Advertentie | |
|
![]() |
|
Dus omdat je er meer vanaf weet dan de gemiddelde persoon is het ineens erger?
Al heb je helemaal geen drol verstand van dat soort dingen, als iemand een hartinfarct krijgt is dat nooit leuk. Je hoeft echt niet met allemaal vreemde afkortingen te kunnen gooien om te weten dat iemand die een hartinfarct heeft gehad, behoorlijk de lul is...
||
Citaat:
Fleet, blijf er rustig onder. Of je er nu veel van weet of weinig, iedereen weet wel wat op medisch gebied. Het hoeft niet anders te zijn dan bij een vriend symptomen van een griepje te herkennen. Als je je realiseert dat het ook maar een aandoening is, zoals die er zo veel zijn, maar waar de meeste mensen weinig over weten, valt het misschien allemaal wel mee. Ondertussen heb je er genoeg over gelezen om het één en ander te weten over behandelingen e. d. Je bent dus voorbereid op wat er ongeveer komen gaat en je zult voor weinig verrassingen komen te staan. Zie dat als een voordeel. Dingen gebeuren voor jou niet zo 'plotseling' als voor mensen die er weinig van weten. Stay cool.
||
![]() |
Citaat:
Uit: http://www.ub.rug.nl/eldoc/dis/medic...ues/thesis.pdf ( http://www.ub.rug.nl/eldoc/dis/medic...p.s.henriques/ ) Hij heeft: - mislukte angioplastiek - Killip klasse > 3 - leeftijd 76 jaar Verder zie ik een zeer wisselende bloeddruk. Gezien in het verpleegkundig dossier: wisselend van (systolisch) 120 tot 160 binnen 8 uur. Diastolische druk stabiel op circa 65-75. Hartritme was eerst verlaagd tot 60 (sinus bradycardie), is nu stabiel op 70-75 (dus redelijk normaal). Drietakslijden: LAD, RAD, Cx aangestast. Hoofdstamletsel. Eerst opname in perifeer ziekenhuis (Winterswijk), snel overgeplaatst naar universitair ziekenhuis (met thoraxchirurgie) voor PCI (percutane coronaire interventie). Mislukte PCI aan de RAD; opname op CCU gedurende 5 dagen. Daarna naar verpleegafdeling cardiologie, na enkele dagen ernstige oedeemvorming rond de inbrengplaats van de catheter. Ongeveer 7 dagen later: verslechtering LV functie, IABP ingebracht. IABP helpt. Thoraxchirurgie standby, cardiologen besluiten tot operatie binnen uiterlijk 3-4 dagen. Sterk verminderde eetlust en sterk gewichtsverlies (geschat: 30 kg in 18 dagen). Hoe nu verder Waarschijnlijk morgen of overmorgen CABG: drievoudig (LAD, RAD, Cx), en bij een MI-patiënt met linker ventrikel insufficiëntie. Prognose: 10% kans op perioperatief overlijden, >40% kans op postoperatief overlijden. Te ernstige aantasting van LV-functie, en daar komt nu nog eens die operatie bovenop. Logisch dat de cardiologen de operatie liefst zo lang mogelijk uitstellen. Offtopic: Pff, kan ik me ook even uitleven. ![]() Laatst gewijzigd op 08-12-2003 om 20:04. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als iemand vraagt 'wat zag je dan?' neem ik aan dat die persoon ook weet ik bedoel als ik daar bepaalde termen bij gebruik. |
![]() |
|
maar fleet, hoe je het ook went of keert, ik vind het rot voor je dat je opa ziek is, en doch ik hem niet ken wens ik hem alle sterkte van de wereld toe,dat meen ik,maar zorg wel dat ze je niet gaan haten ofzo in dat ziekenhuis omdat je misschien bijdehand overkomt...maar succes ermee he!...
||
Citaat:
Edit: en het ergste is nog dat je misbruik maakt van de aandoening van je opa. Walgelijk ventje. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Overigens, je hebt je uit kunnen leven, maar doe dat voortaan nou eens op een medisch forum. Wat heb je hier nou aan?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar FA, als je arts wilt worden, of in de verpleging wilt, of wat dan ook, dan zul je toch in staat moeten zijn om je patienten normaal iets uit te leggen... En verder, Marcade vroeg toch alleen wat je dan zag wat "leken" niet zouden zien. Vervolgens kwam jij met een gigantisch verhaal aan. Je zal het vast niet slecht bedoelen ofzo, maar het is toch wel een beetje raar. |
![]() |
||
Citaat:
Oh en Fleet: je mag dan misschien wat termen opgezocht hebben, maar je bent net zo'n leek als de meeste anderen. En totdat jij een echte studie af weet te ronden blijf je dat ook. |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
Chim, je hebt vast helemaal gelijk, maar het is nu duidelijk. Als hij het niet snapt gaat dat niet gebeuren ook, overige reacties zijn alleen maar om je ongenoegen te benadrukken. Dat mag tot in zekere mate via PM, om dit topic niet al te veel te vervuilen.
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat is zeker zwaar, maar het scheelt misschien wel dat je niet hoeft te twijfelen omdat je niet weet wat er aan de hand is. Jij weet gewoon wat het is en wat er nog kan gebeuren, dat geeft een soort zekerheid.
Ikzelf beheers het Medisch Latijn, lijkt me best wel confronterend als me iets zou overkomen en de artsen gooien met die termen en ik weet gewoon wat het betekent ![]() |
![]() |
||
Voor alle duidelijkheid, de vraag was:
Citaat:
||
Citaat:
Zo van: Kijk eens hoe goed ik alles weet?! Een maand geleden sprak je namelijk in een totaal andere taal...iets van Nederlands of zoiets. Als je nou gewoon zegt: Hartkwaal ipv Harticulus Martinus of zo. Weet ik veel, ik spreek geen Harry Potter taal.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Trouwens krijgt het verhaal nu jij reageert wel de wending dat jij jezelf blijkbaar alleen maar wilt profileren, wat is zeer vervelend vind. Mijn verontschuldigingen als dit niet zo is ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Spreek me nog maar eens aan op MSN, als je tijd hebt. |
![]() |
|
Ik zat vandaag te denken:
Stel, je bent verloskundige. Je weet iets van een medisch gebied (verloskunde, zwangerschap, bevallingen, baby's, babyziektes, etc) en dan word je zelf zwanger... Je weet dus al precies wat er gaat komen, wat er kan gaan komen en wat er waarschijnlijk gaat gebeuren. Je weet exact hoe een echo eruit ziet en of het een jongetje of een meisje is als je de echo ziet. Je kunt zelf precies voelen hoe het kind ligt en of het in stuit ligt of niet... enz. Je weet ook wanneer iets niet goed is en wanneer wel. Zou dat de zwangerschap extra moeilijk maken als je dat allemaal weet? Ik weet ondertussen vrij veel van cva's (beroertes) en vooral hoe je er daarna mee om moet gaan. En ik weet wat ik aan beperkingen zou kunnen verwachten na zo'n cva. Ik vind dat persoonlijk juist fijn om te weten, omdat ik me daarop kan voorbereiden. Vaak is er ongeloof bij partners over het ziektebeeld en dergelijke (vooral over de cognitieve dingen, dus de dingen die met de hersenen te maken hebben (het denken/plannen/etc)), ik zou wel beter weten. Het hangt er maar vanaf hoe je er mee omgaat. Je weet misschien meer, dan kun je misschien ook beter afscheid nemen van je opa dan anderen, omdat die denken dat het allemaal wel goed komt en jij beter weet. Sterkte er in ieder geval mee.
||
![]() |
Citaat:
Een 'gewoon' persoon zou dat niet zien, maar jij ziet het wel... 2. Dank je. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Sterkte idd. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Aan de andere kant zal je misschien sneller in paniek raken omdat je bepaalde symptomen herkent, die niet persé op een ziekte hoeven te duiden. |
![]() |
||
Citaat:
|
Eerst het offtopic gedeelte:
wat een geblaat toch weer van je Fleet, er wordt nog duidelijk gemeld in het topic dat niemand zit te wachten op je onzinnige gelul over hoeveel je wel niet van alles weet. Maar toch doe je het. Kun je daar niet een keer mee ophouden, het is echt irritant! We weten onderhand wel dat je jezelf heel wat vind, dat hoef je echt niet te bewijzen. ontopic: Natuurlijk kun je wat op de monitoren en op zijn statuskaart zien, daarom zijn die dingen er, en daarom ligt hij er waarschijnlijk ook. Maar ik denk dat je daar helemaal niet naar moet kijken, ten eerste zie je snel 'afwijkende' dingen omdat je bang bent voor zijn toestand, en ben je er te emotioneel bij betrokken. Je kunt beter gewoon gezellig met je opa praten en hem geweldig laten voelen in de tijd die hij nog heeft... Waarschijnlijk weet hij zelf ook dat het op dit moment niet goed met hem gaat, dus zorg ervoor dat hij zich goed voelt met jullie aanwezigheid en ga bijvoorbeeld niet naar de schermpjes lopen turen om te kijken hoeveel seconde hij nog heeft te leven... Raak betrokken bij je opa, geef hem emotionele steun. De laatste zin van Gauloises vind ik wel een goeie: *quote*: "hoe je het ook bekijkt, je kan de situatie van je opa niet veranderen". Dus maak er het beste van in de tijd die hij nog heeft, dan heb je straks, als in het ergste geval hij zou komen te overlijden in ieder geval het gevoel dat je zijn laatste moment gelukkig hebt mogen maken, weetje dat hij gelukkig is gestorven en heb je straks veel minder moeite met de verwerking. succes ermee!
|
Ik las laatst een stukje over een Ned. meisje die in een Turks ziekenhuis werd geopereerd! Nou, geloof me, het lijkt me veeeeellllll enger om er juist niets van a te weten!
Jij weet het wel, wees juist blij dat je weet hoe het er aan toe gaat ![]() Toch blijf ik het heel rot vinden en ik wens je dan ook veel sterkte toe!
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Geestelijke gezondheidszorg voor jongeren gaat uit de zorgverzekering PetitieJeugd | 39 | 31-10-2013 13:01 |