Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2001, 01:41
Hannibal
Hannibal is offline
Surrealisme. Situaties die de werkelijkheid overstijgen. Daar zit ze. Ze is bang. Vier muren. Grijze muren. Muren bekleed met schokwerende stof. Een dwangbuis. Het licht is geen licht. Het licht is nep. Het komt van boven. Halogeenlicht. Daar waren ogen niet voor gemaakt en ze is er dus blind voor. Blind. Het licht gaat uit. Want ze is blind. Toch kijkt ze. Ze ziet een luchtkoker, boven de vier muren. De maan schijnt door het gat. Ze gaat in de straal staan en opent haar mond. Als nomaden die voor het eerst regen zien. Zij zit niet opgesloten in een donkere kamer, maar in een kamer van licht. Kunstlicht. Het donker van de moderne tijd. En het verzwelgt haar. Ze kan niet slapen, ze kan niet denken. Ze voelt pijn maar weet niet waarvan. Ze bedenkt zichzelf dat ze honger heeft. Acht dagen zit ze hier al. Niet dat ze dat nog weet. Haar geest is dood, haar tranen op. Haar lichaam zit onder de blauwe plekken. Je kent je eigen krachten niet in paniek. Haar armen stevig om haar lichaam gebonden in witte doeken. Ze voelt haar nagels al in haar vel steken, groeien. Vier muren en een witte vloer omsluiten haar, van boven schijnt licht. Fel licht. Licht waardoor je begint te geloven dat je oogleden transparant zijn als je ze sluit.

Ik zit vast, ik had een vervolg geschreven maar de computer liep vast, en dat was maar goed ook, want het was slecht... Maar om hier uit te komen heeft het even tijd nodig, en dat heb ik niet om kwart voor 3 in de ochtend.
Oud 29-06-2001, 07:06
rodina
rodina is offline
Citaat:
Hannibal schreef:
Vier muren en een witte muur omsluiten haar, van boven schijnt licht. Fel licht.
Deze zin vind ik niet echt mooi, hij klopt ook niet: 4 muren en een witte muur, nee...

Citaat:
Licht waardoor je begint te geloven dat je oogleden transparant zijn als je ze sluit.
Deze zin heb ik 3/4 keer overgelezen: PRACHTIG!!!

Ik zit vast, ik had een vervolg geschreven maar de computer liep vast, en dat was maar goed ook, want het was slecht... Maar om hier uit te komen heeft het even tijd nodig, en dat heb ik niet om kwart voor 3 in de ochtend.

[/B][/QUOTE]

Ik ben wel benieuwd naar dat vervolg.
Ik vond dit erg mooi, misschien ietsiepietsie voorspelbaar, maar je woordkeuze maakt alles helemaal goed.
Oud 29-06-2001, 12:19
stroopwafel
stroopwafel is offline
ik wil dat vervolg ook wel lezen deel 1 is in ieder geval heel goed
Oud 29-06-2001, 12:22
Hannibal
Hannibal is offline
Citaat:
rodina schreef:

Deze zin vind ik niet echt mooi, hij klopt ook niet: 4 muren en een witte muur, nee...

Ik ben wel benieuwd naar dat vervolg.
Ik vond dit erg mooi, misschien ietsiepietsie voorspelbaar, maar je woordkeuze maakt alles helemaal goed.
Sorry, het was laat, 4 muren en een witte VLOER dus. Voorspelbaar? Er zit niet eens een verhaallijn in, het is een beschrijving! Nouja... zal wel...
Oud 29-06-2001, 14:52
red violin
red violin is offline
Mooi!
Met citaat reageren
Oud 08-10-2001, 20:23
Woodstock
Woodstock is offline
Danaë!!!
Oud 09-10-2001, 15:51
metzondernix
metzondernix is offline
huh... voorspelbaar... dat kan niet. hijs mooi man. dat wist je al maar hij is MOOI!!! je schrijft alsof je de gedachten van iemand voorleest. mooi. heel heel mooi. vervolg!!!
Oud 11-10-2001, 16:39
metzondernix
metzondernix is offline
asjeblief?
Reageren

Regels voor berichten