Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-12-2003, 11:38
leucomelas
leucomelas is offline
weet iemand waar ik informatie kan vinden over shiatsu? of heeft iemand zelf ervaring met deze vorm van genezingswijze? ik moet een werkstuk voor school maken en had graag wat informatie...
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 11:49
ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
gewoon goed op internet zoeken
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 12:11
Verwijderd
www.google.com
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 12:29
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
What is Shiatsu?

Shiatsu is a traditional hands-on Japanese healing therapy. It can help in a wide range of conditions - from specific injuries to more general symptoms of poor health. Shiatsu is a deeply relaxing experience and regular Shiatsu sessions help to prevent the build up of stress in our daily lives.

....*cut*...
www.shiatsu.org

als reactie op de bovenstaande bericht: helemaal mee eens. Maar dat zou je toch eigenlijk over vrijwel alle topics hier kunnen zeggen?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 12:37
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 05-12-2003 @ 13:29:

als reactie op de bovenstaande bericht: helemaal mee eens. Maar dat zou je toch eigenlijk over vrijwel alle topics hier kunnen zeggen?
In veel topics willen mensen persoonlijk advies of ervaringen van anderen, en dan is zo'n forum wel handiger dan google
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 12:49
Verwijderd
Een Japanse studente bij mij op school (ik studeer Japans) kan dat, heeft ze van haar moeder geleerd. Ze legt dan haar handen ergens neer (bv op je schouder als het daar pijn doet) en ja, ze masseert niet echt, maar zo voelt het wel, 't wordt dan vrij warm. Je kan het ook voor andere dingen gebruiken, niet alleen lichamelijke pijnen maar ook psychische problemen (omdat het zo ontspannend werkt).
'k Heb er zelf niet echt ervaring mee, alleen gevoeld hoe warm het wordt (ze deed het op m'n pols), en ja, dat voelt wel fijn. Ik kan me goed voorstellen dat wanneer je ligt, en iemand je rug op bepaalde plaatsen zo aanraakt, het heel fijn voelt.

Die site die grl geeft is wel duidelijk

(Overigens kan in principe iedereen de makkelijke dingen, zoals schouders of nek, dat deed ik vroeger ook zo bij m'n vader als hij last van z'n nek had; m'n hand daar goed ophouden en het heel warm maken daardoor. Probeer maar eens bij iemand.)
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 12:50
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 05-12-2003 @ 13:37:
In veel topics willen mensen persoonlijk advies of ervaringen van anderen, en dan is zo'n forum wel handiger dan google
Mja, dat is waar.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 13:17
Sannetje
Sannetje is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 05-12-2003 @ 13:49:
Een Japanse studente bij mij op school (ik studeer Japans) kan dat, heeft ze van haar moeder geleerd. Ze legt dan haar handen ergens neer (bv op je schouder als het daar pijn doet) en ja, ze masseert niet echt, maar zo voelt het wel, 't wordt dan vrij warm. Je kan het ook voor andere dingen gebruiken, niet alleen lichamelijke pijnen maar ook psychische problemen (omdat het zo ontspannend werkt).
'k Heb er zelf niet echt ervaring mee, alleen gevoeld hoe warm het wordt (ze deed het op m'n pols), en ja, dat voelt wel fijn. Ik kan me goed voorstellen dat wanneer je ligt, en iemand je rug op bepaalde plaatsen zo aanraakt, het heel fijn voelt.

Is dat niet reiki? Als je je handen erop legt en het wordt warm, dan geef je "gewoon" energie over, en dat is eerder reiki dan shiatsu

Shiatsu is volgens mij gewoon dat er bepaalde punten worden ingedrukt en gemasseerd waar het vast zit....en dat doet PIJNNNN...
Oud 05-12-2003, 13:27
Verwijderd
Citaat:
Sannetje schreef op 05-12-2003 @ 14:17:
Is dat niet reiki? Als je je handen erop legt en het wordt warm, dan geef je "gewoon" energie over, en dat is eerder reiki dan shiatsu

Shiatsu is volgens mij gewoon dat er bepaalde punten worden ingedrukt en gemasseerd waar het vast zit....en dat doet PIJNNNN...
Dat is toch ook shiatsu? Of zit ik nu met het verkeerde in m'n hoofd... *denkt na*
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten