Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
Even een vraagje hoor, omdat in de eerste strofe het ritme zo mooi wordt gevonden: wat nou als datzelfde ritme het hele gedicht vormde? Wordt het dan niet vreselijk monotoon? Juist afwijken van het ritme kan in zulke gevallen een goede keuze zijn. Zo ook hier, vind ik.
Met een te klein straaltje licht de toekomst in Nee die vind ik niet zo mooi. Voor mijn gevoel ga je nu teveel kunstelen, het kan simpeler, strakker. Wat ik dan wel weer heel mooi vind, zijn je twee laatste zinnen. En zoals ik al zei: je tweede strofe vind ik heel goed omdat je afwijkt van dat vaste ritme.
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
Ik vind dat de derde strofe het geheel een beetje rommelig / slecht lopend maakt; de tweede en derde regels zijn veel te lang om het goed te laten lopen. Verder vind ik dat er in deze strofe ook niet echt ritme zit; daarvoor loopt het wat te stroef. Misschien mag ik een suggestie doen
![]() Het gevecht al verloren en onzeker voor wat komen gaat met mijn lichttoren de toekomst in steeds hopend op een wonder Verder spreekt je woordgebruik me wel aan; op zich is het een leuk gedicht om te lezen, het loopt alleen niet altijd even soepel ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Stelling: het is mooier om de waarheid verborgen te laten. Optima | 14 | 17-09-2006 18:01 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
De waarheid over de vs!! Verwijderd | 163 | 09-03-2004 13:21 | |
Verhalen & Gedichten |
[Theater/Poppenkast] Trialoog over de Waarheid van de Pop Hannibal | 2 | 02-12-2003 18:09 | |
Als beide mogelijke keuzes waarheid worden, wat is (de waarde van) een keuze dan? John Sickbock | 4 | 25-09-2002 20:00 | |
De waarheid: WijfMan | 35 | 30-08-2002 17:25 | |
ARTistiek |
De Waarheid van de Illusie drama | 8 | 21-10-2001 14:39 |