke Van Dale staat er: 'Personen afkomstig uit een niet westerse cultuur'. Dit betekend dus dat het idd 'gekleurde' mensen zijn.
Geen idee welke van Dale jij hanteert, maar:

al·loch·toon1 (de ~ (m.), -tonen)
1 iem. die van elders afkomstig is => allo, medelander; <=> autochtoon

al·loch·toon2 (bn.)
1 van elders afkomstig <=> autochtoon

www.vandale.nl
Oud 14-12-2003, 13:35
Yousra
Yousra is offline
Onzin, je kunt namelijk niet stellen dat elke allochtoon begeleiding nodig heeft want niet elke allochtoon misdraagt zich. Je kunt dus niet gaan selecteren op afkomst, maak er maar gewoon iets van als "tuig moet begeleid worden".
Oud 14-12-2003, 13:51
Fade of Light
Fade of Light is offline
ondanks dat ik een redelijke irritatie heb over bepaalde groepen jongeren (simpele waarneming, geen discussie over mogelijk), ben ik het niet met je stelling eens.

Niet alleen allochtone jongeren moeten beter begeleid worden, maar ook autochtone jongeren. Sowieso moet er harder opgetreden worden tegen jongeren die er met de pet nagooien.

Laat saddam hussein maar ff minister-president van NL worden
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 15:41
-SoloWolf-
-SoloWolf- is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 14-12-2003 @ 14:51:

Niet alleen allochtone jongeren moeten beter begeleid worden, maar ook autochtone jongeren. Sowieso moet er harder opgetreden worden tegen jongeren die er met de pet nagooien.

Laat saddam hussein maar ff minister-president van NL worden
Ik denk dat je alleen de stelling gelezen hebt. Het gaat er namelijk om, hoe kunnen we zorgen dat ze een betere positie in de maatschappij geven. Oftewel, een betere sociaal-economische posite in de maatschappij geven...
Oud 14-12-2003, 15:45
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
whitevirus schreef op 14-12-2003 @ 16:41:
Ik denk dat je alleen de stelling gelezen hebt. Het gaat er namelijk om, hoe kunnen we zorgen dat ze een betere positie in de maatschappij geven. Oftewel, een betere sociaal-economische posite in de maatschappij geven...
door op te flikkeren met die isolement scholen zoals 'christelijke' en 'moslim'scholen. Dan begint het onderscheidt en indoctrinatie al op jonge leeftijd.

En grenzen dicht, het wordt wel erg multicultureel allemaal...

Misschien blijkt op lange termijn wel dat een multiculturele samenleving met teveel afwijkend geloof, gewoonweg neit werkt.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 18:53
Kaaskubus
Kaaskubus is offline
Citaat:
Vaak zie ik allochtone jongeren spijbelen, op straat hangen om te blowen, gewoon gezellig samen komen.
a) dr is niks mis met een joint op straat roken
b) je hoeft geen allochtoon te zijn om op straat te hangen/spijbelen/blowen etc.
Oud 14-12-2003, 20:03
-SoloWolf-
-SoloWolf- is offline
Citaat:
Kaaskubus schreef op 14-12-2003 @ 19:53:
a) dr is niks mis met een joint op straat roken
b) je hoeft geen allochtoon te zijn om op straat te hangen/spijbelen/blowen etc.
Klopt kaaskubus, maar het gaat erom, moeten ze (beter) begeleid worden ja of nee...
Oud 16-12-2003, 16:08
Simon
Simon is offline
Deze topic komt van het Jongerenkabinet-wisselforum. Dit wisselforum sluit binnenkort, en daarom heb ik besloten deze topic te verplaatsen. Kunnen jullie hier nog even doorgaan.

N&Aforumbazen: sluit of verplaats hem maar, als jullie hem niet willen hebben.
Oud 16-12-2003, 19:22
zlatani9
zlatani9 is offline
Zolang het naar de grens is vind ik het best..
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 19:54
JaJ
JaJ is offline
Ik vraag me af hoe je dat wil begeleiden. je gaat niet iemand achter ze aansturen, of ze verplichten schoolbusjes te nemen. persoonlijk heb ik me altijd afgevraagd waarom mensen eigelijk gaan hangen, en waarwom wij nintendojeugd dat eigelijk niet bij iemand thuis voor de tv doen. blijkbaar weten ze ook wel dat het van de ouders niet mag ofzo, maar dan kunnen we het dus niet over gebrekken in de opvoeding hebben.
Ik ben het er mee eens dat we "allochtonen" moeten verwisselen voor "hangjongeren", al is het voor de vorm, dan blijkt het later wel of het echt enkel allochtonen zijn (waarom twijfel ik daar aan?) Iig, ik ben dan wel voor een onetimetolerance beleid, dwz, als zo'n groepje een keer overlast veroorzaakt, gaan ze een compleet register in, en als ze daar al in staan, worden ze ook hard gestraft.

maar wat was begeleiden dus?
Oud 16-12-2003, 21:34
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
whitevirus schreef op 14-12-2003 @ 21:03:
Klopt kaaskubus, maar het gaat erom, moeten ze (beter) begeleid worden ja of nee...
Dus jij wilt op grond van die redenaties stellen dat allochtonen (beter) begeleid moeten worden. Hoe haal je dit in je hoofd?

Autochtonen zelf zijn heus geen engeltjes hoor.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 23:37
Verwijderd
En wanneer worden dronken rellende idiote voetbal hooligans begeleid??? Dat zijn toch echt autochtone idioten.....
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 10:14
-SoloWolf-
-SoloWolf- is offline
mensen mensen mensen, ik vraag me af of julie goed lezen. Zoals ik al zei, hoe kunnen wij de allochtonen een goede sociale economische posite geven. Daar gaat de stelling om. Het gaat hierbij niet alleen om de jongeren maar ook de ouderen. Let the talking go on...
Oud 17-12-2003, 10:38
Verwijderd
ik denk niet dat je moet kijken naar autochtone of allochtone jongeren maar naar jongeren over het algemeen...als ik kijk naar wat er 's middags op straat rondzwerfd zijn allochtone jongeren echt niet in de meerderheid...

en dan vind ik wel dat ze meer gemotiveerd moeten worden om op school te blijven, wat te leren, verder te studeren en wat maken van je leven...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten