Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-12-2003, 13:54
Benumbed?
Benumbed? is offline
Misschien is dit wel erg down enzow en word ie oowk weer snel gesloten

maar waarom zou je doorleven als je jezelf haat en niks leuk vind?
Oud 02-12-2003, 13:56
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Een bekende vraag..

Maar wat wil je met dit topic.. je mag wel een topic openen over je problemen..
Deze wordt, denk k, idd snel gesloten.

kuzz
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 13:58
Benumbed?
Benumbed? is offline
ik wil gewoon dingen horen om te kijken of ik dat de moeite waard vind om mezelf niet van kant te maken. gewoon redenen om door te leven.
Oud 02-12-2003, 13:59
marloesie
marloesie is offline
herkenbaar probleem..k had m al aangeklikt voordat k zag dat ie van jou was. tja, je doet er anderen meer pijn mee dan de pijn die je hebt om door te leven. hoe groot dat probleem ook is, je hele familie zal verdriet hebben. en dan zeg ik niet dat je voor anderen moet gaan leven, maar bedenk wat de gevolgen zijn.kus
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 14:01
Benumbed?
Benumbed? is offline
hoe goed jij me oowk kent, ik denk niet dat je over die pijn van t doorleven iets kan zeggen want je weet niet hoe ik me voel. en wat je zegt, ik heb eigenlijk geen zin meer om voor andere te gaan leven want dat ben ik nu oowk een beetje zat
Oud 02-12-2003, 14:01
Verwijderd
Waarom leven?
Geen idee, ik heb geen doel..
Maar ik blijf leven omdat ik mensen heb die om mij geven, en mensen heb waar ik om geef.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 14:03
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Benumbed? schreef op 02-12-2003 @ 14:58:
ik wil gewoon dingen horen om te kijken of ik dat de moeite waard vind om mezelf niet van kant te maken. gewoon redenen om door te leven.
Omdat je dat wil, anders had je hier deze vraag niet gesteld. Dit klink mischien hard of zo, zo bedoel ik het helemaal niet! Maar het feit dat je naar redenen zoekt om te leven, geeft voor mij aan dat je eigenlijk wil leven maar op dit moment niet helemaal ziet waarvoor. Dus 'waarom leven?' 'Omdat je dat wil'

Oh, en je mag me altijd PM-en natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 14:03
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Mushu schreef op 02-12-2003 @ 15:01:
Waarom leven?
Geen idee, ik heb geen doel..
Maar ik blijf leven omdat ik mensen heb die om mij geven, en mensen heb waar ik om geef.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 14:05
Benumbed?
Benumbed? is offline
ik snap dat jij het zo inschat grl. maar nu ben ik er niet omdat ik het wil maar omdat ik nu voor anderen leef en daar geen zin meer in heb. dus of een doel of dood. en ik geef ook om mensen dolce en mushu, maar als ik niet ommezelf meer geef, dan heeft het geen zin
Oud 02-12-2003, 14:07
arrete moi
arrete moi is offline
Omdat er liefde is. Omdat het ooit beter zal gaan en misschien zelfs *goed* met je. Omdat, er hoop is?
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 14:09
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Benumbed? schreef op 02-12-2003 @ 15:05:
ik snap dat jij het zo inschat grl. maar nu ben ik er niet omdat ik het wil maar omdat ik nu voor anderen leef en daar geen zin meer in heb. dus of een doel of dood. en ik geef ook om mensen dolce en mushu, maar als ik niet ommezelf meer geef, dan heeft het geen zin
Ik begrijp wat je bedoelt, maar toch blijf ik erbij dat je het ergens wil, of wat mij betreft nieuwsgierig bent naar wat er nog gaat komen, of bang bent om dood te gaan of wat dan ook. Er is in ieder geval een reden dat je toch wil blijven leven.

Verder weet ik natuurlijk niet wat er allemaal aan de hand is en zo, dus daar kan ik niets over zeggen.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 14:13
Benumbed?
Benumbed? is offline
bang om dood te gaan ben ik wel ja. heb een keer een overdosis medicijnen genomen maar kotste alles net zo hard weer uit. weet niet hoe ik het moet doen. dus bang om het te doen en niet om te gaan. vaag gebrabbel

lief dat ik je mag pm'n grl
Oud 02-12-2003, 14:16
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Benumbed? schreef op 02-12-2003 @ 15:13:
bang om dood te gaan ben ik wel ja. heb een keer een overdosis medicijnen genomen maar kotste alles net zo hard weer uit. weet niet hoe ik het moet doen. dus bang om het te doen en niet om te gaan. vaag gebrabbel

lief dat ik je mag pm'n grl
Oh, nee, dat vind ik helemaal niet vaag! Brr, ik moet er niet aan denken om het werkelijk te doen, maar ik ben ook niet bang om te gaan.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 14:17
Benumbed?
Benumbed? is offline
je reageert lief
Oud 02-12-2003, 14:18
Nona
Nona is offline
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 02-12-2003 @ 14:56:
Maar wat wil je met dit topic.. je mag wel een topic openen over je problemen..
Deze wordt, denk k, idd snel gesloten.
ZelfmoordAANKONDIGINGEN zijn niet toegestaan. Maar zolang dit goed gaat mag het wat mij betreft.
Oud 02-12-2003, 14:23
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 02-12-2003 @ 15:18:
ZelfmoordAANKONDIGINGEN zijn niet toegestaan. Maar zolang dit goed gaat mag het wat mij betreft.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 14:24
Benumbed?
Benumbed? is offline
met aankondigingen bedoel je dat ik zeg dat ik het zometeen ga doen ofzo? dat zeg ik hier namelijk tog niet
Oud 02-12-2003, 14:25
Verwijderd
als je echt zelfmoor had willen plegen had je het denk ik al gedaan. Als je nog naar redenen gaat zoeken om toch te blijven leven heb ej dus nog hoop! gebruik die dan ook!

suuusjuhhhhh
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 14:26
ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:
Benumbed? schreef op 02-12-2003 @ 14:54:

Omdat God met iedereen een plan heeft, dus ook met jou
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 14:29
Benumbed?
Benumbed? is offline
suusjuh ik he het tog al een keer geprobeerd!! en ValliantWarrior, misschien was het een grapje, misschien geloof je eht in god maar dan had hij me wel iets leukers kunnen geven. ik ga niet meer voor anderen leven dus ook niet voor hem
Oud 02-12-2003, 14:42
Verwijderd
wtf waarom niet doorleven? omdat je nog zooooveel moet meemaken...hm ik reagere wel keer als ik bij zinne ben...
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 14:42
Nona
Nona is offline
Denk aan wat je weggooit. Niet de nabije toekomst, maar ook wat daarna komt. Je wordt volwassen, je krijgt meer macht over je eigen leven, je kan doen wat je zelf wilt en je eigen vrienden opzoeken. Als je je eigen leven kunt creëren heb je een leven dat je niet zomaar weg wilt gooien.

Ik ben zo blij dat ik nog gewoon leef, ga ervan uit dat jij dat ooit ook zult zijn. Al is het over een paar maanden, al is het over een paar jaar, het komt wel. Heb geduld.
Oud 02-12-2003, 14:43
Benumbed?
Benumbed? is offline
ja en als ik volwassen word moet ik dingen doen waar ik bang voor ben!
Oud 02-12-2003, 14:45
Nona
Nona is offline
Citaat:
Benumbed? schreef op 02-12-2003 @ 15:43:
ja en als ik volwassen word moet ik dingen doen waar ik bang voor ben!
En door ze te doen kom je van je angst af en geniet je juist van het feit dat die dingen kunnen.
Oud 02-12-2003, 14:48
Benumbed?
Benumbed? is offline
je weet niet wat voor dingen het zijn en of je dan nog wel kan genieten
Oud 02-12-2003, 14:52
Nona
Nona is offline
Citaat:
Benumbed? schreef op 02-12-2003 @ 15:48:
je weet niet wat voor dingen het zijn en of je dan nog wel kan genieten
Wat zijn het dan voor dingen?
Oud 02-12-2003, 15:00
Benumbed?
Benumbed? is offline
voor t eerst dat ik het online zet. boulimia (dies niet 'nieuw') en aanranding. heb gewoon een hekel aan me lijf gekregen
Oud 02-12-2003, 15:08
Quiana
Quiana is offline
Ik kan hier zo ontzettend veel redenen opnoemen,
waarom ik zou willen leven. Vraag me alleen af of je
daar wel iets aan hebt. Want wat voor mij een reden is
om te blijven leven, hoeft nog niet voor jou een reden te zijn..

Je weet welke problemen je hebt, zorg dan dat je ermee
om kan gaan, leer bepaalde dingen een plaatsje te geven.
Kan je dat niet alleen? Zoek dan hulp.

En-oh, wat zegt ze dat weer makkelijk, en-oh, wat zijn
de dingen toch oneindig veel moeilijker dan dat het zomaar
even gepost is. Ik denk dat ik best weet dat het niet makkelijk
is, maar ik weet ook dat het absoluut de moeite waard is om
doorheen te gaan... Al voelt dat nu misschien niet zo.

Maar ik denk dat jij (vrijwel ieder mens) ook gelukkig wilt zijn,
zich fijn wil voelen, en wil leven.

