Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik vind niet dat je opdringerig bent als je er zelf tegenover je vrienden over begint wat je dwars zit, maar dat het juist goed is dat je er over wilt praten, hoe moeilijk het misschien ook is. Ik ben zelf erg gesloten en zal ook niet zo gauw aan iemand laten merken dat me iets dwars zit. Ik heb zelf in 1988, toen ik nog aan de TU Eindhoven studeerde, emotionele problemen op sexueel gebied gehad. Ik kwam toen in verband met moeilijkheden met mijn wiskundestudie regelmatig bij een studentenpsychologe. Toen ze via via te horen kreeg wat ik voor probleem had heeft ze het, toen ik bij haar op gesprek was, ook uit me moeten trekken omdat ik er zelf niet over durfde te beginnen. Omdat mijn probleem buiten haar vakgebied viel heeft ze me doorverwezen naar een mannelijke collega van haar. Mede door mijn gesprekken met hem zijn mijn problemen opgelost. Indien je er behoefte aan mocht hebben om ergens met mij over te praten, dan kun je me bereiken op mijn e-mailadres arno.van.asseldonk@hetnet.nl.
||
Citaat:
als er iets is wat je nooit moet doen is: OPKROPPEN! want als je dat doet heh, dan op een dag, dan SPAT het er gewoon uit!!! DUS NOOIT OPKROPPEN!!! vroeger heh, toen kropte ik maar op en ging maar door, en daar werd ik langzamerhand een beetje chagarijnig van! En nou hebben ze me geleerd, om dat opgekropte gevoel, die boosheid, om te zetten in DADEN!! Nou sinds ik dat doe heb ik er geen problemen mee heh, als ik ergens chagarijnig van word bijvoorbeeld een geluidje, mensjes op straat, dan krop ik het niet op! Maar doe er gelijk wat aan! Ik doe er iets tegen zodat ik niet hoef rond te lopen met dat opgekropte gevoel. EN DAT HELPT ECHT!!! Dus de volgende keer als je ergens boos om word, draai geen rug toe naar het probleem maar ZEG WAAR HET OP STAAT!!! EN PAK HET PROBLEEM MET VOLLE MOED AAN!!!!! dat is veel beter... Ik wens je sterkte met het oplossen van je opkropping, dus vergeet dit niet: GEVOELENS OMZETTEN IN DADEN...
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() wil je eventjes de topic'kan iemand me helpen' door undefined lezen en mijn reactie in de topic 'je voelt je onzeker maar je komt arrogant over' als je eventjes een mailtje zou willen sturen, of gewoon eventjes reageren op die topcis, zou ik al heel gelukkig zijn(nu voel ik mer weer zo opdringrig ![]() |
![]() |
|
Als ik een probleem met een specifiek iemand heb zorg ik er als de mogelijkheid er is dat ik er met diegene uit kan komen. Met andere problemen werkt het vaak als je er met iemand die je vertrouwt over kan praten. Vaak lost het niks op, maar het is wel dat stukje begrip dat je nodig hebt.
|
![]() |
Als ik me rot voel zeg ik het wel, maar ik ga niet uitgebreid uitleggen waarom omdat ik het zelf vaak ook niet weet. Maar het is voor mijn omgeving gewoon handiger als ze het weten. Aan mijn vriend vertel ik wel altijd wat er is. Dan praten we erover en dat lucht altijd wel op. Dan bekijk ik het ook weer vanuit een ander perspectief. Ik zeg tegen de rest gewoon dat ik een dipje heb en daar moeten ze het maar mee doen. Ik wil anderen niet opzadelen met mijn problemen. Maar als ze er naar vragen, dan wil ik het best uitleggen. Ben best wel open, ik zou het van anderen ook wel willen weten zodat ik ze kan helpen als dat nodig is.
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Mensen dénken altijd dat ik open ben, omdat er afentoe iets uitkomt wat dan erg zou moeten zijn, maar dat zijn altijd dingen die me op het moment dat ik het vertel niets doen, omdat ik het dus al opgekropt heb. Alleen moeten sommigen echt de gewoonte afleren om er later dan weer naar te vragen, want dan krijg ik een schok vanbinnen en weet ik helemaal niet meer waar ik ben enzo. Het kost echt veel energie.
Ze weten ook niet wat het met me doet, hoe ik me erbij voel, en dat zullen ze ook nooit te weten komen. |
![]() |
|
Meestal, eigenlijk bijna altijd, praat ik erover. Ik heb mensen om me heen die luisteren, ook al begrijpen ze het niet.
Het is zo ongelooflijk fijn om te praten, je situatie door een opmerking van een vriend heel anders te zien. Als het iets is wat ik alleen voor mezelf wil houden, en ik daar niet uitkom, schrijf ik het op. Dan lees ik het later, en meestal is de situatie dan al weer anders en kan ik er dan iets mee doen. |
![]() |
|
ik krop altijd alles op.
Ik heb helemaal geen zin om andere mensen lastig te vallen met mijn problemen. Ik heb toch altijd het idee dat ze mij niet begrijpen. En het is gewoon mijn manier van dingen verwerken. Ik heb eigenlijk een beetje hetzelfde als Morphia, iedereen denkt bij mij ook altijd dat ik heel open ben.
|
Ik lijk open, doe open, lul teveel, maar niemand weet iets. En de mensen die nu wat weten krijgen nooit meer wat te weten. Ik praat er (soms) over met m'n vriend en heel soms met anderen, verder krop ik het op en dat is tot nog toe steeds de beste manier gebleken, eerste praatte ik soms meer, was nodig oid, maar 't blijkt nu maar weer eens zo fout te zijn omdat te doen. Voor mij dan iig.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Hopeloze liefde Michiel :33 | 6 | 25-06-2014 10:46 | |
Psychologie |
Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa e-hazeleger | 12 | 18-05-2011 17:09 | |
Seksualiteit |
Problems in bed Shitonya | 30 | 08-06-2005 11:42 | |
Psychologie |
mijn familie en ik... ilse | 8 | 23-02-2004 12:34 | |
Psychologie |
Wat moet ik nou? LacunaCoil | 16 | 23-04-2003 20:36 | |
Liefde & Relatie |
Hoe krijg ik ooit een vriendin ----> ik ben als een broer voor hun ...... :( Verwijderd | 11 | 29-07-2002 08:31 |