Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik heb er een.
Ik heb hem nu boven mijn bed hangen. IK had zoiezo nooit echt last van nachtmerries ofzo, maar ik heb sinds ik hem daar heb hangen echt nog nooit een nachtmerrie gehad (ik was er voor de lol op gaan letten...) En ik heb hem er nu bijna een jaar hangen, dus heb ik het idee dat hij wel werkt. btw: let erop, als je ereen koopt, dat er wel een gat in het midden zit en veertjes aan de onderkant (aan touwtjes) hangen, daar gaat het hem om bij de dream catchers! Er zijn namelijk heel wat die zonder gat in het midden zijn..... |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() voorbeeld van een dromenvanger ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
Het is wel heel lief, zo'n dream catcher. Het werd bij Indiaanse baby's boven de bedjes gehangen, zodat dromen gefiltert werden; goede dromen werden doorgelaten, de slechte niet.
Heel apart; ik had mijn bed verschoven naar de andee katn van mijn kamer en mijn dromenvanger neit mee verhuist. Na drie dagen achteréén nachtermerries te hebben gehad, hangt ie nu weer rustig boven mn kussen! |
![]() |
|
Volgens de indianen waarvan ik t heb gekocht werkt t net iets anders (wel t zelfde principe hoor, maar ja...)
en t komt dacht ik bij de indianen vandaan.... Het web vangt alle dromen op. Dan gaan de goede dromen, door het gat in het midden, de veren in. Daar blijven ze tot de volgende nacht. De slechte dromen kunnen niet door het gat in het midden en blijven dus in het web zitten. Als het dan dag wordt, dan laat het zonlicht de dromen die nog in het web zitten verdwijnen. De volgende nacht krijg je je dromen uit de veren. Dus dan krijg je alleen goede dromen. |
![]() |
|
![]() |
hoihoi,
dat kan natuurlijk ook, ik moet nog erg veel leren over indianen. misschien zijn er onderlinge verschillen over het gebruik van een droomvanger. ![]() ik bedoel tussen de verschillende indiaanse stammen? 1 ding is zeker; de indianen hechtten veel waarde aan hun dromen en vertelde elkaar vaak elke dag over wat ze gedroomd hadden!! ![]() een droomvanger is (ook als je er niet in gelooft) een schitterend indiaans symbool, die veel wijsheid en geschiedenis met zich meedraagt! ![]() liefs, morgaine ![]()
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Saairfly #1767 Verwijderd | 500 | 09-01-2013 22:43 | |
Psychologie |
Nachtmerries Verwijderd | 32 | 29-09-2009 09:52 |