Advertentie | |
|
![]() |
|
tis opname voor leefgroep, maar volgens mij moeten ze me daar niet en al zou het wel zo zijn, moet ik hun niet met hun lompe regeltjes.
Ik heb geen zin meer om het 'even' vol te houden, want dat 'even' duurt nu al drie maanden. Mn ouders weten dat ie slaat ja, maar hij heeft ook zo zijn problemen he... Ik bedoel...tis nou eenmaal nie makkelijk om een knurft te zijn. Nee...kben nie echt aanspreekbaar ![]()
|
nee, kan nie naar een vriendin nee...
ik zie de enige oplossing nog steeds als dat glas naar zn kop smijten, maar nee, dan ben ik weer de gene die fout is. Maarjah...maybe wordt ik dan wel bevat als ontoerekeningsvatbaar en zo of zo.
||
Citaat:
||
Citaat:
af en toe kan ie wel aardig zijn or en hijs absoluut nie lelijk. hij wordt alleen niet ontmoet, maar das zijn eige probleem. Op dit moment moet ik gewoon voor mezelf zorgen dat ik niks actiefs ga doen, gewoon stil blijf zitten hier op de stoel waar ik nu zit en deze bui over laten gaan. Anders gaat het fout. Het lijkt alsof ik mezelf met handboeien vast moet maken, maarjah, komt wel weer goed, like usual
||
Citaat:
ik wil geen risico's nemen... Damn, lijk mn eige psych wel ![]()
||
Citaat:
en de signalen die je opmerkt, en grijp op tijd in. Liever een tijdje langer aan de medicijnen, dan (te) vroeg ermee stoppen, met alle gevolgen vandien, lijkt me...
|
Ik weet niet welke stappen je al ondernomen hebt en wat je wel en niet wilt, maar zou het zin hebben om een aangifte tegen je broer te starten, eventueel in samenwerking met de kinderbescherming? Misschien wordt HIJ dan het huis uit gekickt, in plaats van dat jij je de hele tijd moet lopen aanpassen.
Wat een rotsituatie zeg... Ben je echt afhankelijk van de ene leefgoep, of zijn er meerdere instellingen waar je terecht zou kunnen? (vast niet, anders zat je waar waarschijnlijk al...) Heel veel sterkte meis!
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Kinderbescherming helpt je nie meer wanneer je 18 bent ![]()
||
Citaat:
En een aangifte? (kan me voorstellen dat je dat -nog- te zwaar vindt ivm loyaliteitsgevoelens etc)
||
Citaat:
als ik je op straat zou tegenkomen en zou doen wat jouw broer doet, zou het dan nog steeds overdreven zijn? Neem jezelf serieus en neem als het kan de stappen die nodig zijn om jouw veiligheid te waarborgen...
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Waarom ben je eigenlijk gestopt met je medicijnen? |
![]() |
|||
Citaat:
Ze luisteren nog niet eens naar mn collega die door haar man met de dood bedreigt wordt ![]() Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Er bestaat ook geestelijke mishandeling. En voor de lichamelijke mishandeling aangifte doen kan ook nog, lijkt me. Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Ik heb mijn mobiel omk half 6 af laten gaan Ik heb ze tegelijkertijd met de medicatie van de kat ingenomen Ik heb de tijd verzet naar half 7, omdat ik standaart een uur te laat was Ik heb de pillen 24/7 in mn broekzak gehad Ik heb ze voor mijn neus gelegd Ik heb volgens mij alles wel geprobeerd ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Wat vind je belangrijker, je een beetje redelijk voelen en die pillen verplicht op tijd innemen of zo als nu? Je bent er zelf bij en je weet nu (misschien) waar je ze voor slikt. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|
Hey Eend!
T beste advies dat k je geven kan, is proberen om je broer zoveel mogelijk te ontwijken. Bijv. in de bieb ofzo achter een pc gaan zitten dan thuis met je broer om de pc moeten 'vechten'. Dan irriteert hij je ook minder. En probeer hem te negeren. En wat die pillen betreft.. tsja.. k vind t raar dat je daar opeens mee gestopt bent, moet je dat niet afbouwen?? Anyway, khoop dat het je uiteindelijk toch lukt om ze toch in te nemen, want als je je nu beetje 'opgefokt' voelt, is natuurlijk niet zo leuk. Kunnen je ouders je niet helpen met die pillen in nemen? (dat ze je eraan herinneren) Of dat je ze telkens bij t avondeten inneemt? K hoop iig dat je je snel wat beter voelt!
||
![]() |
Citaat:
Als jouw broer werkelijk eenzaam is, zoals je moeder beweert, dan zal dat echt niet geholpen worden door het feit dat je hem ff op straat pleurt, zodat jij achter de computer kan... Volges mij hebben jullie beide een enorm probleem als ik dit zo lees... Dat je hem haat kan ik me voorstellen, maar zoals Amoa zegt, t lijkt mij veel verstandiger om de situatie niet op te zoeken...geef hem die tijd achter de computer...Of vind je dat uurtje of weet ik veel hoe lang je dan kan in verhouding staan tot de haat die zich dan bij je ontwikkeld...Al je energie gaat verloren aan dit soort shit, terwijl je als je naar de bieb fietst en daar gaat zitten, geen ruzie hoeft te maken en toch met rust gelaten wordt en je je waarschijnlijk veel rustiger voelt. Sja, je zult je dan wel gewonnen moeten geven en dat voelt natuurlijk vervelend, maar je kan dan in ieder geval wel zeggen dat jij er alles aan doet om de situatie neutraal te houden in tegenstelling tot zijn egoisme, zoals je die hier omschrijft.
||
Citaat:
Als er aan mij gevraagd word of ik boodschappen wil doen, wat ik heus wel wil, maar soms zeg ik dan met opzet nee, om te kijken wat ze zullen doen tegenover mijn broer. Dan heb ik het weer gedaan. Op mij worden ze dan sago, maar als mijn broer nee zegt, dan maakt het weer niks uit. Ik krijg telkens gezeik, dat ik mijn kamer op moet ruimen, maar mijn broer? Nee hoor, dat maakt niets uit. De verdeling in dit huis is zo oneerlijk verdeelt, daar kan ik dus niet meer tegen. Ik heb zoveel geleerd in die kliniek, dat ik nu te veel weet en de anderen in dit huis te weinig en dara kan ik niet tegen. Maar het is wel, als mijn broer zo eenzaam is als dat ie blijkt te zijn, dat ie er dan wat aan moet doen ipv het op mij af te reageren. Hallo, ik ben dan wel 3 jaar jonger, maar nog geen afbeulpaaltje! Zolang hij geen flikker aan zijn problemen doet, heb ik geen respect voor hem en zal ik hem zeker geen ruimte meer geven. Hij heeft dat ook nooit gedaan bij mij en dat zal hij voelen ook. Hoe kinderachtig het ook is. Hij heeft mij lichamelijk en geestelijk veel pijn gedaan en ik vind hem nog steeds eng. Ik vertrouw mensen niet goed meer, want mijn broer slaat ook zo om. In mijn ogen slaat iedereen. Ik vind het eng om close met iemand te zijn, ik vind het eng als iemand plotseling een hand op mijn schouder legt en aan wie heb ik dit te danken? In de kliniek is mij letterlijk gezegd, dat ik het probleem niet meer ben thuis, maar dat mijn broer het is. Mij konden ze niet meer helpen, mijn broer moest zich laten helpen. Ik kon alleen nog maar het huis uit gaan en waarschijnlijk ben ik dat ook voor 1 januari. Maar ondertussen ga IK wel het huis uit voor ZIJN fouten en krijgt HIJ zijn ZIN weer ![]() Ik wou dat hij een dominante hond was, dan legde je m op zn rug en dan was het klaar. Maar mijn broer is geen hond, die is een mens en een mens heeft net een beetje meer nodig om zijn dominantie af te leren.
||
![]() |
Citaat:
Wordt er door die personen die jou begeleiden in zo'n kliniek geen woord met je ouders en broer gewisseld? Iemand moet toch aan je ouders uitleggen dat het niet meer gaat zo, helemaal als ze niet eens naar jou willen luisteren...
||
Verwijderd
|
Citaat:
Praten ze dan niet met je ouders ofzo? Ik vind dat je ouders raar doen. Bij mij thuis is dat ook een beetje zo (wat betreft m'n broertje en hem vaak gelijk geven enzo), maar ik zou het logisch vinden als zo'n psychiater eens met je ouders zou gaan praten om de situatie te verbeteren. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() Ondertussen is er dus nog geen ene iets verandert, alleen dat ik steeds agressiever ga reageren en steeds sneller kwaad ga worden en er ook steeds minder goed tegen kan. Tja... Als ik het niet met mezelf eens was, had ik het allemaal wel in zitten slikken, maar nee... Dit keer heb ik tegen mezelf gezegd: Laat alles maar gaan anders zit je dadelijk weer met trauma's in een kliniek. Verder heb ik in de kliniek wel veel dingen geprobeerd te leren, die thuis verkeerd gingen. Zoals dat ik bijna in elkaar kromp als mijn broer langs kwam lopen. Ik kon het allemaal heel goed. Ze hebben me niet voor niks ontslagen, maar ja... Thuis kan ik het allemaal niet en dat is heel frustrerend als je bekijkt, dat ik er al jaren voor vecht.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
Maar wat zeggen ze tegen je ouders dan? En hoe reageren die erop?
||
Citaat:
Mijn ouders (heb ik toevallig vanmiddag met mijn psych én mijn ouders besproken) hebben geen grip meer op hem. Mijn moeder wordt af en toe zo kwaad op hem en legt hem dan jankend uit hoe zij er onder lijdt, maar het lijkt hem niets te doen. Hij zit te erg in zijn wereld en ja... Mijn ouders wachten totdat ik het huis uit ben, zodat ze meer aandacht op hem kunnen gooien, zo heb ik vandaag met mijn moeder besproken, dat m'n broer eerst een week lang een kwartier naar buiten gaat, daarna een week een half uur en zo maar opbouwen, want hij gaat nooit naar buiten. Mijn moeder lijdt hier ook erg onder, dat weet ik. Zij wilt ook heel graag nog een kat, maar mijn vader niet. Nou heb ik gelukkig zo mijn contacten op de dierenambulance om goedkoop aan een kitten te kunnen komen en wil haar voor haar verjaardag dus een klein katje erbij geven. Gewoon omdat zij dat verdient heeft. Mijn vader is net zo gesloten... Ik kan momenteel niet met hem overweg, gewoonweg omdat hij niet naar mij wilt luisteren. Mijn moeder kan niet naar mij luisteren, want die heeft mijn broer en mn vader tegen zich. Owja, verder heb ik weer medicatie gekregen van mijn psych. Ik ben ooit begonnen met de orginele Zoloft® die werkte heel goed bij mij, maar omdat alles ging bezuinigen moest ik buiten de kliniek om op de Besitran, dat is het zelfde spul alleen uit goedkopere dingen samengebracht. Waarschijnlijk heeft dat nooit echt goed aangeslagen bij mij, waardoor ik ging denken, dat het in de kliniek veel beter met me ging. Deels wel waar, maar kan dus achteraf ook aan de medicatie gelegen hebben. Omdat die Besitran niet goed aansloeg, vergat ik m regelmatig in te nemen en had ik die structuur niet goed. Nu heb ik dus echt puur Zoloft® gekregen en gaan we kijken of die inderdaad beter werkt bij mij.
||
![]() |
Citaat:
Ik kan me je frustraties zeer goed voorstellen...
||
Citaat:
Ze begrijpt me dus ![]() En nu blijft zij me dus nog een tijdje begeleiden, totdat ik overgeplaatst ben naar die leefgroep. Ik heb alsnog haar e-mail en gsm nummer en ze wilde nog altijd ff op de thee komen ![]()
|
![]() |
|
|