Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2002, 15:53
Luca
Luca is offline
Ik zelf krop bijna al mijn problemen op al kun je wel meestal zien dat er wat met mij is. En soms als alles tegen zit dan komt alles eruit. Hebben jullie hier ook wel eens last van?
Oud 19-04-2002, 15:54
Monica
Monica is offline
Citaat:
Luca schreef:
Ik zelf krop bijna al mijn problemen op al kun je wel meestal zien dat er wat met mij is. En soms als alles tegen zit dan komt alles eruit.
Oud 19-04-2002, 15:56
MelodyofÐeath
MelodyofÐeath is offline
ik krop alles op, mijn manier van verwerken is het vergeten en dat werkt dus niet altijd want dan komt het er na weet ik veel hoeveel tijd alsnog uit.
Oud 19-04-2002, 16:16
KazzZ
KazzZ is offline
Citaat:
MelodyofÐeath schreef:
ik krop alles op, mijn manier van verwerken is het vergeten en dat werkt dus niet altijd want dan komt het er na weet ik veel hoeveel tijd alsnog uit.
inderdaad, bij mij dus ook.
Oud 19-04-2002, 16:19
Boogie
Boogie is offline
ik praat er niet over met m'n moeder iig, hooguit met m'n vriendin...
Oud 19-04-2002, 16:39
Verwijderd
Opkroppen!!

Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 17:02
Qamra
Qamra is offline
Niemand hoeft te weten van mijn problemen.. Me diepe problemen. Kheb een paar mensen waar ik mee praat (op i-net welliswaar). Verder krop ik het op... Kheb geen zin in ruzie alleen maar omdat men bepaalde dingen niet wil accepteren en kan waarderen..
Oud 19-04-2002, 17:33
Paulaah
Paulaah is offline
kben meer een opkropper..
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 17:35
Doc
Doc is offline
Oud 19-04-2002, 17:36
Aurora
Aurora is offline
Hmmzz ik praat over mijn meeste problemen..sommige ook niet..helaas
Oud 19-04-2002, 17:48
Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
MelodyofÐeath schreef:
Oud 19-04-2002, 18:03
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Doc schreef:

Ow god ow god.. Verveel jij je nou echt zo gruwelijk?
Oud 19-04-2002, 18:08
KazzZ
KazzZ is offline
Citaat:
Evil-Cherry schreef:

Ow god ow god.. Verveel jij je nou echt zo gruwelijk?
meeste forumbazen hebben geen leven
Oud 19-04-2002, 18:11
Piccola
Piccola is offline
Ik ben een opkroppertje. Maar de mensen die me echt kennen, mijn echte vrienden, die merken het altijd toch aan me en uiteindelijk kunnen ze het hele verhaal ook wel uit me trekken!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 11:48
Floor k
Floor k is offline
Ik ben echt heel gesloten, ik denk niet dat iemand weet wat ik heb meegemaakt of hoe ik echt in elkaar zit, maar ik heb zoiets: ik zadel andere niet op met mijn problemen, ze hebben er zelf al genoeg.
Maar ja, meestal zeg ik wel wat ik van iets vind, als iets me dwars zit over iemand anders, bijv. als een vriendin heel erg raar doet, dan vertel ik wel dat ik daarmee zit. maar ik ben over mezelf heel gesloten.
Oud 20-04-2002, 12:29
italianboy
italianboy is offline
ik krop en explodeer en krop weer en explodeer weer..
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 12:39
fruitmand
fruitmand is offline
eh...ik weet het niet
Oud 20-04-2002, 12:41
damaetas
damaetas is offline
ik krop het meestal op denkik, hangt ervan af wie er op dat moment bij me in de buurt is
Oud 20-04-2002, 12:41
miro
miro is offline
Citaat:
Miss_Kazzz schreef:

meeste forumbazen hebben geen leven
uhuh.

Hij gaat trouwens naar psychologie zoals doc al aangaf.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 12:42
Verwijderd
Ik beleef het gevoel volop, maar rationaliseer het. Probleem daarbij is dat ik me dus lange tijd rot voel, aangezien ik dan alle aspecten van mijn rotgevoel bekijk..

