Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-12-2003, 15:24
Atje85
Atje85 is offline
''Een proxyserver op uw computer is vaak een programma om uw
internetverbinding te delen met meerdere pc's. Een openstaande proxy houdt dit in dat een kwaadwillende gebruiker vanaf het internet gebruik kan maken van uw proxyserver.''

Ik heb mn netwerk(2 PCs direct met elkaar verbonden, zonder hub of router etc.) gewoon via de Wizard van windows gedaan, waa rkan ik zien of ik gebruik maak van een proxyserver en zo jahoe kan ik zien of t een openstaande proxy is ???

Is een open poort hetzelfde als een open proxy?
Advertentie
Oud 02-12-2003, 15:28
KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Ik denk dat je niet al teveel zorgen moet maken. Zolang die besturingssystemen goed gepatched zijn (Windows Update) zijn de, meeste, bekende lekken al gedicht die een potentieel risico vormen voor indringers. Eventueel zou je nog een FireWall kunnen installeren op het systeem waar Internet 't eerste binnenkomt (als je Internet hebt heet dat).
Oud 02-12-2003, 16:06
Atje85
Atje85 is offline
Ehm is dat antwoord op mijn vraag
Bedankt voor je info, maar daar heb ik dus nix aan
Oud 02-12-2003, 16:21
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
mt proxy's kunnen andere met jou ip internetten, dus als iemand iemand andes hackt dan staanin de logs jouip's je moet effe proxy uitzetten en ICS gebruiken
Oud 02-12-2003, 16:23
Atje85
Atje85 is offline
Nogmaals de vraag:

Waar kan ik zien of ik gebruik maak van een proxyserver en zo jahoe kan ik zien of t een openstaande proxy is ???
Oud 02-12-2003, 17:03
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 02-12-2003 @ 17:23:
Nogmaals de vraag:

Waar kan ik zien of ik gebruik maak van een proxyserver en zo jahoe kan ik zien of t een openstaande proxy is ???

JIJ maakt geen gebruik van een PROXY

iemand anders gebruikt JOU ALS PROXY
Oud 02-12-2003, 17:23
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 02-12-2003 @ 16:24:
''Een proxyserver op uw computer is vaak een programma om uw
internetverbinding te delen met meerdere pc's. Een openstaande proxy houdt dit in dat een kwaadwillende gebruiker vanaf het internet gebruik kan maken van uw proxyserver.''

Ik heb mn netwerk(2 PCs direct met elkaar verbonden, zonder hub of router etc.) gewoon via de Wizard van windows gedaan, waa rkan ik zien of ik gebruik maak van een proxyserver en zo jahoe kan ik zien of t een openstaande proxy is ???

Internet delen in windows, maakt niet gebruik van het proxy principe waarbij je echt gevaar loopt, geloof ik. De computer die op internet zit, forward alleen je internet requests en fugeert niet als volwaardige proxy, waar jij 't over hebt.

Een open proxy, is een proxy server die ook bereikbaar is voor internet. Het gevaar is, dat andere mensen dus jouw proxy kunnen gebruiken om evil things te doen. Maar daar hoef je je denk ik niet zorgen om te maken, met hetgeen wat jij nu doet/gebruikt.
Oud 02-12-2003, 17:24
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 02-12-2003 @ 16:24:
In jouw visie wel ja. Een proxy opent een poort waar het luistert naar binnenkomende verbinding. Het proxy type wat jij gebruikt in je windows, opent niet echt een poort maar maakt geloof ik meer gebruik van een gateway achtig iets waar alleen de computers in je netwerk gebruik van kunnen maken. (geloof ik)

don't worry.
Oud 02-12-2003, 18:52
Atje85
Atje85 is offline
planet moet niet zo zeiken dus!
Oud 07-12-2003, 13:26
Verwijderd
dat is alleen nodig als je een snelle internet verbinding hebt.
Oud 07-12-2003, 14:18
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
Getje schreef op 07-12-2003 @ 14:26:
dat is alleen nodig als je een snelle internet verbinding hebt.
wat een super loze kick....
Oud 07-12-2003, 21:32
Enlightenment
Enlightenment is offline
Atje heeft wel antwoord op z'n vraag.

@Getje: een topic 'uppen' (oude koeien uit de sloot halen) wordt niet gewaardeerd als je post in feite weinig toevoegt. Even in je achterhoofd houden graag.

Regels voor berichten