Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik vind het goed dat kinderen die anoniem over hen problemen willen praten, het zo kunnen doen. Ik heb nog nooit gebeld.
Er zijn vast mensen die er wat aan hebben, maar als je een echt probleem hebt lijkt het me niet dat die mensen je veel verder kunnen helpen. Ze kunnen luisteren naar wat je te zeggen hebt en je een beetje troosten, maar opzich kom je er niet veel verder mee.
|
Ik vind de kindertelefoon wel goed, omdat kinderen er denk ik best wel steun aan kunnen hebben als ze een probleem hebben. Vooral als dat probleem zich thuis afspeelt zodat ze het er niet met hun ouders over kunnen hebben ofzo...
Een twee vriendjes van mij en ik vonden het vroeger (heel lang geleden) leuk om hele rare verhalen te verzinnen en dan daarmee de kindertelefoon te bellen ![]() Ik weet trouwens van niemand die ik ken of hij/zij ooit/vaak gebeld heeft.
|
Goed dat het er is idd. De stap om echt naar iemand toe
te stappen is vaak te groot, telefoneren is toch iets makkelijker... Zelf heb ik er niet naar gebeld, ken volgens mij ook geen mensen die ernaar gebeld hebben... Mij zou het niet helpen, aangezien ik de pest heb aan persoonlijke telefoongesprekken, en het idee dat ik degene waarmee ik praat niet goed ken ed ook niet echt helpt... Wat niet betekent dat het anderen niet zou kunnen helpen. ![]()
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Nooit naar gebeld, maar ik denk dat als een kind problemen heeft of gewoon even een verhaal kwijt moet, dat het dan zeker wel steun kan bieden, en voor een klein probleempje kunnen die mensen een oplossing geven, dat is ook goed
![]() Je kunt trouwens vast wel een spreekbeurt-informatie-pakket van ze krijgen... daar staat vast wel iets nuttigs in voor je werkstuk ![]() |
![]() |
|
Zie alle eerdere reacties: goed dat er zo iets bestaat.
Ik heb twee keer gebeld, je kunt idd je verhaal kwijt en dat kan best opluchten als je niemand anders hebt om dingen aan te vertellen. Ik weet niet meer precies of het echt super hielp, de ene keer was het iig een hele lieve vrouw, de andere keer hing ik volgens mij een beetje met een kater op. Echt helpen kunnen ze je niet, ze kunnen alleen maar naar je luisteren en je eventueel bijvoorbeeld een tip/adres geven van waar je irl naar toe kunt met je probleem. Vraag idd een werkstukpakket aan en/of kijk op hun site.
|
Met de kindertelefoon ben ik bekend,
maar nooit heb ik een tijd gekend, dat het mij nodig leek te bellen, en mijn verhaal daar aan de kaak te stellen. Iemand met heel veel problemen, kan de telefoon te hande nemen, en zijn ei kwijt bij die gast, die hun dan de blaam ontwast! De kindertelefoon is goed, waarom zij altijd blijven moet, teloor mag dit dus echt niet gaan, blijve dit voor lange tijd bestaan! |
![]() |
|
Ik denk dat het wel goed is, dat als mensen er behoefte aan hebben dat het een mogelijkheid is.
Ik zelf heb vroeger 1 keertje gebeld omdat ik een nachtmerrie had gehad en die blijkbaar heel graag aan iemand wilde vertellen, kan me er niet zo veel meer van herinneren. Maar geloof dat ik het fijn vond dat ik het aan iemand kon vertellen, dus qua dat denk ik dat het wel goed is.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Snel hulp gezocht!!!!! hetisdenatuur | 40 | 07-11-2012 23:57 | |
Algemene schoolzaken |
Stage bij de kindertelefoon , wie heeft er weleens stage gelopen daar?? meisje833 | 4 | 17-04-2007 19:50 | |
Verhalen & Gedichten |
Het dagelijks leven van meneer de Vries hmvreemd | 6 | 29-11-2004 13:35 | |
Psychologie |
Te veel meegemaakt. krisiegirl | 39 | 16-06-2003 14:19 | |
Psychologie |
vriendin wordt mishandelt tuttebel | 17 | 19-04-2003 10:52 | |
Psychologie |
Zien mn ouders het dan echt niet?? Droomvlucht | 13 | 28-01-2002 19:59 |