Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Zucht, weer 45 pleuros kwijt...... Trouwens bel gewoon de lokale Free Record en bestel het daar, kan natuurlijk ook on-line. Zijn geen kosten aan verbonden en je hoeft niet helemaal naar "de grote stad". Kuch |
![]() |
|
Verwijderd
|
[QUOTE]Mister Sir schreef op 26-11-2003 @ 20:58:
Weet je wat pas KUT is? Die game had ik (zonder expansion) voor het volle pond gekocht. BAH en nu een maandje later is er een GOLD MET EXPANSION EN NOG GOEDKOPER OOK. Zucht, weer 45 pleuros kwijt...... Had je hem maar meteen moeten kopen doe ie uit kwam ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
ik heb un al veel langer dan een maand.. voor 19,95 bij FRS dus kweet niet wat je je heb laten afzetten
|
"Had je hem maar meteen moeten kopen doe ie uit kwam
![]() ![]() sja toen kon ik het nog niet draaien op de computer...sinds ik dit jaar een craptop van school moet huren, kan ik dus wel dit spel draaien. Maar ja... Dus ik heb me af laten zetten? Tering...das ook voor de eerste keer met games. FUCKING BITCHES. Media markt kan de tering krijgen ik koop er nooit meer wat....kut homo;s |
![]() |
||
Citaat:
want toen NWN uit was lag ie overal voor 69 euro... maar als een game al een jaar uit is... dan moet je ook weten dat ie uberhaupt ergens voor minder dan een prijs rond de 50 euro te krijgen... alleen je moet wel ff wat meer winkeltjes af...
|
Het schijnt een heel goed spel te zijn, nou wil ik het misschien gaan proberen, ik heb nog nooit eerder rpg's gespeeld, maar dit schijnt de beste te zijn op dit moment.
Nou is mij vraag, wat kan ik allemaal verwachten, ik heb al vele reviews gelezen, maar nou stel ik deze vraag aan jullie.
|
Verwijderd
|
Je begint als een mannetje of vrouwtje.. je hebt redelijk veel keuze.. wil je lomp meppen.. wil je magie.. wil je van een afstandje tegenstanders neerhalen.. mag je allemaal zelf kiezen.
Je krijgt in een inleiding, word bekend gemaakt met de interface en daarna kan je aan de slag.. je kan iemand huren.. Die kan je gedeeltelijk besturen.. beetje aanwijzingen geven wanneer wat hij/zij moet doen. Des te verder je komt en des te meer monsters en tegenstanders je verslaat des te sterker je wordt. Dus meer schade met zwaarden ed. meer magische spreuken en je kan op bepaalde levels (je leveled up na een stel expierence points die je van allerlei dingen krijgt) bepaalde magische dingen gebruiken. Een harnas dat er voor zorgt dat je constants een bepaalde spreuk om je heen hebt bijvoorbeeld. Je moet eerst een plaag uitzoeken en stoppen. Dan ga je onderzoeken wie het heeft gedaan.. dan ga je het aanpakken. Dingen die je doet hebben zeker invloed op het spel. Qua goed en slecht.. maar daar mag je zelf achter komen. De NPC (non playing characters) spelen een redelijk rol, redelijk wat verandering en een totale ommekeer... die je opzich wel aan zien komen. Een redelijk verhaal, een enorme lading spreuken, massa's wapens alles. Zeker een aanrader (al vond ik BG2 leuker ![]() |
![]() |
|
Ik heb NWN gespeeld en ik vond er maar heel weinig aan. Ik ben dan ook gestopt toen ik iets over de helft was. Je moet echt steeds hetzelfde doen. Steeds krijg je missies als: loop een heel teringeind (want je moet alles lopen), doe iets (kill een mannetje of haal een item), loop een heel teringeind terug. En ik vind het niet erg als dit soort dingen af en toe zijn, maar ze doen het ook constant in de hoofdverhaallijn.
