Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
ik snap dat jij het zo inschat grl. maar nu ben ik er niet omdat ik het wil maar omdat ik nu voor anderen leef en daar geen zin meer in heb. dus of een doel of dood. en ik geef ook om mensen dolce en mushu, maar als ik niet ommezelf meer geef, dan heeft het geen zin
||
Citaat:
Verder weet ik natuurlijk niet wat er allemaal aan de hand is en zo, dus daar kan ik niets over zeggen. |
![]() |
|
![]() |
bang om dood te gaan ben ik wel ja. heb een keer een overdosis medicijnen genomen maar kotste alles net zo hard weer uit. weet niet hoe ik het moet doen. dus bang om het te doen en niet om te gaan. vaag gebrabbel
lief dat ik je mag pm'n grl
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
|
![]() |
|
Denk aan wat je weggooit. Niet de nabije toekomst, maar ook wat daarna komt. Je wordt volwassen, je krijgt meer macht over je eigen leven, je kan doen wat je zelf wilt en je eigen vrienden opzoeken. Als je je eigen leven kunt creëren heb je een leven dat je niet zomaar weg wilt gooien.
Ik ben zo blij dat ik nog gewoon leef, ga ervan uit dat jij dat ooit ook zult zijn. Al is het over een paar maanden, al is het over een paar jaar, het komt wel. Heb geduld.
|
Ik kan hier zo ontzettend veel redenen opnoemen,
waarom ik zou willen leven. Vraag me alleen af of je daar wel iets aan hebt. Want wat voor mij een reden is om te blijven leven, hoeft nog niet voor jou een reden te zijn.. Je weet welke problemen je hebt, zorg dan dat je ermee om kan gaan, leer bepaalde dingen een plaatsje te geven. Kan je dat niet alleen? Zoek dan hulp. En-oh, wat zegt ze dat weer makkelijk, en-oh, wat zijn de dingen toch oneindig veel moeilijker dan dat het zomaar even gepost is. Ik denk dat ik best weet dat het niet makkelijk is, maar ik weet ook dat het absoluut de moeite waard is om doorheen te gaan... Al voelt dat nu misschien niet zo. Maar ik denk dat jij (vrijwel ieder mens) ook gelukkig wilt zijn, zich fijn wil voelen, en wil leven. Geef jezelf de kans dan ook om daar te komen... En ontdek zelf waarom het de moeite waard is om te leven. ![]()
|
Zo dacht ik vroeger ook weleens, zat heel erg in de problemen met school en thuis. Maar wat me tegenhield: mijn familie en de mensen om me heen die ik daar verschrikkelijk veel verdriet mee zou doen en hun leven ook kapot zou maken. Hoeveel ruzie ik ook met ze had. Blijf doorgaan, hoe moeilijk het ook is maar je komt eruit. Je bent pas 15! Omdat het nu allemaal even niet zo lekker gaat betekend het niet dat dat zo je hele leven moet gaan. Het zou zonde zijn als je nu al een einde zou maken aan je leven, geloof me: aan deze fase komt ook een eind en dan begint er gewoon een goede, nieuwe.
|
Onlangs stond op de achterkant van de VPRO gids het antwoord. Jammer dat ik hem niet bewaard heb.
![]() Verder niet een erg nuttige bijdrage, dit. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 02-12-2003 om 18:25. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
aaron wat had je gezegt dan? stuur me dan ff een pm. en muts123 ruzie en school boeit me niet. maar de shit waar ik mee zit zit me te hoog. moet ik dan weer voor anderen gaan leven? vrolijk en leuk doen? terwijl ik me kutvoel? doen alsof het allemaal zo mooi is? dat spelletje speel ik al een poosje en ik haat het. ik haat het echt
|
Als een post is gewijzigd, is het dus niet de bedoeling om daar verder op in te gaan, de post is niet voor niets gewijzigd. Commentaar op de wijziging kan via pm naar de fb die gewijzigd heeft of op BZ, dat lijkt me duidelijk.
Volgende offtopic posts worden verwijderd.
Laatst gewijzigd op 02-12-2003 om 18:58. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
oke dan ff ontopic
reageren op de starter van dit topic omdat dit slechts een tijdelijke fase is in je leven die veel mensen meemaken (echt meer dan je denkt)!! omdat er altijd hoop is op betere tijden, hoe zwart het nu ook lijkt. ik had er ook geen zin meer in maar er komen nog genoeg mooie tijden. jezelf van kant maken kan altijd nog ![]() |
![]() |
|
![]() |
ja ik weet dat veel mensen oowk problemen hebben maar ook zo opgestapeld? ik weet dat er veel ergere prolemen zijn maar ik kan er niet mee om gaan
*aanranding-daardoor zelfhaat. ik haat mijn lichaam. *boulimia (vreten en kotsen)-nog meer zelfhaat *snijden *beste vriend kwijt. de enige jongen waar ik me eht op me gemak heb gevoeld. ookal was dat voor de aanranding, was altijd veel terughoudener bij jongens. nouja kutgezeik. ben gewoon een doos. een aansteller. but im a freak. im a weirdo. what the hell am i doing here? i dont belong here. dat spookt door me hoofd
|
Verwijderd
|
Hmm ik vind het een beetje kortzichtig van veel mensen hier om te zeggen dat het een ´fase´ is. Ten eerste hoeft dat niet zo te zijn: er zijn mensen die aan (manische) depressies of (persoonlijkheids)stoornissen lijden, dat soort dingen gaan niet ´over een tijdje´ weer over. Ik denk niet dat je elke puber met zelfmoordgedachten onder het kopje ´puberteitsproblemen´ kan plaatsen. Ten tweede helpt het iemand in een rotsituatie absoluut niet. Sterker nog, iemand kan zich er alleen maar wanhopiger door gaan voelen..
verder.. tjsa, misschien is het leven redelijk zinloos. Het leven is wat je ervan maakt, cliche maar waar. Als je je echt zo verschrikkelijk voelt moet je hulp gaan zoeken. Ik weet niet of je die op dit moment al hebt (kan ik nergens uit opmaken) maar dat lijkt me stap één. Het lijkt me nl sowieso belangrijk erachter te komen wat er precies mis is, en als dat niet kan-nodig is kan het nooit kwaad iemand te hebben om mee te praten. Iemand die buiten je leven staat, die er met een objectieve blik tegenaan kan kijken en er verstand van heeft. Doe jezelf niet tekort: scheld jezelf niet uit voor aansteller. Dat ben je niet. Je hebt problemen, hoe die ook ontstaan zijn, ze zijn er. Probeer ze op te lossen en er niet zover in verstrikt te raken dat je zometeen echt geen andere uitweg meer ziet dan de dood. Het leven is zwaar, het doet vaak pijn en veel dingen in deze wereld kloppen van geen kant. Maar wees blij dát je leeft en maak er gebruik van. Ik weet zeker dat je mensen in je omgeving hebt die van je houden (vaak meer nog dan je zelf beseft, trust me) en in hun leven heb je een verschil gemaakt. Dát is al de zin van jouw leven, jij kunt nog niet gemist worden. Natuurlijk kan je niet je hele leven voor anderen leven. Maar tijdelijk kan dat wel. Ookal lijkt dat een eeuwigheid, hou het nog maar even (een paar maanden, jaren) vol tot je het weer voor jezelf kan doen. Zoek in de tussentijd steun en professionele hulp. Heel erg veel sterkte, geef niet op!!! ~you should know, whatever your dilemma may be, you´ll learn life is worth it, WATCH THE TABLES TURN~ xxxPlu ps, als je wilt praten, laat het me maar weten.. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Waarom leven we? Anony | 15 | 10-11-2016 12:34 | |
Psychologie |
geen initiatief om te leven .krz | 16 | 07-04-2004 09:17 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Waarom leven? LucyWillow | 4 | 03-10-2003 15:28 | |