Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-12-2003, 13:31
Susanne
Susanne is offline
Net toen ik wakker werd heb ik opeens heel erg last gekregen van gele vingers. Heb wel veel gerookt vannacht, maar niet meer dan anders ofzo. Toen ik thuiskwam van het uitgaan was er nog niets aan de hand, nog helemaal niet geel oid, maar nu is het echt te geel, zie het ook nog niet echt minder worden.

Zijn het echt rookvingers of niet? Ik moest zelf aan pfeiffer denken, maar dat kan het niet zijn want dat heb ik al gehad. En wat kan ik er tegen doen, iemand tips?
Oud 14-12-2003, 13:32
Nuck
Nuck is offline
Denk wel dat het door het roken komt. Ik weet het niet zeker hoor, ik weet ook niet wat je eraan kan doen.
Oud 14-12-2003, 13:46
Verwijderd
Je moet wat minder gaan punniken
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 13:59
Auntie M
Auntie M is offline
Denk dat het van het roken komt, ik had daar vroeger ook wel eens last van volgens mij gumde ik het toen weg. Je kan ook ff je vingers in water met een beetje chloor stoppen.
Oud 14-12-2003, 16:25
Susanne
Susanne is offline
ja, roken dacht ik zelf ook.. maar hoe moet ik me dat gummen precies voorstellen auntie m? heb het al wel geprobeerd maar helpt niets heur
Oud 14-12-2003, 17:00
Auntie M
Auntie M is offline
Gewoon met een gummetje, ik kreeg daar toen iig wel m'n nagels mee schoon.
Oud 14-12-2003, 17:11
Verwijderd
citroen op je handen doen
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 19:26
Verwijderd
Mijn oma heeft dat ook heel erg...van het roken idd...die doet ook haar handen soms in het één of het ander (zal ook wel iets van chloor of citroen zijn...misschien dat soda ook wel werkt, maar dat weet ik niet, ik heb er geen ervaring mee).

Dat je van Pfeiffer gele vingers krijgt heb ik nog nooit gehoord.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 19:33
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 14-12-2003 @ 20:26:
Dat je van Pfeiffer gele vingers krijgt heb ik nog nooit gehoord.
Kan wel, maar dat is omdat de Pfeiffer dan heel erg op je lever slaat. Als ze onderzoek doen naar Pfeiffer nemen ze ook altijd de leverfunctie's mee. De lever kan door de Pfeiffer worden aangetast en kan je wat geel worden. Vaak is dat het beste te zien in het oogwit en de vingers/nagels.

Maar bij jou komt het vast door het roken. Als je Pfeiffer hebt heb je wel meer dan gele vingers. Stop gewoon met roken zou ik zeggen, dat is veel zoizo gezonder.
Oud 14-12-2003, 19:46
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 14-12-2003 @ 20:33:
Kan wel, maar dat is omdat de Pfeiffer dan heel erg op je lever slaat. Als ze onderzoek doen naar Pfeiffer nemen ze ook altijd de leverfunctie's mee. De lever kan door de Pfeiffer worden aangetast en kan je wat geel worden. Vaak is dat het beste te zien in het oogwit en de vingers/nagels.

Maar bij jou komt het vast door het roken. Als je Pfeiffer hebt heb je wel meer dan gele vingers. Stop gewoon met roken zou ik zeggen, dat is veel zoizo gezonder.
Dat je geel kunt worden doordat je lever niet goed functioneert, dat wist ik wel. Dat je lever niet goed kan functioneren door Pfeiffer wist ik eigenlijk ook wel. En als je A en B dan bij elkaar optelt...ja, dan kom je idd tot wat jij zegt. Maar idd, dan had je wel meer gemerkt dan alleen die gele vingers, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 19:48
Susanne
Susanne is offline
nouja de gele vingers zijn nu al iets minder geworden, maar het is nog niet helemaal weg en ben er wel een beetje ongerust over.

ik probeer dat citroen wel eventjes dan maar, dankjewel.
Oud 14-12-2003, 20:52
Verwijderd
Als je niet helemaal gerust bent: gewoon even langs de dokter
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 21:05
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Preventie is beter dan repressie.

STOP gewoon met roken.
Oud 17-12-2003, 17:36
Evil creature
Evil creature is offline
Citaat:
$@nd€r $@l@m@nd€r schreef op 14-12-2003 @ 22:05:
Preventie is beter dan repressie.

STOP gewoon met roken.
STOP gewoon met posten, als je niets zinnings hebt te melden.

ontopic:
Ik heb hier ook wel eens last van maar dat gaat gewoon vanzelf weg hoor
Oud 17-12-2003, 20:21
Daevrem
Daevrem is offline
Dat is het dichtslibben van de bloedaderen door aderverkalking veroorzaakt door roken.

Citaat:
Roken
Een belangrijke risicofactor voor het krijgen van hart- en vaatziekten is roken. Het roken brengt twee bekende schadelijke effecten met zich mee. In de eerste plaats wordt door roken het HDL-cholesterolgehalte van het bloed sterk verlaagd. De beschermende werking van HDL tegen aderverkalking vermindert dus door het roken. In de tweede plaats wordt door roken het endotheel van de bloedvaten beschadigd, waardoor het proces van aderverkalking wordt versneld. In het bijzonder zijn de kransslagaders en slagaders in de bovenbenen erg gevoelig voor het schadelijke effect van roken. Roken vergroot het schadelijke effect van een verhoogd cholesterolgehalte enorm! Stoppen met roken geeft meteen resultaat; na enkele maanden heeft het endotheel, mits er geen andere risicofactoren zijn, zich weer volledig hersteld en is het HDL-cholesterolgehalte weer op peil. De eventueel ontstane aderverkalking verdwijnt helaas niet; deze schade is vrij definitief. Het risico op hart- en vaatziekten neemt wel snel af. Los van het risico op hart- en vaatziekten staat nog de invloed van het roken op het (ontstaan van) longaandoeningen (astma, chronische bronchitis en emfyseem) en de verhoogde kans op het ontstaan van kanker. Dit laten we hier verder buiten beschouwing. Roken is een vermijdbare risicofactor!
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 21:47
Verwijderd
Stoppen met roken is natuurlijk de beste oplossing,

Maar als je dat niet wil; week je vingers even in citroensap en gebruik in het vervolg zo'n cigarettenkokertje om door te roken
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 21:48
Verwijderd
Citaat:
Evil creature schreef op 17-12-2003 @ 18:36:
STOP gewoon met posten, als je niets zinnings hebt te melden.
Sinds wanneer mag je niet meer tegen een roker zeggen dat stoppen beter voor die persoon is? Is dat een enorme belediging?
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 09:04
Roos
Roos is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 17-12-2003 @ 21:21:
Dat is het dichtslibben van de bloedaderen door aderverkalking veroorzaakt door roken.
Nou, volgens mij niet hoor. Daar worden je vingers echt niet geel van.
Oud 18-12-2003, 12:34
Susanne
Susanne is offline
nou ik heb die citroenen geprobeerd maar het hielp niets hoor bij mij.. maar het is nu gelukkig zo goed als weg

Regels voor berichten