Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-12-2003, 09:42
Vini-Vidi-Vici
Vini-Vidi-Vici is offline
sinds vrijdagnacht heb ik met periodes hele erg jeuk en lijkt het alsof mn hele lichaam onder de brandnetel blaasjes zit (net alsof je ind e brandnetels bent gevallen dus)
iemand enig id wat dat is?
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 09:45
Verwijderd
Een allergische reactie op het één of ander?
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 09:46
Quiana
Quiana is offline
Het zou misschien eczeem of galbultjes kunnen zijn, maar dat kan je niet zeggen zo vanaf het forum...

Sinds vrijdag is iig best lang, zou er wel mee naar de huisarts
gaan, zodat je misschien een zalf of antihistaminetabletjes
oid mee kan krijgen, of er iig naar gekeken wordt...

Maar die is ook moeilijk te bereiken nu, denk ik.
Oud 31-12-2003, 10:57
Balance
Balance is offline
Citaat:
Quiana schreef op 31-12-2003 @ 10:46:
Het zou misschien eczeem of galbultjes kunnen zijn, maar dat kan je niet zeggen zo vanaf het forum...

Sinds vrijdag is iig best lang, zou er wel mee naar de huisarts
gaan, zodat je misschien een zalf of antihistaminetabletjes
oid mee kan krijgen, of er iig naar gekeken wordt...

Maar die is ook moeilijk te bereiken nu, denk ik.
31 december is toch een gewone werkdag? Alleen zijn ze vroeger klaar, denk ik.
en ik zou idd maar naar de huisarts gaan. hij zou je ook door kunnen sturen voor een allergietest.
Oud 31-12-2003, 11:03
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 31-12-2003 @ 11:57:
31 december is toch een gewone werkdag? Alleen zijn ze vroeger klaar, denk ik.
Die van ons is met vakantie en zijn waarnemers houden tussen kerst en 2 januari (1 januari zijn ze helemaal dicht) alleen 's ochtends tussen 8.00-9.30 inloopspreekuur voor dingen die niet tot na oud&nieuw kunnen wachten... Niet helemaal een gewone werkdag voor iedereen dus.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 15:41
Verwijderd
misschien een allergische reactie ja.

Iets kouds erop vermindert de jeuk
Heb je geen mentholgel dat helpt normaal ook wel.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 15:46
Verwijderd
Citaat:
WanderingStar schreef op 31-12-2003 @ 16:41:
Heb je geen mentholgel dat helpt normaal ook wel.
Dat heeft de gemiddelde mens ook altijd in huis.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 16:18
Salala
Salala is offline
He! Daar heb ik ook last van...Heb jij er vooral last van na inspanning (niet persé sporten, ook gewoon naar school fietsen oid)?
Ik krijg het iig daarna en krijg dan enorme jeuk en het voelt branderig. Op plaatsen waar de randen van kleding zit (bovenkant broek e.d.)is het extra erg.
De huis- & huidarts wisten niet wat het was. Het schijnt heel weinig voor te komen
Ik heb er nu zo'n beetje 3 jaar al 3x in de week last van. De ene periode (stress enzo) meer dan anders.
Heb je misschien iets anders dan normaal gedaan of gegeten? Ikzelf weet helemaal niet waardoor of waarvan het komt...
Oud 31-12-2003, 16:20
Verwijderd
Citaat:
Salala schreef op 31-12-2003 @ 17:18:
He! Daar heb ik ook last van...Heb jij er vooral last van na inspanning (niet persé sporten, ook gewoon naar school fietsen oid)?
Ik krijg het iig daarna en krijg dan enorme jeuk en het voelt branderig. Op plaatsen waar de randen van kleding zit (bovenkant broek e.d.)is het extra erg.
De huis- & huidarts wisten niet wat het was. Het schijnt heel weinig voor te komen
Ik heb er nu zo'n beetje 3 jaar al 3x in de week last van. De ene periode (stress enzo) meer dan anders.
Heb je misschien iets anders dan normaal gedaan of gegeten? Ikzelf weet helemaal niet waardoor of waarvan het komt...
Allergie voor zweet oid?

Ik heb het ook bij inspanning (niet allergie voor zweet, maar wel 'gewoon' jeuk ed, ben niet anders gewend ).
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 16:36
Salala
Salala is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 31-12-2003 @ 17:20:
Allergie voor zweet oid?

Ik heb het ook bij inspanning (niet allergie voor zweet, maar wel 'gewoon' jeuk ed, ben niet anders gewend ).
Ja, dat zou ook kunnen, alleen volgens de huidarts zou dat er dan anders uitgezien hebben. Hij heeft het alleen nog nooit echt gezien. Ik zat zelf te denken dat er misschien porieën verstopt zitten.
Krijg jij ook blaasjes/blaren?
Oud 31-12-2003, 16:45
Verwijderd
Citaat:
Salala schreef op 31-12-2003 @ 17:36:
Ja, dat zou ook kunnen, alleen volgens de huidarts zou dat er dan anders uitgezien hebben. Hij heeft het alleen nog nooit echt gezien. Ik zat zelf te denken dat er misschien porieën verstopt zitten.
Krijg jij ook blaasjes/blaren?
Ik denk niet dat een allergie er altijd en bij iedereen precies hetzelfde uitziet... En als hij het nog nooit gezien heeft...mjah, beetje plaatjes kijken, hè?

Ik krijg gelukkig geen blaasjes/blaren.

http://www.ziekenhuis.nl/ziektebeelden/267.html
'k weet niet of het bij jou zo iets is?
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 18:04
Vini-Vidi-Vici
Vini-Vidi-Vici is offline
Citaat:
Salala schreef op 31-12-2003 @ 17:18:
jaaa idd pcies dit.....

nee niet echt iets anders gegeten enzo
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 18:09
Verwijderd
Citaat:
Mannetje17 schreef op 31-12-2003 @ 19:04:
nee niet echt iets anders gegeten enzo
Niet echt of echt niet? Das een verschil. Of iets anders gedronken? Of iets anders gedaan? Of misschien heeft je moeder een ander wasmiddel of een andere wasverzachter gebruikt. Of heb je een ander geurtje of wat dan ook. 't kan zo veel zijn. 'k zou in het nieuwe jaar toch ff langs de huisarts gaan, als ik jou was.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 19:14
Salala
Salala is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 31-12-2003 @ 17:45:
Ik denk niet dat een allergie er altijd en bij iedereen precies hetzelfde uitziet... En als hij het nog nooit gezien heeft...mjah, beetje plaatjes kijken, hè?

Ik krijg gelukkig geen blaasjes/blaren.

http://www.ziekenhuis.nl/ziektebeelden/267.html
'k weet niet of het bij jou zo iets is?
Ja moet je echt blij mee zijn! Hmmmz het klopt aardig, alleen verdwijnen de plekken bij mij na een half uurtje ongeveer. Dan is er ook echt helemaal niets meer van te zien, dan heb ik gewoon weer een normale gladde huid zoals iedereen (geen droge, schilferige plekken etc.). Misschien dat het komt doordat ik niet echt agressief ga krabben.
dit is wel een goede link, tenk joe
Oud 31-12-2003, 19:18
Salala
Salala is offline
http://www.ziekenhuis.nl/ziektebeelden/64.html

Dit is het ongeveer
Oud 31-12-2003, 19:21
Verwijderd
Citaat:
Salala schreef op 31-12-2003 @ 20:18:
http://www.ziekenhuis.nl/ziektebeelden/64.html

Dit is het ongeveer
Een allergie dus?

Dan zou een allergietest dus wel zin hebben om te kijken of je ergens allergisch voor bent? (Of het zelf uittesten, kan natuurlijk ook. Soms komt er uit zo'n test btw niks, terwijl je wel allergisch bent, dat kan.) Of heb je zo'n test al wel eens gehad? Misschien eens bij een alternatieve arts vragen...die kijken vaak heel anders naar dingen en kunnen daardoor soms dingen vinden, die een reguliere arts niet vindt.

[edit]Ik heb jouw link ff gelezen, ik heb als allergische reactie op insectenbeten ook wel eens van dat soort plekken (alleen die trekken niet binnen een paar uur weg). Afgelopen keer heb ik er Aries (merknaam, maar is anti-histamine oid, geloof ik) voor gehad, dat hielp wel ietsje.[/edit]

Laatst gewijzigd op 31-12-2003 om 19:24.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2004, 12:37
Salala
Salala is offline
Er is al eens eens getest of ik ergens allergisch voor ben. Daar kwam uit dat ik nergens allergisch voor was (tenminste niet voor de dingen waar men vaak allergisch voor is). Volgens de huisarts kan het voor iets heel stoms zijn...
kan je die anti-histamine gewoon bij de drogist/apotheek halen of moet dat op recept?
Oud 01-01-2004, 15:47
Verwijderd
Citaat:
Salala schreef op 01-01-2004 @ 13:37:
Er is al eens eens getest of ik ergens allergisch voor ben. Daar kwam uit dat ik nergens allergisch voor was (tenminste niet voor de dingen waar men vaak allergisch voor is). Volgens de huisarts kan het voor iets heel stoms zijn...
kan je die anti-histamine gewoon bij de drogist/apotheek halen of moet dat op recept?
Ik ben ook allergisch, alleen volgens bloedonderzoek niet (maar volgens de huisart, allergoloog (oid) en dietist dus wel ). En het kan idd voor heel stomme dingen zijn.

Anti-histamine zijn gewoon bij de apotheek verkrijgbaar en volgens mij ook bij de drogist. 't is nl ook tegen hooikoorts...ik weet nu ff geen merknaam, maar ze kennen het bij de apotheek/drogist zeker weten. Als een doktet het voorschrijft wordt het vergoed, anders niet, maar 't is niet onbetaalbaar. Je zou het iig een keer kunnen proberen (misschien helpt het niet, maar dan weet je dat iig).
Met citaat reageren
Oud 01-01-2004, 15:53
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 01-01-2004 @ 16:47:
Anti-histamine zijn gewoon bij de apotheek verkrijgbaar en volgens mij ook bij de drogist. 't is nl ook tegen hooikoorts...ik weet nu ff geen merknaam, maar ze kennen het bij de apotheek/drogist zeker weten.
Cyrtex (Cetirizine), Atarax.

(Atarax is vrij zwaar, weet niet of die 'zomaar' te krijgen is,
maar goed...)
Oud 01-01-2004, 17:09
Stefanie
Stefanie is offline
Ik heb dat ook gehad, bleek netelroos te zijn Ik kreeg er van de huisarts pilletjes voor en een mentholzalfje (geloof ik)
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten