Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2003, 18:54
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
als je meerder baantjes hebt en bij die 2 extra baantjes word zon 2 euro per uur ingehouden, EN je blijft onder de 15883 euro per jaar dat je verdiend, kun je dan ook dat geld terugvragen? of alleen van een baantje?? is zwaar klote dit namelijk is wel veel wat ik nu afsta enne ik weet dat dat max te verdienen bedrag bruto is.. maar daar blijf ik onder (heb alles tot nu toe uitgerekend) en kan er in de laatste 1,5 maand van dit jaar nooit meer overheen komen omdat ik dit jaar 4 maanden ook geen werk heb gehad (ww ivm knieoperatie)

iemand hier verstand van??? zou wel fijn zijn als ik hier wat over te weten kan komen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-11-2003, 19:47
Lovertjuh
Lovertjuh is offline
Je zou us via google kennen zoeken.
Wedden dat je iets vind waar je de info vandaan kent halen!
Suc6!
Oud 21-11-2003, 20:11
Verwijderd
www.belastingdienst.nl
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 22:00
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-11-2003 @ 21:11:
www.belastingdienst.nl
tjah daar was ik nou zelf nog niet opgekomen

t feit dat ik deze vraag hier stel zal wel betekenen dat ik daar geen steek wijzer van ben geworden he!!!!!
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 22:15
Auntie M
Auntie M is offline
Je download gewoon ff het tjbiljet en vult die in. Niet heel erg moeilijk als je gewoon rustig leest wat je precies moet invullen. Dat programma rekent voor je uit of het de moeite waard is om hem in te dienen of dat je gewoon niets terugkrijgt.
Oud 21-11-2003, 23:19
Verwijderd
Citaat:
MissBi@tch schreef op 21-11-2003 @ 23:00:
tjah daar was ik nou zelf nog niet opgekomen

t feit dat ik deze vraag hier stel zal wel betekenen dat ik daar geen steek wijzer van ben geworden he!!!!!
Toch is er geen andere informatiebron voor belastingzaken dan de Belastingdienst zelf, en als er hier op het forum mensen rondlopen die het weten, dan hebben die dat van de belastingdienst. Gewoon even wat beter kijken schat!
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 20:16
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-11-2003 @ 00:19:
Toch is er geen andere informatiebron voor belastingzaken dan de Belastingdienst zelf, en als er hier op het forum mensen rondlopen die het weten, dan hebben die dat van de belastingdienst. Gewoon even wat beter kijken schat!
ok dan
ni zo gemeen he
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 22:52
Verwijderd
Citaat:
MissBi@tch schreef op 29-11-2003 @ 21:16:
ni zo gemeen he
He, tis mn handelsmerk
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 23:17
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Zolang je onder de belasting vrije voet zit kan je het allemaal terug vragen
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 15:59
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-11-2003 @ 23:52:
He, tis mn handelsmerk
ok dan
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 22:15
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
nee. je kan maar van één baantje een heffingskorting aanvragen. sorry.
Oud 30-11-2003, 22:16
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 30-11-2003 @ 00:17:
Zolang je onder de belasting vrije voet zit kan je het allemaal terug vragen
dat bestaat niet meer, sinds het nieuwe belastingstelsel. Je krijgt nu een heffingskorting, een korting op de heffing dus, en die is persoons- en baan-gebonden.
(een half jaar geleden had je nog gelijk).
Oud 01-12-2003, 10:21
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
kijk ik weet dat je bij een baantje de heffinskorting krijgt (dat ondervind ik nu zelf want hou geen zak over bij die andere 2 )
MAAR ik wil dus weten of de loonheffing (niet de loonheffingskorting dus) die word ingehouden (en inmiddels al aardig is opgelopen in deze paar maanden) ook terug te vragen is......
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 13:07
ikbenschipper1
Citaat:
MightyMarcel schreef op 30-11-2003 @ 23:16:
dat bestaat niet meer, sinds het nieuwe belastingstelsel. Je krijgt nu een heffingskorting, een korting op de heffing dus, en die is persoons- en baan-gebonden.
(een half jaar geleden had je nog gelijk).
Maar je kan toch gewoon het betaalde bedrag aan loonheffing terug vragen???? Of kan dat alleen als je maar 1 baan(tje) hebt.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 13:11
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
THAT is the question my friend
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 18:28
Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
Werknemers met meer dan één werkgever of uitkeringsinstantie
De loonheffingskorting mag maar bij één werkgever of uitkeringsinstantie worden toegepast. De werknemer moet op zijn loonbelastingverklaring invullen of hij bij u de loonheffingskorting wil laten toepassen. Als de werknemer/uitkeringsgerechtigde de loonheffingskorting niet bij u laat toepassen, dan mag u met geen enkele heffingskorting rekening houden. In afwijking van deze regel mag u altijd de jonggehandicaptenkorting toepassen als u een Wajong-uitkering (door)betaalt. Als de werknemer meerdere werkgevers of uitkeringsinstanties heeft, dan is het mogelijk dat hij niet de volledige loonheffingskorting kan verrekenen. Ook is het mogelijk dat de werknemer ervoor kiest om de loonheffingskorting bij geen enkele werkgever of uitkeringsinstantie te laten toepassen. In deze situaties kan de werknemer na afloop van het kalenderjaar teruggaaf vragen via het aangiftebiljet inkomstenbelasting/premie volksverzekeringen. Een verzoek om voorlopige teruggaaf van de loonheffingskorting is niet mogelijk.
Je mag dus meerdere baantjes hebben, maar kunt maar bij 1 werkgever de loonheffingskorting toepassen. Dus als het goed is heb je, omdat je meerdere baantjes hebt, meerdere loonbelastingverklaringen ingevuld en bij maar 1 de loonheffingskorting aangekruist.

En anders bel je de belastingtelefoon:
Citaat:
Voor al uw algemene vragen over inkomstenbelasting/premie volksverzekeringen kunt u terecht bij de gratis BelastingTelefoon voor particulieren: 0800 - 0543.
Oud 02-12-2003, 18:17
Auntie M
Auntie M is offline
Toch nog eens aan een fiscalist gevraagd: je mag dus inderdaad bij maar 1 werkgever de loonheffingskorting toepassen, verder zei hij dat het aantrekkelijker was om een aangifte te doen. Je mag dan sowieso de algemene heffingskorting toepassen van €1647 (2002).
Maar als je nog steeds wilt weten of je terugkrijgt of niet zul je toch ff zo'n biljet in moeten vullen.
Oud 02-12-2003, 21:02
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
idd zoiets hoopte ik al... enne ik kom sowieso niet boven dat bedrag uit wat ik mag verdienen per jaar (zonder bijbetalen van belasting bedoel ik) dus het zou nu toch best lekker opgelopen moeten zijn enne t jaar is bijna om dus we zullen het snel weten

maarre dat van die korting bij een werkgever dat wist ik maar ik wilde dus weten of het bij die andere baantjes terug te vragen is.. enne idd over een paar maandjes zon formulier in (laten) vullen..
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 21:12
Auntie M
Auntie M is offline
Ik denk dat dit daar wel uitsluitsel over geeft of ik moet het verkeerd interpreteren:
Citaat:
Ook is het mogelijk dat de werknemer ervoor kiest om de loonheffingskorting bij geen enkele werkgever of uitkeringsinstantie te laten toepassen. In deze situaties kan de werknemer na afloop van het kalenderjaar teruggaaf vragen via het aangiftebiljet inkomstenbelasting/premie volksverzekeringen. Een verzoek om voorlopige teruggaaf van de loonheffingskorting is niet mogelijk.
Dus het is of de korting bij 1 werkgever toepassen, of bij geen enkele werkgever de korting toepassing en een teruggaaf tav alle werkgevers indienen.
M.i. kun je dus beter de korting toepassen (wat je volgens mij dus al gedaan hebt, de andere optie is dus niet eens meer mogelijk) en gebruik maken van die algemene heffingskorting.
Oud 03-12-2003, 08:36
ikbenschipper1
Met de nieuwe regelgeving is er weer een hoop veranderd, beter om het gewoon effe in te gaan vullen En ik hoor dan graag uitsluitsel hoe het daadwerkelijk zat
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 11:44
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
zodra ik het (na afloop van dit jaar) heb ingevuld of heb laten invullen en ik bericht heb gehad.. laat ik het uiteraard weten
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten