Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2003, 14:20
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
Okay, misschien 'n hele domme vraag maar goed, kzit er toch wel 'n beetje mee;
Kheb dus 'n wratje vlakbij mijn duim (in de buurt van mijn nagelriem) kheb hem al 'n keer laten aanstippen, maar hij is blijkbaar hardnekkig en is dus fijn blijven zitten, opzich heb ik daar niet zo'n problemen mee ALLEEN
ik ''voel'' hem nou zeg maar, als ik er dus onderlangs wrijf (ik raak hem dus niet aan) dan voel ik dat in mijn duim.
En ook als ik hem nu buig, word 'n stukje wat er boven zit helemaal wit, ik weet niet wat dit is, maar kan het zo zijn dat 'n wratje dieper in je huid gaat zitten?? En zoja is dat dan schadelijk??

Ik hoop dat het 'n beetje duidelijk is,..zoniet dan probeer ik het wel beter uit te leggen
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 14:48
Verwijderd
Ik denk niet dat-ie dieper is gaan zitten hoor heb ik ook nog nooit van gehoord. Het kan wel zijn dat een wartje na het aanstippen niet helemaal weg is en het daar dus nog ruw aanvoelt óf dat je een littekentje krijgt door het aanstippen en je dus een klein bobbeltje voelt. In beide gevallen kan het zijn dat je het bloed 'eruit trekt' als je je vinger buigt, en dan wordt het dus wit
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 16:17
someone
someone is offline
ja kan wel hoor, ik had vroeger ook een wratje en heb hem der toen afgekrapt. het bloede heel erg, maar der kwam een heel rond bolletje uit dat heel hard was en dus super rond.
dus als het dan goed is is de bobbel boven op je duim precies zo als erin...
Oud 11-12-2003, 16:42
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
@someone: Nee, ik denk dat jij wat anders bedoelt, want mijn wratje,..tja is nog steeds hetzelfde eigelijk als voor dat ik hem aan liet stippen.

@sarahbressers: dat is het probleem eigelijk,..tis niet de wrat zelf die wit wordt,....maar 'n stukje ''vel'' dat erboven zit, (alsof mijn wratje dan de bloedtoevoer stopt als ik hem buig )

En normaal hoor jehet toch ook eigelijk niet te voelen als je onder je wratje wrijft??? Ik wrijf er echt zeker 'n 0,5/1cm vandaan en dan ''voel'' ik het zegmaar,...kweet eigelijk niet hoe ik het anders moet uitleggen.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 22:58
Tiño
Tiño is offline
ja dat ken k wel n beetje, je moet gewoon ff langs de dokter gaan(huisarts) en dan laten bevriezen, dan komt er een blaar onder en valt met de blaar de wart eraf...
Oud 12-12-2003, 07:05
Divina Flor
Divina Flor is offline
Ja, ik zal gewoon nog een keertje langs de dokter gaan.
Je hebt ook van dat spul (lijkt geloof ik op nagellak) dat je op je wratje kunt smeren en daar moeten ze ook van weggaan. Maar ik geloof dat dat niet altijd even goed werkt.
Oud 19-12-2003, 12:08
Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Je kunt idd of de wrat nog een keer aan laten stippen (als de wrat er al langere tijd zit is het heel normaal dat ie niet meteen weg is na 1x aanstippen), of hem uit laten lepelen. Dat laatste heb ik gedaan want ik had meerdere wratten en al langere tijd. Als je huisarts de wrat uitlepelt maakt hij hem eerst heel koud met een spuitbus (zodat je er minder van voelt I guess), en dan haalt hij hem in 1x weg met een soort scherp lepeltje ter grootte van een wrat. Dit doet een fractie van een seconde pijn (terwijl als je hem aan laat stippen: tijdens het aanstippen pijn, en nog een tijdje daarna) en dan niet meer. Een nadeel daarvan is dat het erg kan gaan bloeden. Maar als je daar tegen kan is dat veel pijnlozer en makkelijker!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten