Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Dit heb ik ook... Ik krijg waarschijnlijk wel allerlei cadeautjes voor kerst, en ik vind dat ook wel plezant, maar echt veel waarde hecht ik er niet aan. Al een paar maanden voel ik mij best kut vanwege een meisje (ik ga het er niet verder over hebben), en met kerst zal ik alleen maar denken: "Was ik maar bij haar...".
Dus hoewel ik waarschijnlijk naar veel familie gaat waar het vast allemaal heel goed meegaat, wens ik slechts 1 ding voor kerst, en dat is liefde. Al weet ik al zeker dat ik dat niet kan krijgen. Niet dat ik er echt super depri over ben hoor, ik denk dat ik mijn liefde ga delen met mensen die het moeilijk hebben, alleen dan nog veel moeilijker dan mij. Iets aan liefdadigheid ofzo.. Ik zie wel.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Wat ik zeker waar vind in de column is dat december geen maand is, maar een jaar.
De druk van kerstis en de daarbijhorende gezelligheid is zo groot dat het van december plots een samenvatting van het jaar geeft. En ja, ik zit met kerst waarschijnlijk alleen thuis, eenzaam. Ook mn pa zal nieuwjaar maar eenzaam doorbregen. Daarom ben ik nu aan het overleggen om naar hem toe te gaan. En er is ook allemaal zo veel schijnheiligheid over. Elk jaar zijn er acties voor mensen die eigenlijk alleen zitten. Maar écht actief er aan denken doet men niet. Kerstmis een feest van samenhorigheid en naastenliefde? Niet dus, men vergeet de mensen die het slecht hebben, eenzaam zijn terwijl men rustig verderfeest. Schijnheilig ja, dan krijg je plots een cado, doet heel de familie of ze je echt graag zien. Maar heel het jaar is het anders.. alsof ze alles kunnen oplossen door lief te doen op kerstmis.
|
Ik ben niet eenzaam met kerst. Ik heb een lieve familie, een lieve vriend die ook een lieve familie heeft en als die allemaal niet kunnen heb ik ook nog een zooi goede vriendinnen. Ik heb geen reden om me eenzaam te voelen.
Wat ik me wel bedenk is... Al die stress die veel mensen voelen om kerst. Daar ben je redelijk eenzaam is, ook al is het alleen maar omdat iedereen die heeft... Maar dat is dan ook weer niet zo erg, want je hebt er wel veel gezelligheid bij.
||
Citaat:
![]() In feite is de eenzaamheid bij mij dan nog erger, omdat ik Kerst in feite helemaal niet met alleen haar wil doorbrengen. Mja wat doe je eraan. Ik zeg iig een klein gebedje voor de mensen die alleen zijn, net als ik. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|