Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Soms huil ik nog en nog eens en een traan die traan omhelst das begrijpelijker maar midner leuk ![]() |
![]() |
|
![]() |
Mwoah, alles hoeft toch niet begrijpelijk te zijn? Ik krijg er een mooi beeld bij, omhelzende tranen, ik zou er niets aan veranderen.
Heel erg mooi, het verdrinken in de menigte. Misschien, ja ik weet het niet, misschien is het erg flauw, maar misschien zou je kunnen kijken naar de slotzin? "Mis ik mij", ik weet dat je het niet zo hebt bedoeld, maar het doet me zo denken aan dat alom bekende liedje van Acda & De Munnik. Het komt een beetje te "talig" over, "mis ik mij", goed gevonden, maar behalve dat het grammaticaal niet klopt, wekt het bij mij ook nog associaties op met iets wat er niets mee te maken heeft. Het is niet slecht, die slotzin, helemaal niet! En die associaties zijn puur persoonlijk. Voor de rest is het nl. een mooi gedicht, met een eigen kader.
|
Mis ik mij deed mij ook net iets teveel denken aan Acda & de Munnik
![]() ![]() Verder een enorm goed gedicht; goed gebruik van enjambement; deze dichtvorm spreekt mij erg aan; kort maar krachtig, en erg sprekend. Mooie titel ook, mooie paradox ![]()
||
Citaat:
![]() maar het gedicht maakt je op een of andere manier vrij van dat gevoel ![]()
||
![]() |
Citaat:
Ik snap dat het verneukeratief over komt, en als ik dit voor het eerst las zou ik er niet op in zijn gegaan. Maar dit wiel is dus al uitgevonden ![]() Maar je ziet dat niet iedereen de associatie met dat liedje maakt. Dus je kunt ook gewoon overwegen om het zo te laten. Ik stipte het alleen even aan.
||
Citaat:
Ik kan toch in analogie met "ik mis jou" zeggen "ik mis mij"? Dat klinkt afstandelijker dan "ik mis mijzelf" maar zo is het ook bedoeld. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik moet ook toegeven dat ik het heb overgenomen van mijn docent poëzie; die zei een tijdje geleden dat "ik mis mij" taalkundig helemaal fout is. Ik vraag het me op zich ook af. Is het te controleren?
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
Facebook maakt eenzaam Anoukkj | 8 | 23-05-2013 09:59 | |
Liefde & Relatie |
Ik weet echt niet meer wat te doen :( Verwijderd | 7 | 09-05-2009 11:39 | |
Psychologie |
Mezelf verloren / "normaal" zijn in gezelschap vs. eenzaam "mezelf zijn" herby | 9 | 06-12-2006 15:27 | |
Psychologie |
Column met discussiepunt JackieZ | 8 | 20-12-2004 10:13 | |
Verhalen & Gedichten |
ik wil erbij horen, maar t lukt niet. HelpMePlease | 13 | 07-07-2003 19:21 | |
Flora & Fauna |
bomenastrologie...geloof jij het? kastdeur | 14 | 21-03-2002 20:27 |