Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-08-2003, 19:07
OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
Speelt iemand dit nog online en welke servers zijn interessant?
Oud 25-08-2003, 18:38
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
heb het toevallig gedownlaod en snap er geen hol van
je moet zoveel lezen enzo wat is het doel van dat spel eigelijk
Oud 25-08-2003, 18:48
Verwijderd
Citaat:
evil_angel schreef op 25-08-2003 @ 19:38:
heb het toevallig gedownlaod en snap er geen hol van
je moet zoveel lezen enzo wat is het doel van dat spel eigelijk
Het is een Dungeons&Dragons RPG, wat inhoud dat er in het spel een heleboel 'regeltjes' zitten, met betrekking op het vechten, de armor, en de interactie met NPC's.

Zodra je dit goed doorhebt, is het zeer vermakelijk om te spelen, maar neverwinter nights is nou niet echt het spel om mee te beginnen, dan kan je beter eerst icewind dale/planescape torment/baldur's gate spelen. Ookal hebben deze spellen voor de beginneling ook een hoge moeilijkheidsgraad, het zou wel makkelijker zijn dan NWN.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 18:49
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
ik hou niet zo van die spellen altijd zoveel gezoek en zo'n rare verhaallijn
Oud 25-08-2003, 18:56
Verwijderd
nwn in juist wat makkelijker om mee te beginnen als bg2.

vrij simpel en lineaire verhaallijn.

als je een instap-rpg wil: diablo 2
als je windows kan bedienen, dan lukt diaab 2 ook wel
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 20:28
Verwijderd
bg2 is zeker de moeite waard ja.

hoewel het begin übersaai is.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 21:12
CryptapiX
CryptapiX is offline
ik heb NWN origineel
maar snap dr geen fuck van
Oud 26-08-2003, 15:22
OriginalMisfit
NWN is gemaakt voor online , er is geen spel dat zo gemod kan worden en er is een grote loyale groep van aanhangers die zich hier mee bezig houdt.
Meer dan 2700 mods
De singleplayer is gewoon om er in te komen. Zo moeilijk is het niet als je er een beetje moeite voor doet zit je zo in het systeem.
Maar ik ken DnD dan ook al enige jaartjes.
Oud 26-08-2003, 15:30
Verwijderd
hint: start met neverwinter nights... je kan maar in een richting.. alles wordt voor je uitgelegd.

Dan als je wat meer zelf wil bepalen ga je baldur's gate 2 spelen... ben je dan weer toe aan iets fris ga je neverwinter nights weer spelen..
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 18:43
Verwijderd
Citaat:
CryptapiX schreef op 25-08-2003 @ 22:12:
ik heb NWN origineel
maar snap dr geen fuck van
dan ben je een hopeloos geval en buiten het bereik van mijn hulp

Citaat:
Bootsman123 schreef op 26-08-2003 @ 00:06:
Het begin wel, maar uiteindelijk wordt het leuk.
ja, vooral de vs. dragon-battles zijn extreem stoer.
(hoewel je f*****g(<- spoiler ) heel cheap kan afmaken)
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 14:14
Titus
Titus is offline
Ok ik wil een RPG kopen, een van deze 2 waarschijnlijk (NWN BG2)

-ik speel liever single player dan online
-ik vind goede graphics belangrijk
-het moet een uitdaging zijn
-en veel variatie qua magic, items, enemy's etc
-verder moet het gewoon goed in elkaar zitten, goed verhaal etc.

welke RPG raden jullie me aan?

dank alvast
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 17:40
Verwijderd
bg2 heeft geen high end graphics, maar is zeker wel de moeite waard.

nwn heeft de mooiste graphics, en is ook leuk.
maar nwn is veel makkelijker dan bg2, alles wordt voorgekauwd, nouja...,. bijna alles
bovendien speel je met slechts 1 persoon (en een henchman)

bg2 is veel meer een spel gebaseerd op keuzes maken.
en veel tactischer dan nwn, veel battles win je niet op pure kracht, lower resistance is echt 1 van de beste spells
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 17:42
Titus
Titus is offline
het wordt steeds moeilijker
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 20:16
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Ga voor NWN, daar worden ook heel veel single player modules voor gemaakt en zo kan je tenminste blijven spelen nadat je de orginele campaign hebt uitgespeeld.
Oud 27-08-2003, 20:40
Titus
Titus is offline
denk dat ik ze beide als demo download

check ze zo uit...

dank beide voor reactie, is me wel wat duidelijker nu
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 03:06
Verwijderd
Waar je 2 uitersten hebt, Baldur's Gate als verhaal en Diablo als hack & slash, zit Neverwinter Nights met de SP redelijk in het midden. Grafisch is NWN heel goed te pruimen, en -hoewel chapter 1 redelijk saai en voorspelbaar is- is het verhaal weldegelijk leuk en biedt het weldegelijk uitdagingen. Toegegeven, de addon die er is, Shadows of Undrentide, heeft meer mogelijkheden tot het benaderen van bepaalde quests en het oplossen daarvan, neemt niet weg dat de originele SP leuk te spelen is. Ook voor spelers die nog onbekend zijn met de D&D-regels.

Ik zou dus voor NWN gaan. Niet alleen omdat het grafisch prima is, en het niet alleen hack & slash is, maar ook omdat je ik-weet-niet hoeveel door gebruikers gemaakte modules kunt gaan spelen. En vergis je niet; sommige zijn ècht goed (kijk naar werk van Stefan Gagne). Online is NWN ook een groot feest; dat is mijns inziens een van de sterkste troeven van Neverwinter Nights. Het is een èchte dungeons & dragons door de mogelijkheid om lekker met anderen te spelen.

Persoonlijk heb ik veel plezier beleefd aan de originele single player campagne van Neverwinter Nights èn de eerste officieële addon Shadows of Undrentide. Diablo trok me totaal niet, en Baldurs Gate was me teveel storyline. NWN maakt dus een hele fijne tussenweg gepaard met uitgebreide online mogelijkheden en mooie graphics.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 03:10
Verwijderd
Citaat:
Havock schreef op 27-08-2003 @ 18:40:
nwn heeft de mooiste graphics, en is ook leuk.
maar nwn is veel makkelijker dan bg2, alles wordt voorgekauwd, nouja...,. bijna alles

bovendien speel je met slechts 1 persoon (en een henchman)
Misschien moet je eens iets anders spelen dan Fighter. Schuif anders eens de moeilijkheidsgraad naar één tandje hoger dan 'Normal'

Met Klauth heb ik als level 15 cleric zijnde een enorme kluif gehad, bijvoorbeeld, daar ik 'm als level 14 fighter zijnde slachtte als een konijntje met een riotgun.

Heb de originele SP trouwens meerdere keren geheel uitgespeeld zonder één quest te missen, met verschillende characters/personalities.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 09:57
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 28-08-2003 @ 04:06:
Waar je 2 uitersten hebt, Baldur's Gate als verhaal en Diablo als hack & slash, zit Neverwinter Nights met de SP redelijk in het midden. Grafisch is NWN heel goed te pruimen, en -hoewel chapter 1 redelijk saai en voorspelbaar is- is het verhaal weldegelijk leuk en biedt het weldegelijk uitdagingen. Toegegeven, de addon die er is, Shadows of Undrentide, heeft meer mogelijkheden tot het benaderen van bepaalde quests en het oplossen daarvan, neemt niet weg dat de originele SP leuk te spelen is. Ook voor spelers die nog onbekend zijn met de D&D-regels.

Ik zou dus voor NWN gaan. Niet alleen omdat het grafisch prima is, en het niet alleen hack & slash is, maar ook omdat je ik-weet-niet hoeveel door gebruikers gemaakte modules kunt gaan spelen. En vergis je niet; sommige zijn ècht goed (kijk naar werk van Stefan Gagne). Online is NWN ook een groot feest; dat is mijns inziens een van de sterkste troeven van Neverwinter Nights. Het is een èchte dungeons & dragons door de mogelijkheid om lekker met anderen te spelen.

