Advertentie | |
|
![]() |
|
Leuk "neergezet" die rijm
![]() Fijn lopend ook, de zinnen zijn goed afgebroken. Alleen de laatste zin vind ik jammer, heel anders in stijl voor mijn gevoel.
|
![]() |
Het was voor mij een beetje een raadsel welke vorm je in dit gedicht hebt willen gebruiken. Het neigt eerst naar een sonnet, maar dat wordt het niet, uiteindelijk. En op zich is dat eigenlijk ook wel weer zo leuk, lekker tegendraads. Knap hoe je je zinnen vroegtijdig afbreekt en toch eindrijm weet te creëren; daar zouden anderen een voorbeeld aan kunnen nemen.
Het is erg verleidelijk om een zin als de laatste erbij te zetten. En ik moet je bekennen: hij staat er erg lekker. ongenietbaar, onbekend. Dat is de tragiek van een matig talent. Heerlijke rijm tussen die laatste twee regels, en een samenvattende zin waarmee je het hele gedicht inpakt... Maar: het is wat dubbelop. Ik zou OF de titel laten fungeren als verklaring, OF je slotzin, maar niet allebei. Zo wordt het wel ontzettend tragisch. Omdat je de titel al als overkoepelend geheel hebt neergezet, wordt je slotzin echt een schot voor open doel. Maar da's mijn bescheiden mening. Het is geen onoverkomelijke ramp en ook op deze manier is je gedicht erg sterk.
||
Citaat:
![]() Ik vind het best hoor ![]()
|
mooie inhoud, maar zo tragisch is matig talent nou ook weer niet
![]() een goed gedicht, veel over na te denken, veel om uit te pluizen en het kenmerk van een goed gedicht s dan dat ook nog veel mensen hetzelde eruit pluizen, klasse. dit is er zo een met alle ingredienten.
|
![]() |
|
|