Geef jezelf de kans dan ook om daar te komen... En ontdek
zelf waarom het de moeite waard is om te leven.
Oud 02-12-2003, 15:08
marloesie
marloesie is offline
je weet idd niet of die dingen die komen leuk zijn, maar geef het in ieder geval een kans. geef JEZELF de kans om gelukkig te zijn! heb k al vaker gezegd meisje
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 15:10
Benumbed?
Benumbed? is offline
jongens, hartelijk bedankt voor jullie reactie. ik vind het onwijs lief dat jullie mij willen helpen enzow maar niemand snapt wat k voel (k snap het zelf niet eens) en het helpt tog niet. maar bedankt!
Oud 02-12-2003, 16:12
Another Way
Another Way is offline
Waarom? Omdat ik nog geen gun heb om door me kop te schieten!
Oud 02-12-2003, 16:18
MUTS123
MUTS123 is offline
Zo dacht ik vroeger ook weleens, zat heel erg in de problemen met school en thuis. Maar wat me tegenhield: mijn familie en de mensen om me heen die ik daar verschrikkelijk veel verdriet mee zou doen en hun leven ook kapot zou maken. Hoeveel ruzie ik ook met ze had. Blijf doorgaan, hoe moeilijk het ook is maar je komt eruit. Je bent pas 15! Omdat het nu allemaal even niet zo lekker gaat betekend het niet dat dat zo je hele leven moet gaan. Het zou zonde zijn als je nu al een einde zou maken aan je leven, geloof me: aan deze fase komt ook een eind en dan begint er gewoon een goede, nieuwe.
Oud 02-12-2003, 16:34
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Ik had het niet beter kunnen zeggen dan Qiuana
Oud 02-12-2003, 16:35
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Onlangs stond op de achterkant van de VPRO gids het antwoord. Jammer dat ik hem niet bewaard heb. De brief had in ieder geval als strekking dat je het jezelf een stuk makkelijker maakt, als je er aan denkt, wat voor een leuke dingen je nog allemaal kan doen, die je nog niet geddan hebt. De brief heet 'Peruaans eten' meen ik.

Verder niet een erg nuttige bijdrage, dit.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 16:58
Verwijderd
[Edit door Kruimel ]

Laatst gewijzigd op 02-12-2003 om 18:25.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 17:17
Verwijderd
Citaat:
aaron schreef op 02-12-2003 @ 17:58:
[Edit door Kruimel ]
dit soort posts zijn nog erger dan een topic openen zoals deze jongen hier. als je het toch gezeik vindt dan lees je het niet en ga je ergens anders heen met je vooroordelen. je bent vast te zielig in het echt en daarom ga je hier maar mensen afzeiken. dus reageer je niet af op anderen waarvan je niets weet......VIND IK

Laatst gewijzigd op 02-12-2003 om 18:25.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 17:46
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
forum_verslaafd schreef op 02-12-2003 @ 18:17:
dit soort posts zijn nog erger dan een topic openen zoals deze jongen hier. als je het toch gezeik vindt dan lees je het niet en ga je ergens anders heen met je vooroordelen. je bent vast te zielig in het echt en daarom ga je hier maar mensen afzeiken. dus reageer je niet af op anderen waarvan je niets weet......VIND IK
VIND IK OOK! Tjesis zeg, wat een k*treactie.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 18:10
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
aaron schreef op 02-12-2003 @ 17:58:
[Edit door Kruimel ]
[Nog een Edit, waarschuw in het vervolg even een fb ipv terug te spugen]

Laatst gewijzigd op 02-12-2003 om 18:28.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 18:49
Verwijderd
Ik was ten minste straight to the point. En misschien heb ik haar wel van der probleem afgeholpen.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 18:53
Verwijderd
hoe dan??
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 18:54
Benumbed?
Benumbed? is offline
aaron wat had je gezegt dan? stuur me dan ff een pm. en muts123 ruzie en school boeit me niet. maar de shit waar ik mee zit zit me te hoog. moet ik dan weer voor anderen gaan leven? vrolijk en leuk doen? terwijl ik me kutvoel? doen alsof het allemaal zo mooi is? dat spelletje speel ik al een poosje en ik haat het. ik haat het echt
Oud 02-12-2003, 18:55
miss-suus
miss-suus is offline
Citaat:
Benumbed? schreef op 02-12-2003 @ 14:54:

dat vraag ik me ook af
Oud 02-12-2003, 18:56
Quiana
Quiana is offline
Als een post is gewijzigd, is het dus niet de bedoeling om daar verder op in te gaan, de post is niet voor niets gewijzigd. Commentaar op de wijziging kan via pm naar de fb die gewijzigd heeft of op BZ, dat lijkt me duidelijk.

Volgende offtopic posts worden verwijderd.

