Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2002, 20:50
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Wie heeft hier een droomvanger?
(en je 'ervaringen' hiermee)

Ik heb er vandaag eentje gekocht. Ik zag hem bij de wereldwinkel en was helemaal verliefd
Nu hangt ie boven me bed, ben benieuwd of het werkt
Oud 03-06-2002, 21:14
Verwijderd
Ze zien er cool uit, maar ik heb er niks aan, ik heb nooit nachtmerries (hmjah, wel es enge dingen in dromen, maar dan weet ik altijd plotseling of ik droom, of ik kan me ervandoor vechten of wegvliegen of zo. Maar daar ging het niet om).
Oud 04-06-2002, 19:32
CryperA
CryperA is offline
Ja ikheb er ook eentje, een grote en vond hem wel leuk Had toen niet echt een idee waarvoor die werkte, om dromen op te vangen gokte ik zodat ik ze beter kon onthouden
Heb hem langs mijn bed hangen. Beneden in de kamer hebben we er ook een en mijn moeder heeft er 1 in haar auto hangen.

eerlijk gezegd merk ik er weinig van, ik heb zowiezo al weinig last van nachtmerries, en mijn dromen kan ik ook goed onthouden. Of dit nu aan de dromenvanger ligt of niet, geen idee.
Oud 09-06-2002, 13:44
morgaine le fay
morgaine le fay is offline
merry meet,

het gat in het midden van je droomvanger zort ervoor dat vervelende dromen/nachtmerries je met rust laten en je mooie dromen blijven in het web rond het gat hangen, zodat je ze4 beter kunt onthouden en je droomvanger houdt als het ware de positieve energie vast.

mooi toch,

bright blessings
Oud 09-06-2002, 14:22
Verwijderd
Citaat:
morgaine le fay schreef:
merry meet,

het gat in het midden van je droomvanger zort ervoor dat vervelende dromen/nachtmerries je met rust laten en je mooie dromen blijven in het web rond het gat hangen, zodat je ze4 beter kunt onthouden en je droomvanger houdt als het ware de positieve energie vast.

mooi toch,

bright blessings
Mh, geloof je dat echt?
Oud 09-06-2002, 19:41
Aissyla
Aissyla is offline
Ik heb er een.
Ik heb hem nu boven mijn bed hangen. IK had zoiezo nooit echt last van nachtmerries ofzo, maar ik heb sinds ik hem daar heb hangen echt nog nooit een nachtmerrie gehad (ik was er voor de lol op gaan letten...)
En ik heb hem er nu bijna een jaar hangen, dus heb ik het idee dat hij wel werkt.

btw: let erop, als je ereen koopt, dat er wel een gat in het midden zit en veertjes aan de onderkant (aan touwtjes) hangen, daar gaat het hem om bij de dream catchers!
Er zijn namelijk heel wat die zonder gat in het midden zijn.....
Oud 10-06-2002, 05:37
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Aissyla schreef:
Ik heb er een.
Ik heb hem nu boven mijn bed hangen. IK had zoiezo nooit echt last van nachtmerries ofzo, maar ik heb sinds ik hem daar heb hangen echt nog nooit een nachtmerrie gehad (ik was er voor de lol op gaan letten...)
En ik heb hem er nu bijna een jaar hangen, dus heb ik het idee dat hij wel werkt.

btw: let erop, als je ereen koopt, dat er wel een gat in het midden zit en veertjes aan de onderkant (aan touwtjes) hangen, daar gaat het hem om bij de dream catchers!
Er zijn namelijk heel wat die zonder gat in het midden zijn.....
er zit bij mij een zilver balletje in het midden?!
Oud 10-06-2002, 07:50
Stigmata666
Stigmata666 is offline
Je blijft wel dromen houden, alleen onthoud je ze vaak niet meer goed, maybe door dat droomvanger ding
Oud 11-06-2002, 19:31
aguila
aguila is offline
Me heeft ook een dromenvanger.
Oud 11-06-2002, 19:45
L Boksha
L Boksha is offline
Droomvangers zijn onzin. Je zou wel kunnen proberen een chip in je hoofd te plaatsen die voorkomt dat je dromen hebt. Lijkt me ongelofelijk verrot.
Oud 11-06-2002, 20:48
Aissyla
Aissyla is offline
het verkomt niet dat je dromen hebt.....
*zucht* lees!