Voor de buitenstaander in realiteit kropte ik het altijd op, hoewel ik de laatste tijd veel meer uitgaand ben wat mijn gevoelens betreft. Op die wijze raak ik ze een beetje kwijt..
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 13:46
Zaza123
Zaza123 is offline
Opkroppen, slakroppen nee sorry flauw.

Ik doe het zelf ook hoor, het voelt niet echt prettig. En soms spring ik gewoon uit m'n vel om niks! Ik kan er niks aan doen het is mijn manier van verwerken , die weliswaar niet werkt maar toch! Er is maar 1 iemand die ik echt vertrouw! da's erg weinig!
Oud 20-04-2002, 14:43
SoMeBoDy
SoMeBoDy is offline
Ik heb ook heel lang alles opgekropt, totdat ik het aan sommigen mensen vertelden. Het was niet makkelijk om het te vertellen, want ik was alsmaar aan het huilen. Maar het heeft me toch wel goed gedaan. Dus ik krop het niet zo erg meer op
Oud 20-04-2002, 14:53
hoeva
hoeva is offline
opkroppen... en kheb 1 vriendin die ik haast alleen maar over msn spreek, en die ftel ik ut wel.. owneej... 2...

en als het te veel is, dan vermoord ik een knuffel, en pleur ik met dingen door me kamer, maak dingen kapot, zoals gister
Oud 20-04-2002, 15:16
undefined
undefined is offline
Citaat:
Piccola schreef:
Ik ben een opkroppertje. Maar de mensen die me echt kennen, mijn echte vrienden, die merken het altijd toch aan me en uiteindelijk kunnen ze het hele verhaal ook wel uit me trekken!
ik ben ook een opkropper en ik wou dat m'n vrienden wat meer moeite deden om het uit me te trekken, dat zou ik echt graag willen, maar dat doen ze niet
en soms begin ik er dan zelf over, maar dan voel ik me zo verschrikkelijk opdringerig een dan voel ik me alsof ik aan het zagen ben en dat ik daardoor m'n vrienden zal verliezen
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 16:24
light fighter
light fighter is offline
ik verteld bepaalde dingen aan mijn vriendin (eindelijk) maar ik krop nog heelveel op. daarom ga ik morgen ook voor de 8e keer met een counselor praten
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-04-2002, 17:42
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
undefined schreef:

ik ben ook een opkropper en ik wou dat m'n vrienden wat meer moeite deden om het uit me te trekken, dat zou ik echt graag willen, maar dat doen ze niet
en soms begin ik er dan zelf over, maar dan voel ik me zo verschrikkelijk opdringerig een dan voel ik me alsof ik aan het zagen ben en dat ik daardoor m'n vrienden zal verliezen
Dat je vrienden niet meer moeite doen om je te laten vertellen wat je dwars zit komt waarschijnlijk omdat ze, juist doordat je alles opkropt, niet weten wat je dwars zit.
Ik vind niet dat je opdringerig bent als je er zelf tegenover je vrienden over begint wat je dwars zit, maar dat het juist goed is dat je er over wilt praten, hoe moeilijk het misschien ook is.
Ik ben zelf erg gesloten en zal ook niet zo gauw aan iemand laten merken dat me iets dwars zit.
Ik heb zelf in 1988, toen ik nog aan de TU Eindhoven studeerde, emotionele problemen op sexueel gebied gehad. Ik kwam toen in verband met moeilijkheden met mijn wiskundestudie regelmatig bij een studentenpsychologe. Toen ze via via te horen kreeg wat ik voor probleem had heeft ze het, toen ik bij haar op gesprek was, ook uit me moeten trekken omdat ik er zelf niet over durfde te beginnen. Omdat mijn probleem buiten haar vakgebied viel heeft ze me doorverwezen naar een mannelijke collega van haar. Mede door mijn gesprekken met hem zijn mijn problemen opgelost.
Indien je er behoefte aan mocht hebben om ergens met mij over te praten, dan kun je me bereiken op mijn e-mailadres arno.van.asseldonk@hetnet.nl.
Oud 20-04-2002, 19:18
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Luca schreef:
Ik zelf krop bijna al mijn problemen op al kun je wel meestal zien dat er wat met mij is. En soms als alles tegen zit dan komt alles eruit. Hebben jullie hier ook wel eens last van?
NOOIT OPKROPPEN!!!
als er iets is wat je nooit moet doen is: OPKROPPEN!
want als je dat doet heh, dan op een dag, dan SPAT het er gewoon uit!!! DUS NOOIT OPKROPPEN!!!

vroeger heh, toen kropte ik maar op en ging maar door, en daar werd ik langzamerhand een beetje chagarijnig van! En nou hebben ze me geleerd, om dat opgekropte gevoel, die boosheid, om te zetten in DADEN!!
Nou sinds ik dat doe heb ik er geen problemen mee heh, als ik ergens chagarijnig van word bijvoorbeeld een geluidje, mensjes op straat, dan krop ik het niet op! Maar doe er gelijk wat aan! Ik doe er iets tegen zodat ik niet hoef rond te lopen met dat opgekropte gevoel. EN DAT HELPT ECHT!!!

Dus de volgende keer als je ergens boos om word, draai geen rug toe naar het probleem maar ZEG WAAR HET OP STAAT!!! EN PAK HET PROBLEEM MET VOLLE MOED AAN!!!!! dat is veel beter...

Ik wens je sterkte met het oplossen van je opkropping, dus vergeet dit niet: GEVOELENS OMZETTEN IN DADEN...
Oud 20-04-2002, 20:09
zeep007
zeep007 is offline
ik krop het altijd op maar dat heeft een naar gevolg, want ik kan me daardoor gigantisch irriteren aan mensen die zn gevoelens niet opkroppen, terwijl dat nou juist een goed iets is.

snappie?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 20:17
undefined
undefined is offline
Citaat:
mathfreak schreef:
...
arno.van.asseldonk@hetnet.nl ....
ik heb je proberen een mail te sturen, maar het lukt niet
wil je eventjes de topic'kan iemand me helpen' door undefined lezen en mijn reactie in de topic 'je voelt je onzeker maar je komt arrogant over'
als je eventjes een mailtje zou willen sturen, of gewoon eventjes reageren op die topcis, zou ik al heel gelukkig zijn(nu voel ik mer weer zo opdringrig)
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 20:50
punkyfish
punkyfish is offline
óf ik praat erover óf ik schrijf erover óf ik post erover *grin* óf ik krop het op. maar dat laatste komt eigenlijk niet vaak voor.
Oud 20-04-2002, 20:51
Shock
Shock is offline
Als ik een probleem met een specifiek iemand heb zorg ik er als de mogelijkheid er is dat ik er met diegene uit kan komen. Met andere problemen werkt het vaak als je er met iemand die je vertrouwt over kan praten. Vaak lost het niks op, maar het is wel dat stukje begrip dat je nodig hebt.
Oud 20-04-2002, 22:30
kipfilet
kipfilet is offline
Als ik me rot voel zeg ik het wel, maar ik ga niet uitgebreid uitleggen waarom omdat ik het zelf vaak ook niet weet. Maar het is voor mijn omgeving gewoon handiger als ze het weten. Aan mijn vriend vertel ik wel altijd wat er is. Dan praten we erover en dat lucht altijd wel op. Dan bekijk ik het ook weer vanuit een ander perspectief. Ik zeg tegen de rest gewoon dat ik een dipje heb en daar moeten ze het maar mee doen. Ik wil anderen niet opzadelen met mijn problemen. Maar als ze er naar vragen, dan wil ik het best uitleggen. Ben best wel open, ik zou het van anderen ook wel willen weten zodat ik ze kan helpen als dat nodig is.
Oud 21-04-2002, 09:54
Iotje
Iotje is offline
Ik krop het op. Ik wil er wel over praten ik kan het alleen niet.
Ik krijg het niet gezegd...
Oud 21-04-2002, 10:05
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
Iotje schreef:
Ik krop het op. Ik wil er wel over praten ik kan het alleen niet.
Ik krijg het niet gezegd...
en schrijven? lukt dat ook niet?
Oud 21-04-2002, 12:51
radiofreek
radiofreek is offline
ik krop ook alles op, soms proberen vrienden iets uit me te krijgen waarom ik niet reageer of boos, verdrietig ben.
ik probeer zo lang mogelijk niets te zeggen omdat ik ze ook niet nog eens met mijn problemen wil opzadelen.
en dan thuis lekker huilen dat lucht op!!!
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 15:33
Iotje
Iotje is offline
Citaat:
punkyfish schreef:

en schrijven? lukt dat ook niet?
Nee. Nou ja , af en toe wel. Ik heb gewoon niet genoeg woorden om het uit me te krijgen. (gesproken niet en geschreven niet)
Oud 21-04-2002, 16:32
Butterfly7
Butterfly7 is offline
Citaat:
Luca schreef:
Ik heb tzelfde... Ik krop t op, mensen zien t, ook al probeer ik t te verbergen, en op n gegeven moment komt alles eruit en zie k t nie meer zitten..........
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 17:47
Verwijderd
opkroppen...
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 18:20
Janet
Janet is offline
ik krop het op en dan als me geduld op is gooi ik het eruit....
Oud 21-04-2002, 19:19
Nighttime Bird
Nighttime Bird is offline
Ik krop helaas echt alles op.

Maar daar heb ik m'n redenen voor....
Oud 22-04-2002, 20:40
girlspider
girlspider is offline
Citaat:
italianboy schreef:

yeah, same here
Oud 24-04-2002, 20:23
mar87
mar87 is offline
Ik krop het op. En als het allemaal teveel wordt komt alles er in een keer uit, 'k ben ook heel gesloten volgens m'n ouders, zeg/vertel nooit zoveel. en dat zal er ook wel bij horen dat je alles opkropt enzow. tja
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 21:31
°Mel°
°Mel° is offline
Ik ben een opkroppertje... Maar als het allemaal teveel word,gooi ik ALLES eruit en word boos op alles en iedereen...
Het is dus slecht maar wat doe je eraan?

From BadAngel with love
xxx
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 00:47
aerox_girl
aerox_girl is offline
Citaat:
italianboy schreef:
ze is het bij mij ook. Ik krop alles op en ineens zit mijn hele hoofd vol met problemen en dan komt het er ineens allemaal uit.
Oud 25-04-2002, 08:28
Morphia
Morphia is offline
Mensen dénken altijd dat ik open ben, omdat er afentoe iets uitkomt wat dan erg zou moeten zijn, maar dat zijn altijd dingen die me op het moment dat ik het vertel niets doen, omdat ik het dus al opgekropt heb. Alleen moeten sommigen echt de gewoonte afleren om er later dan weer naar te vragen, want dan krijg ik een schok vanbinnen en weet ik helemaal niet meer waar ik ben enzo. Het kost echt veel energie.

Ze weten ook niet wat het met me doet, hoe ik me erbij voel, en dat zullen ze ook nooit te weten komen.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 13:26
miss x
miss x is offline
ik krop alles op het gaat niemand wat aan hoe ik me voel
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 13:53
eztah
eztah is offline
Meestal, eigenlijk bijna altijd, praat ik erover. Ik heb mensen om me heen die luisteren, ook al begrijpen ze het niet.
Het is zo ongelooflijk fijn om te praten, je situatie door een opmerking van een vriend heel anders te zien.

Als het iets is wat ik alleen voor mezelf wil houden, en ik daar niet uitkom, schrijf ik het op. Dan lees ik het later, en meestal is de situatie dan al weer anders en kan ik er dan iets mee doen.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 18:14
krijgdepleuris
krijgdepleuris is offline
ik krop altijd alles op.
Ik heb helemaal geen zin om andere mensen lastig te vallen met mijn problemen. Ik heb toch altijd het idee dat ze mij niet begrijpen. En het is gewoon mijn manier van dingen verwerken.
Ik heb eigenlijk een beetje hetzelfde als Morphia, iedereen denkt bij mij ook altijd dat ik heel open ben.
Oud 25-04-2002, 18:18
Juliah
Juliah is offline
Ik lijk open, doe open, lul teveel, maar niemand weet iets. En de mensen die nu wat weten krijgen nooit meer wat te weten. Ik praat er (soms) over met m'n vriend en heel soms met anderen, verder krop ik het op en dat is tot nog toe steeds de beste manier gebleken, eerste praatte ik soms meer, was nodig oid, maar 't blijkt nu maar weer eens zo fout te zijn omdat te doen. Voor mij dan iig.
Oud 25-04-2002, 18:41
BlackMystery
BlackMystery is offline
ik krop alles op
en laat het er soms uit
dat kan komen in zuipbuien
ruzie
soms moet het er wel uit daar niet van
maar er over praten wat helpt dat?
dat lost niets op
Met citaat reageren
Advertentie