Persoonlijk heb ik veel plezier beleefd aan de originele single player campagne van Neverwinter Nights èn de eerste officieële addon Shadows of Undrentide. Diablo trok me totaal niet, en Baldurs Gate was me teveel storyline. NWN maakt dus een hele fijne tussenweg gepaard met uitgebreide online mogelijkheden en mooie graphics.
We zijn het een keer ergens over eens met een paar kleine puntjes

Baldur's Gate (en dan vooral deel 2) Is misschien wel veel verhaal. ALs je jezelf er doorheen weet te slaan (wat ook weer niet zo moeilijk is) is er vele malen meer mee te doen dan met NWN.
Toegegeven, er zijn geen user mods. Maar ik vind het spel spelen op de een of andere manier toch fijner met die party van 6 (BG) dan met die party van 2 + summons (NWN)

Verder zijn de controls vooral in het begin eventjes enorm wennen bij NWN. (oke, dat heb je na de prelude ook wel door maar als je in de prelude al bijna de pijp uit gaat met je rogue met 7/7HP doordat ik enkele keren verkeerd opgesteld stond...)

Alleen de vergelijking met Diablo(2) vind ik eigenlijk niet kunnen.
Jah het heeft wat RPG elementen maar een vergelijking met een D&D RPG dat is als appelen en peren vergelijken.
Diablo haalt het namelijk lang niet bij de diepgang die een D&D game over het algemeen al heeft tegenover die Action Adventure (zou ik het bijna willen noemen )
Dus Diablo kan heel vermakelijk zijn als je het maar niet benaderd als een RPG want dan is het een ruk spel. Maar voor een hack'n'slash is het best goed te pruimen.

Als je dit moet vergelijken denk ik dat je beter bij de 'forgotten realms' serie kunt blijven. (Icewind Dale, Baldur's Gate, Planescape Torment, Neverwinter Nights)
Daarbij vond ik de uiteindelijke moeilijkheidsgraad van NWN uiteindelijk toch de laagste terwijl het zeker niet de minste was
Vooral het online deel is leuk. (en mijn gunship-rogue build wordt over het algemeen wel gewaardeerd)
Oud 01-09-2003, 15:54
Verwijderd
NWN was nooit bedoeld als single-player-game. Het is gebouwd om onine gespeeld te worden, de single-player-module is er eigenlijk ingekomen om in te kunnen komen.

Online zijn vooral de Persistent Worlds erg leuk (Soul Forge is heeeeel erg goed, alleen nog niet geupdate ).

BG2 is verreweg de beste single-player RPG. Diablo 2 vind ik niet eens een echt RPG, omdat er helemaal geen karakter aan te pas komt, echt gewoon hack&slash (ook wel eens leuk, maar dat maakt het geen RPG...Oke, officieel wel een RPG, maar daar had ik het niet over).

Als je BG2 koopt, neem dan wel meteen Throne of Bhaal erbij, de Wild Mage is het zeker waard (de meeste damage in 1 round komt van de Wild Mage, als je het goed doet)
Hetzelfde met NWN: koop ook Shadows of Undrentide...heel veel extra's.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 16:27
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef op 28-08-2003 @ 04:10:
Misschien moet je eens iets anders spelen dan Fighter. Schuif anders eens de moeilijkheidsgraad naar één tandje hoger dan 'Normal'

Met Klauth heb ik als level 15 cleric zijnde een enorme kluif gehad, bijvoorbeeld, daar ik 'm als level 14 fighter zijnde slachtte als een konijntje met een riotgun.

Heb de originele SP trouwens meerdere keren geheel uitgespeeld zonder één quest te missen, met verschillende characters/personalities.
ik speel als ranger/arcane archer.

klauth is ebst lastig, vooral als je nog steeds met dat double flamesword rondloopt (sword of bao ofzo)

ik speel hem op normal meen ik.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 17:08
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Wild Wizard schreef op 01-09-2003 @ 16:54:
Als je BG2 koopt, neem dan wel meteen Throne of Bhaal erbij, de Wild Mage is het zeker waard (de meeste damage in 1 round komt van de Wild Mage, als je het goed doet)
Als je het goed doet
Als je het niet goed doet kun je iig nooit mis met een archer
(4 attacks per round en dan de AI instelling op 'target enemy casters'. Die mage en/of cleric krijgt er geen spell meer uit )
Oud 01-09-2003, 18:00
Verwijderd
Ik snap eerlijk gezegd niet dat de meesten BG 2 beter vinden dan BG 1? Leg eens uit? Want ik vond het nogal verrot om met dezelfde characters uit deel 1 het spel te moeten beginnen (Jaheira, Minsc)...Ook begon het vrij saai.