Het vangt je dromen op, zuivert de slechte er uit en geeft daarna de goede aan jou door.
Oud 12-06-2002, 12:30
sanguis
sanguis is offline
ja joepie voor mijn verjaardag gekregen, geloof er niet echt in, maar ziet er leuk uit..
Oud 18-06-2002, 20:02
Amuwébee
Amuwébee is offline
gekregen van een oude man op reis ik had geen geld en hij verkocht er ik bleef er naar kijken en toen gaf hij me er een het ziet er echt cool uit maar ik merk niets speciaal.
Oud 18-06-2002, 20:11
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Kweet nie eens wah een droomvanger is en waar het voor dient.
Oud 19-06-2002, 07:23
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Kweet nie eens wah een droomvanger is en waar het voor dient.
" het gat in het midden van je droomvanger zort ervoor dat vervelende dromen/nachtmerries je met rust laten en je mooie dromen blijven in het web rond het gat hangen, zodat je ze4 beter kunt onthouden en je droomvanger houdt als het ware de positieve energie vast. " (by Morgaine Le Fay)

voorbeeld van een dromenvanger
Oud 19-06-2002, 10:29
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef:

" het gat in het midden van je droomvanger zort ervoor dat vervelende dromen/nachtmerries je met rust laten en je mooie dromen blijven in het web rond het gat hangen, zodat je ze4 beter kunt onthouden en je droomvanger houdt als het ware de positieve energie vast. " (by Morgaine Le Fay)

voorbeeld van een dromenvanger
Ja en moet je die dan om je nek knopen of zo?
Oud 19-06-2002, 11:33
Verwijderd
Citaat:
Ki Fighter schreef:

Ja en moet je die dan om je nek knopen of zo?
Neuj, in je kamer hangen, boven je bed of voor je raam of zo. Staat leuk, werkt natuurlijk niet Maar oud indiaans bijgeloof is altijd leuk.
Oud 19-06-2002, 20:19
laydee
laydee is offline
Het is wel heel lief, zo'n dream catcher. Het werd bij Indiaanse baby's boven de bedjes gehangen, zodat dromen gefiltert werden; goede dromen werden doorgelaten, de slechte niet.

Heel apart; ik had mijn bed verschoven naar de andee katn van mijn kamer en mijn dromenvanger neit mee verhuist. Na drie dagen achteréén nachtermerries te hebben gehad, hangt ie nu weer rustig boven mn kussen!
Oud 20-06-2002, 20:06
Aissyla
Aissyla is offline
Volgens de indianen waarvan ik t heb gekocht werkt t net iets anders (wel t zelfde principe hoor, maar ja...)
en t komt dacht ik bij de indianen vandaan....

Het web vangt alle dromen op. Dan gaan de goede dromen, door het gat in het midden, de veren in. Daar blijven ze tot de volgende nacht.
De slechte dromen kunnen niet door het gat in het midden en blijven dus in het web zitten. Als het dan dag wordt, dan laat het zonlicht de dromen die nog in het web zitten verdwijnen.
De volgende nacht krijg je je dromen uit de veren. Dus dan krijg je alleen goede dromen.
Oud 20-06-2002, 20:53
morgaine le fay
morgaine le fay is offline
hoihoi,

dat kan natuurlijk ook,
ik moet nog erg veel leren over indianen.
misschien zijn er onderlinge verschillen over het gebruik van een droomvanger.
ik bedoel tussen de verschillende indiaanse stammen?

1 ding is zeker; de indianen hechtten veel waarde aan hun dromen en vertelde elkaar vaak elke dag over wat ze gedroomd hadden!!

een droomvanger is (ook als je er niet in gelooft) een schitterend indiaans symbool, die veel wijsheid en geschiedenis met zich meedraagt!

liefs,

morgaine
Oud 22-06-2002, 00:53
Belle
Belle is offline
ik heb een hele mooie en grote boven mn bed hangen, maar om nou te zeggen dat ik er wat van merk, nee dat niej, maar hij hangt wel mooi
Oud 22-06-2002, 13:46
Pink panter
Pink panter is offline
ik snap het nie
Oud 23-06-2002, 12:45
Digger3
Digger3 is offline
Nog nooit in me leven een nachtmerrie gehad met of zonder dromenvanger. (Heb er ook eentje hangen, kreeg ik voor me verjaardag )
Oud 24-06-2002, 12:39
lacyra
lacyra is offline
ik heb er 1, maar weet niet of hij werkt, ik heb nooit nachtmerries!
Maar hijz zooo cool!
Oud 03-07-2002, 19:13
Verwijderd
ja, ik heb er een, zelf gemaakt op 't eigentijds festival drie jaar geleden.. hangt boven mn bed, en het zal wel werken want ik heb nooit nachtmerries (feit dat ik ze nooit gehad heb doet er niet toe )
Advertentie
Oud 07-07-2002, 12:52
[DFU]DutchGirllie
[DFU]DutchGirllie is offline
ik heb heel veel nachtmerries... en slaap zeer slecht daardoor..

helpt een dromenvanger echt?
Oud 07-07-2002, 18:21
Verwijderd
Ach ik zou zeggen. Probeer het uit :-) Ik geloof dat die van mij wel werkt
Advertentie

Regels voor berichten