En hoewel ik de verhaallijn wel redelijk vind, is er echt totaal geen sfeer in het spel. Misschien dat het komt doordat ik Baldur's Gate 2 gewend ben, maar ik vond NWN echt zwaar teleurstellend en gewoon saai. En NWN lijkt me echt niet de beste RPG op dit moment. Hij is al best oud en er zijn vast wel betere nieuwe (maar dat weet ik niet). Maar als je die niet kunt vinden, zou ik toch echt voor BG2 gaan (de expansion is nieuwer dan de oorspronkelijke NWN geloof ik)
||
Citaat:
NWN mist de wapens en armor...zoals in BG2 |
Advertentie |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
NWN is ook nooit echt bedoeld voor single-player, maar om het uit te proberen is een sp-campaign toch wel handig. Het is altijd al bedoeld als online-spel, en vooral de online Persistent Worlds soals Soul Forge zijn echt geweldig. Zelf een ambacht kiezen en daarmee je geld verdienen of eigen items maken...echt cool.
|
![]() |
|
NWN schijnt inderdaad hele geweldige online mogelijkheden te hebben. Alleen ik (en wel meer mensen), kopen dit soort spellen voor de singleplayer verhaallijn. En die stelt bij NWN nou eenmaal weinig voor.
Als je wel van online spelen houdt, dan zal NWN best goed zijn. Maar voor de singleplayer moet je het echt niet kopen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Evengoed is mijn punt ten eerste dat de intentie van Neverwinter Nights niet singleplayer is. Dat zegt zelfs Bioware zelf. Desalniettemin is 't niveau van de "originele" campagnes heel behoorlijk, een mooie balans tussen roleplayen (met name in SoU) en hack & slash. En de sterkste troef: mensen kunnen zèlf modules naar smaak en inzicht maken. Een aantal mensen zijn daar zeer behendig in en zo zijn er voor iedere variant (pure roleplaying, puur hack & slash of puur raadsels/puzzelen) hele goede modules te vinden die voor vele uren speelplezier zorgen, òòk singleplayer. |
![]() |
|
Single player is het bepaald een teleurstelling en weegt het zeker niet op tegen de Baldur's Gate serie. Maar, zoals Dobermann al zegt, dat was ook niet de intentie. Editfuncties zijn bijzonder goed, alhoewel ik niets echt mooi vind worden uiteindelijk (dus qua uiterlijk) met de nieuwe 'look' van de engine.
Multiplayer is leuk voor de variatie maar niet denderend.
||||
Citaat:
Het enige dat ik ooit met AD&D heb gedaan, is BG2 en NWN. Citaat:
Spoiler
Met dat roleplayen vind ik het nogal tegenvallen. Ik zal het wel te kort gespeeld hebben, maar volgens mij moet je gewoon de hoofdquest doen (die in principe goed is), maar kun je tegen mensen zeggen dat je het doet omdat: 1. Je zo'n lieve jongen bent. 2. Een echte held zoiets gewoon doet. 3. Het veel geld oplevert. 4. Je dan veel mensen mag vermoorden. Verder doe je geloof ik precies hetzelfde, alleen zogenaamd met een andere motivatie... ![]() Citaat:
Hmm, ik heb net de eerste post nog eens gelezen en blijkbaar wil de topicstarter wel online spelen, dus dan is NWN wel een aanrader waarschijnlijk. Om de een of andere reden dacht ik steeds dat de tweede post van Elky de beginpost was... ![]()
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Spoiler
Het is, in de eerste SP, inderdaad een loopjongen-gedeelte. Desalniettemin vind ik dat 't loopjongengedeelte vanaf chapter 3 een stuk draagelijker wordt, door hele aardige dingen (zoals sneeuwbollen). Vanzelfsprekend is het verhaal lang niet zo goed als Baldurs Gate, maar er zijn dan ook praktisch geen echte equivalenten voor Baldurs Gate. Dat in je achterhoofd houdende denk ik dat er maar èèn conclusie is, te weten dat Bioware met NWN een fantastisch produkt heeft neergezet. Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Games |
Neverwinter Nights 2 Verwijderd | 8 | 26-06-2007 23:51 | |
Games |