Deel 1 had nog iets bijzonders, iets meer sfeer. Het trok mij meer aan dan deel 2...
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 18:35
Verwijderd
Citaat:
Havock schreef op 01-09-2003 @ 17:27:
ik speel als ranger/arcane archer.

klauth is ebst lastig, vooral als je nog steeds met dat double flamesword rondloopt (sword of bao ofzo)

ik speel hem op normal meen ik.
Ik heb altijd zo snel mogelijk gezorgd voor de Astral Blade +2. Is een longsword met 1d10 sonic damage en +2 attack bonus. Dat ding kun je laten forgen bij de smith in chapter 3; een longsword +3 met een diamond.

Mijns inziens is dit 't meest krachtige longsword die d'r is.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 18:41
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
N00dles schreef op 01-09-2003 @ 19:00:
Ik snap eerlijk gezegd niet dat de meesten BG 2 beter vinden dan BG 1? Leg eens uit? Want ik vond het nogal verrot om met dezelfde characters uit deel 1 het spel te moeten beginnen (Jaheira, Minsc)...Ook begon het vrij saai.

Deel 1 had nog iets bijzonders, iets meer sfeer. Het trok mij meer aan dan deel 2...
Ik had BG2 eerder dan BG1
En ik weet niet, ik stoorde me helemaal de tyfus aan enkele dingetjes die blijkbaar in BG2 veranderd zijn.
Plus vond ik het ontbreken van de classes echt verrot.
Geen swashbuckler
Geen Inquisitor
Geen Kensai
En natuurlijk enkelen van de geweldige mods voor BG2
(Valen NPC, solaufein NPC, Kelsey NPC, Tashia NPC, NPC Flirt mod, Dungeon-Be-Gone, Ease of use en dan heb ik het nog niet gehad over de make-over mods die het hele spel veranderen)
Tuurlijk lang niet zoveel als bij NWN maar toch wel heel wat meer als bij BG1 te vinden is
Oud 01-09-2003, 18:42
Azathoth
Azathoth is offline
Ik denk erover om BG2, Planescape Torment of Icenwind Dale 2 te kopen.
Welke kan je veel keuzes maken, heb je veel vrijheid, maar is toch makkelijk om mee te begginen?
Oud 01-09-2003, 20:55
Joostje
Joostje is offline
Morrowind is uebervol met keuzes .
Oud 01-09-2003, 21:04
Verwijderd
Citaat:
RPGFANATIC± schreef op 01-09-2003 @ 19:42:
Welke kan je veel keuzes maken, heb je veel vrijheid, maar is toch makkelijk om mee te begginen?
Ik heb alledrie gespeeld, maar bij BG2 heb je zeker de meeste vrijheid. Het begin is even wennen, maar zodra je het doorhebt is het echt een heel cewl spel.

Ik zou BG2 doen
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 21:59
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Ik zie net dat Morrowind the elder scrolls 3 op de free record site maar 7,50 euro is.

Snel bestellen
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 22:03
Verwijderd
Citaat:
MazeMouse schreef op 01-09-2003 @ 18:08:
Als je het goed doet
Als je het niet goed doet kun je iig nooit mis met een archer
(4 attacks per round en dan de AI instelling op 'target enemy casters'. Die mage en/of cleric krijgt er geen spell meer uit )
Nog erger (zat in dezelfde party als die Wild Mage): Neem met je Archer (THAC0 zo rond de -25 tot -30) Greater Whirlwind Attack: 10 attacks/round.

Sowieso wordt het met ToB leuker: dual-wielding 2 willekeurige zwaarden uit dit rijtje (had ik met Minsc...kon niet kiezen):
- The Answerer +4
- Celestial Fury +3
- Hindo's Doom +4
- Angurvadal +5

Vooral de bovenste twee samen doet het goed...

BTW, mijn party (uitgespeeld):

- Paladin (Carsomyr +6)
- Cleric (Flail of Ages + Crom Faeyr)
- Ranger (Minsc, zie boven)
- Wild Mage (Staff of the Magi...leuk die permanent invisibility)
- Thief/Mage (Imoen, Fire Tooth crossbow)
- Archer (Heartseeker ? weet niet meer wat de beste boog nou was, die heb ik iig)

Carsomyr +6 is best grappig, vooral die 50% MR
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 22:55
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Wild Wizard schreef op 01-09-2003 @ 23:03:
Nog erger (zat in dezelfde party als die Wild Mage): Neem met je Archer (THAC0 zo rond de -25 tot -30) Greater Whirlwind Attack: 10 attacks/round.

Sowieso wordt het met ToB leuker: dual-wielding 2 willekeurige zwaarden uit dit rijtje (had ik met Minsc...kon niet kiezen):
- The Answerer +4
- Celestial Fury +3
- Hindo's Doom +4
- Angurvadal +5

Vooral de bovenste twee samen doet het goed...

BTW, mijn party (uitgespeeld):

- Paladin (Carsomyr +6)
- Cleric (Flail of Ages + Crom Faeyr)
- Ranger (Minsc, zie boven)
- Wild Mage (Staff of the Magi...leuk die permanent invisibility)
- Thief/Mage (Imoen, Fire Tooth crossbow)
- Archer (Heartseeker ? weet niet meer wat de beste boog nou was, die heb ik iig)

Carsomyr +6 is best grappig, vooral die 50% MR
10 attacks per round is eigenlijk misdadig tegenover de gemiddelde hitpoints van een mage
Oud 02-09-2003, 02:07
OriginalMisfit
GRO SMASH DUMB ORC!
hehe ik speel een minotaur barbarian online
leveled alleen wel vreselijk traag maar +8 str + 4 con -4 int -2 cha ofzo iets
Oud 02-09-2003, 11:33
Azathoth
Azathoth is offline
Ik heb Morrowind, vind het echt een saai spel, alleen maar een beetje lopen, en het vechten is ook saai!
En mn videokaart is niet zo goed (ATI radeon 7000)
Oud 02-09-2003, 11:48
Azathoth
Azathoth is offline
Citaat:
Ik heb alledrie gespeeld, maar bij BG2 heb je zeker de meeste vrijheid. Het begin is even wennen, maar zodra je het doorhebt is het echt een heel cewl spel.
Ik heb de demo, echt een vet spel
Oud 02-09-2003, 15:13
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
RPGFANATIC± schreef op 01-09-2003 @ 19:42:
BG2 begint echt heeeeeeel simpel (en als je geen enkele mod-update haalt en een beetje oefent kun je op lvl9 al de Red Dragon verslaan op core-rules ) En de vrijheid om je team te maken hoe je wilt
Als ik jou was zou ik wel aanraden om bij BG2 de 'ease-of-use'-mod erbij te halen zodat je een hoop handigheidjes kunt installeren. De ouderwetse 'grand mastery' uit deel 1 in ere hersteld wordt, je eindelijk dat gezeik kwijt bent dat je partymembers kwijtraakt als je rep te hoog wordt. (dus kun gewoon evil mensen in je party halen en toch lekker goed bezig zijn ), dat die 'you must gather you party' eindelijk zijn kop dicht houd, en dat je non-magic weapons kunt stacken zodat je genoeg ruimte in je inventory overhoud voor belangerijke dingen
Spoiler

Planescape begint iets lastiger maar heeft veel vrijheid wat het switchen van classes betreft alleen speelt iets lastiger als je BG2 gewend bent maar dit wordt ruim goed gemaakt met het uitstekende verhaal.

Icewind Dale is gewoon met dezelfde soort van spelen alleen meer actie
Alle 3 zeer vermakelijke spelen.
Reageren

Regels voor berichten