Laatst gewijzigd op 02-12-2003 om 18:58.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 18:58
Nona
Nona is offline
Citaat:
aaron schreef op 02-12-2003 @ 19:49:
Ik was ten minste straight to the point. En misschien heb ik haar wel van der probleem afgeholpen.
Je hebt je PM toch gelezen? Verdere discussie over het beleid op BZ.
Oud 02-12-2003, 18:59
miss-suus
miss-suus is offline
Citaat:
Quiana schreef op 02-12-2003 @ 19:56:
Als een post is gewijzigd, is het dus niet de bedoeling om daar verder op in te gaan, de post is niet voor niets gewijzigd. Commentaar op de wijziging kan via pm naar de fb die gewijzigd heeft, dat lijkt me duidelijk.

Volgende offtopic posts worden verwijderd.
sorry bedoel je mij? sorry dan
Oud 02-12-2003, 19:04
Verwijderd
oke dan ff ontopic

reageren op de starter van dit topic

omdat dit slechts een tijdelijke fase is in je leven die veel mensen meemaken (echt meer dan je denkt)!! omdat er altijd hoop is op betere tijden, hoe zwart het nu ook lijkt. ik had er ook geen zin meer in maar er komen nog genoeg mooie tijden. jezelf van kant maken kan altijd nog maja zo denk ik dan
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 19:07
Benumbed?
Benumbed? is offline
ja ik weet dat veel mensen oowk problemen hebben maar ook zo opgestapeld? ik weet dat er veel ergere prolemen zijn maar ik kan er niet mee om gaan

*aanranding-daardoor zelfhaat. ik haat mijn lichaam.
*boulimia (vreten en kotsen)-nog meer zelfhaat
*snijden
*beste vriend kwijt. de enige jongen waar ik me eht op me gemak heb gevoeld. ookal was dat voor de aanranding, was altijd veel terughoudener bij jongens.

nouja kutgezeik. ben gewoon een doos. een aansteller.

but im a freak. im a weirdo. what the hell am i doing here? i dont belong here. dat spookt door me hoofd
Oud 02-12-2003, 19:29
Verwijderd
Hmm ik vind het een beetje kortzichtig van veel mensen hier om te zeggen dat het een ´fase´ is. Ten eerste hoeft dat niet zo te zijn: er zijn mensen die aan (manische) depressies of (persoonlijkheids)stoornissen lijden, dat soort dingen gaan niet ´over een tijdje´ weer over. Ik denk niet dat je elke puber met zelfmoordgedachten onder het kopje ´puberteitsproblemen´ kan plaatsen. Ten tweede helpt het iemand in een rotsituatie absoluut niet. Sterker nog, iemand kan zich er alleen maar wanhopiger door gaan voelen..

verder.. tjsa, misschien is het leven redelijk zinloos. Het leven is wat je ervan maakt, cliche maar waar. Als je je echt zo verschrikkelijk voelt moet je hulp gaan zoeken. Ik weet niet of je die op dit moment al hebt (kan ik nergens uit opmaken) maar dat lijkt me stap één. Het lijkt me nl sowieso belangrijk erachter te komen wat er precies mis is, en als dat niet kan-nodig is kan het nooit kwaad iemand te hebben om mee te praten. Iemand die buiten je leven staat, die er met een objectieve blik tegenaan kan kijken en er verstand van heeft.
Doe jezelf niet tekort: scheld jezelf niet uit voor aansteller. Dat ben je niet. Je hebt problemen, hoe die ook ontstaan zijn, ze zijn er. Probeer ze op te lossen en er niet zover in verstrikt te raken dat je zometeen echt geen andere uitweg meer ziet dan de dood.
Het leven is zwaar, het doet vaak pijn en veel dingen in deze wereld kloppen van geen kant. Maar wees blij dát je leeft en maak er gebruik van. Ik weet zeker dat je mensen in je omgeving hebt die van je houden (vaak meer nog dan je zelf beseft, trust me) en in hun leven heb je een verschil gemaakt. Dát is al de zin van jouw leven, jij kunt nog niet gemist worden.
Natuurlijk kan je niet je hele leven voor anderen leven. Maar tijdelijk kan dat wel. Ookal lijkt dat een eeuwigheid, hou het nog maar even (een paar maanden, jaren) vol tot je het weer voor jezelf kan doen. Zoek in de tussentijd steun en professionele hulp.
Heel erg veel sterkte, geef niet op!!!

~you should know, whatever your dilemma may be, you´ll learn life is worth it, WATCH THE TABLES TURN~

xxxPlu

ps, als je wilt praten, laat het me maar weten..
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 22:09
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Life sucks... but it beats the alternative.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 22:21
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
waarom niet?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten