Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-12-2003, 17:59
elledc
elledc is offline
Ik heb een middelgrote hond van ong. 25 kg. Ik geef hem de resten van de maaltijden die wij thuis eten maar hoofdzakelijk geef ik hem droge hondenkorrels (zonder suikers!), dit is goed voor zijn tanden.
In het begin gaf ik hem bijna dagelijks verse vleesrestanten zoals hesp, speciaal gevraagd bij de slager. Maar dit schijnt niet zeer gezond te zijn.
Uitsluitend korrels voor een hond is dit voldoende? En hoeveel ongeveer per dag?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-12-2003, 18:11
Fade of Light
Fade of Light is offline
Daar heeft de dierenarts perfect antwoord op, rekening houdend, met de leeftijd, ras, gewicht en lichamelijke gesteldheid van het beessie.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 20:39
G.T.C.
G.T.C. is offline
ik wou net zeggen. Je moet je hond echt niet de etens resten geven!!! Dat is zoooo slecht voor ze. Af en toe een keertje is natuurlijk niet erg maar anders krijgen ze heel snel tandrot en darm klachten.

Ik zou het idd bij die korrels houden. k weet niet wat voor merk je gebruikt maar meestal staat ook wel op de zak. Ik hoop tenminste niet dat je je voer bij de c1000 koopt ofzo.
Met een hond van 25 Kg (ik neem aan volwassen) schat ik dat je 3 maal daags 50-70 gram moet geven per keer. Bij bepaalde merken voer krijg je een mooi maatbekertje erbij dan kan je steeds de preciese hoeveelheid in dat maatbakje doen en daarna in zijn voerbak.

Maar je kan toch even met je dierenarts bellen? die kent jou hond en die kan het je zo zeggen
Oud 19-12-2003, 22:47
Stefanie
Stefanie is offline
Eigenlijk snap ik niet waarom het nou zo ongezond is. Honden aten vroeger in het wild toch ook gewoon vlees? Volgens mij is het niet superslecht ofzo, maar zijn mensen supervoorzichtig geworden met hun huisdieren. Veel beesten krijgen alleen maar hondenbrokken, terwijl gewoon vlees geen kwaad kan. Je moet natuurlijk niet teveel geven, want teveel is altijd slecht.

Of heb ik het nou helemaal fout?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2003, 10:24
MUTS123
MUTS123 is offline
Op de achterkant van de zak hondenbrokken staan ook altijd wel richtlijnen, alleen moet je ietsjes minder geven want vaak is het overdreven veel. Afwisseling is wel belangrijk. Dus de ene keer in plaats van brokken bijvoorbeeld wat gekookte rijst, of droge macaroni, een gekookt eitje, een bruine boterham, etc.
Oud 20-12-2003, 12:58
elledc
elledc is offline
Ik weet dat dagelijks vers vlees zoals hamsoorten (zoals ik kreeg bij de slager) niet gezond is, dat kan kanker opwekken.
Mijn vorige hond at wel veel restjes van maaltijden en die heeft 11 jaar geleefd, de normale leeftijd voor een jachthond.
Dus ik denk dat het nogal relatief is.
Mijn huidige hond is ook nogal kieskeurig, soms wil hij gewoon helemaal niks, soms eet hij zijn korrels op, soms niet.
De korrels van de beste kwaliteitmerken hoeft hij zelfs niet, maar wel de goedkopere soort dus jah, hij is een echte bastaard

Verder is hij dol op brood, dit geef ik soms ook met een klein beetje melk.

PS. Ik ga volgende week naar de dierenarts voor zijn vaccins, ik zal het hem allemaal es vragen hoor (kan best zijn dat ik helemaal fout bezig ben
maar ik wilde juist jullie meningen ook eens weten.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2003, 13:07
TechXP
TechXP is offline
Honden zijn omnivoren, dus je moet ze niet alleen vlees geven of veel vlees, omdat dit ongezond is voor honden.

Sommige dingen moet je zeker niet geven. Geloof iets van varkenspoten ofzo, dat zou gevaarlijk (levensgevaarlijk) voor honden zijn ofzo, tenminste zoiets hoorde ik...
Oud 20-12-2003, 13:29
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
TechXP schreef op 20-12-2003 @ 14:07:
Geloof iets van varkenspoten ofzo, dat zou gevaarlijk (levensgevaarlijk) voor honden zijn ofzo, tenminste zoiets hoorde ik...
heeft dat er niet mee te maken dat het bot van een varken kan versplinteren als een hodn erop bijt, en dat dat gevaarlijk is... I dunno
Met citaat reageren
Oud 20-12-2003, 14:03
MUTS123
MUTS123 is offline
Ohja, wat goed helpt om vlooien & teken te voorkomen: zo af en toe eens wat karnemelk over de brokken doen, of yoghurt (dat lust mijne dan weer niet, maar karnemelk vindt ze heerlijk).
Oud 20-12-2003, 20:11
elledc
elledc is offline
Citaat:
MUTS123 schreef op 20-12-2003 @ 11:24:
Dus de ene keer in plaats van brokken bijvoorbeeld wat gekookte rijst, of droge macaroni, een gekookt eitje, een bruine boterham, etc.
Mijn hond weegt 25 kg, hij zou niet 1 boterham eten maar zeker 5 per keer, hehe, daarom weet ik soms niet goed meer wat geven. Maar gelukkig lust hij zijn korrels (met afwisseling) en af en toe vers vlees kan gewoon geen kwaad.
Citaat:
TechXP schreef op 20-12-2003 @ 14:07:
Sommige dingen moet je zeker niet geven. Geloof iets van varkenspoten ofzo, dat zou gevaarlijk (levensgevaarlijk) voor honden zijn ofzo, tenminste zoiets hoorde ik...
En wat ook niet goed is dat zijn botten/benen van bepaalde diersoorten omwille van de splinters in de botten die zorgen voor scheuren in de maag. Maargoed, verder geef ik hem regelmatig geperste benen om op te bijten, is zeer goed voor zijn tanden, aangezien hij anders heel zijn kot en de tuin overhoop haalt en op alles bijt wat ie vinden kan
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 19:13
SuperSanne
SuperSanne is offline
Ligt ook aan het ras... Ik had ergens gehoord dat je labradors, sperziebonen moest geven om een bepaalde reden
Hoe dan ook, lees gewoon eens wat boeken, staat het vast wel in
EN GEEN TAFELRESTJES!!!!!!!
Oud 21-12-2003, 20:34
PV
PV is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 21-12-2003 @ 20:13:
Ligt ook aan het ras... Ik had ergens gehoord dat je labradors, sperziebonen moest geven om een bepaalde reden
Hoe dan ook, lees gewoon eens wat boeken, staat het vast wel in
EN GEEN TAFELRESTJES!!!!!!!
ach onze oude hond kreeg ook vaak restjes en die is 13, bijna 14 geworden.. wat ouder is dan het gemiddelde voor dat ras. Groente enzo kan echt geen kwaad hoor.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 18:51
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
PV schreef op 21-12-2003 @ 21:34:
ach onze oude hond kreeg ook vaak restjes en die is 13, bijna 14 geworden.. wat ouder is dan het gemiddelde voor dat ras. Groente enzo kan echt geen kwaad hoor.
Wij laten de hond wel is de vla schaaltjes uitlikken

Ik ga toch effe stoer doen hoor: *klik *
Ondertussen is ze dan wel ruim 5 maanden oud maar toch
Reageren

Regels voor berichten