Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-11-2003, 09:43
Verwijderd
Heej,

Ik ben niet zo'n kei in scheikunde dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met deze vragen

16. Leg uit wat het verschil is tussen indampen en destillatie.
>Het verschil tussen indampen en destilleren is dat als indampt je de damp niet opvangt. Bij destilleren doe je dit wel en koel je het daarna af. (klopt dit?)

18. Leg uit wanneer we bij scheiding van een opgeloste vaste stof in water gebruik zullen maken van indampen en wanneer van destillatie. (die weet ik niet..)

weet iemand het antwoord opd eze vragen?

Groetjes Eva
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-11-2003, 10:59
blablalou
blablalou is offline
hallo E.........h,

16. ok

18. stel dat in een wasserette het organische reinigingsmiddel wordt verdampt...

of dat het benzeen, waarmee de laatste restjes olie uit pitten wordt gehaald, wordt verdampt... etc

terwijl je weet dat je het best nog een keer zou kunnen gebruiken...

Het milieu laten we maar even buiten beschouwing.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 11:06
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Vraag 18

Destilleren doe je als je de stof die je uit je oplossing wilt krijgen als eerste verdampt. Op die mannier kan je die stof namelijk opvangen.

Wil je de stof die het laagste kookpunt heeft niet hebben dan kan je gewoon indampen. Pas wel op als de stof die als eerste verdampt makkelijk vlam vat. Als dat het geval is kan je het beste destileren omdat anders de boel wel eens in de fik kan vliegen als je boven een vlam verdampt.
Oud 27-11-2003, 20:10
annuthje
annuthje is offline
indampen: droogkoken tot de opgeloste (vaste) stof achterblijft

destilatie: scheidingsmethode waarbij stoffen met een verschil in kookpunt worden gescheiden. Bijvoorbeeld als je zeewater destilleerd verdampt alleen het water omdat het kookpunt van zout veel hoger is dan dat van water.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten