Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-09-2004, 16:13
Liesje90
Liesje90 is offline
Ok... zeg ff of je dit normaal vind... de komende 2 weken heb ik gewoon elke dag zoiezo een repetitie en bij een paar van die dagen zitten S.O.'s en verslagen...

Ben k de enige die t zo druk heeft???
Oud 29-09-2004, 16:31
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Liesje90 schreef op 29-09-2004 @ 17:13 :
Ok... zeg ff of je dit normaal vind... de komende 2 weken heb ik gewoon elke dag zoiezo een repetitie en bij een paar van die dagen zitten S.O.'s en verslagen...

Vast niet. Maar ik denk dat het bij je wel mee valt, of je moet een probleem hebben zoals dyslexie waardoor je veel meer moet leren voor oa. de talen. Maar ik kan me niet vorostellen dat je de komende 2 weken elke dag een so, proefwerk hebt. Zijn er bij jouw op school geen regels van, hooguit 3/4 proefwerken in de week. Welke klas zit je ?

Laatst gewijzigd op 29-09-2004 om 18:56.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 18:19
rubenrtv
rubenrtv is offline
*1e klassers overdrijven*
Je hebt nauwelijks 10 vakken, hoe zou dit kunnen? En anders zou ik het cool vinden
Oud 29-09-2004, 18:47
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
rubenrtv schreef op 29-09-2004 @ 19:19 :
*1e klassers overdrijven*
Je hebt nauwelijks 10 vakken, hoe zou dit kunnen? En anders zou ik het cool vinden
Hoe weet je dat ze in de eerste zit? Hoewel dit wel waarschijnlijk is gezien haar bericht. Ik zat toen ik dertien was al in de derde, dus ze kan in de 1ste , 2de of 3de zitten.

Dus Liesje90 welke klas zit je?
Oud 29-09-2004, 18:51
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
I love stars schreef op 29-09-2004 @ 19:47 :
Hoe weet je dat ze in de eerste zit? Hoewel dit wel waarschijnlijk is gezien haar bericht. Ik zat toen ik dertien was al in de derde, dus ze kan in de 1ste , 2de of 3de zitten.

Dus Liesje90 welke klas zit je?
Ze wordt 14 in december, dus waarschijnlijk zit ze in de 2e.

In de 1e en 2e had ik dat ook vaak en dan zelfs langer dan 2 weken.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 18:55
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef op 29-09-2004 @ 19:51 :
Ze wordt 14 in december, dus waarschijnlijk zit ze in de 2e.

In de 1e en 2e had ik dat ook vaak en dan zelfs langer dan 2 weken.
Ik had toen ook wel eens best veel repitities bijv. 4 normale , 3 so's en dan nog 1 inhaal repetitie's en dan nog 1 die ik over deed. Das best veel en vooral als je moeite heb met de talen ( 7 a 8 uur leren voor een wordjes so frans). Maar meestal lukt het wel als je maar, op tijd begint. Maar elke dag een paar weken lang is dan wel erg ovendreven.
Oud 29-09-2004, 18:59
Verwijderd
Boeiend. Ik moet nu voor één tentamen meer leren dan voor 20 proefwerken op de middelbare school. En soms zitten er wel 3 in een week.

Dus, als je nog eens in een zeikbui bent, denk dan aan die arme jongen met 60 proefwerken in één week.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 19:02
rubenrtv
rubenrtv is offline
Citaat:
I love stars schreef op 29-09-2004 @ 19:55 :
Ik had toen ook wel eens best veel repitities bijv. 4 normale , 3 so's en dan nog 1 inhaal repetitie's en dan nog 1 die ik over deed. Das best veel en vooral als je moeite heb met de talen ( 7 a 8 uur leren voor een wordjes so frans). Maar meestal lukt het wel als je maar, op tijd begint. Maar elke dag een paar weken lang is dan wel erg ovendreven.
ja, als je 7 uur leert is het veel. Als je het in 20 minuten doet niet. En hoe vaak heb je nou 2 PW's voor hetzelfde vak in 2/3 weken. Hoe vaak haal je iets in? Hoe vaak maak je iets over?
Oud 29-09-2004, 19:06
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
rubenrtv schreef op 29-09-2004 @ 20:02 :
ja, als je 7 uur leert is het veel. Als je het in 20 minuten doet niet. En hoe vaak heb je nou 2 PW's voor hetzelfde vak in 2/3 weken. Hoe vaak haal je iets in? Hoe vaak maak je iets over?
Ik moet zoveel leren voor elke taalproefwerk met woordjes. Maar nu zit ik in de 4de en dat scheelt echt. Alleen helaas nog voor engels en veel voor du (maar dat doe ik niet )

@Mephostophilis : sterkte , maar als wij naar de uni gaan , krijgen we het ook wel zwaar. Die 5 uurtjes huiswerk dat we nu in een week doen is nog niet zoveel.
Oud 29-09-2004, 20:23
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
I love stars schreef op 29-09-2004 @ 20:06 :
Ik moet zoveel leren voor elke taalproefwerk met woordjes. Maar nu zit ik in de 4de en dat scheelt echt. Alleen helaas nog voor engels en veel voor du (maar dat doe ik niet )
Ga wel leren voor duits! Anders blijf je er misschien op zitten, of kom je in de 5e ermee in de problemen..
Oud 29-09-2004, 21:25
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 29-09-2004 @ 20:06 :

@Mephostophilis : sterkte , maar als wij naar de uni gaan , krijgen we het ook wel zwaar. Die 5 uurtjes huiswerk dat we nu in een week doen is nog niet zoveel.
Dat ligt er maar aan. Het verschil qua niveau in universitaire studies is groot.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 22:47
annetjuh
annetjuh is offline
Citaat:

hoezo ik stel me ff lekker aan.
meid niet zeuren. Of je zit een niveau te hoog of je zeurt.
kom eens kijken bij een Uni of HS dan piep je wel anders meid.
je moet nog zoveel leren
Oud 29-09-2004, 22:53
Agamemnon
Agamemnon is offline
Citaat:

das dus 10 proeven... pff en daar zeur je al over?
Oud 30-09-2004, 06:30
Verwijderd
Ik heb 10 toetsen in de komende PWW (3 vt's en de rest se's)
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 06:47
Verwijderd
Ik had in de onderbouw ook vaak weken met super veel proefwerken, bijvoorbeeld elke dag een SO en rep. En dat dan een week of 2/3 lang. Kwam doordat de raporten er dan aankwamen en er nog ff wat cijfers doorgerecht moesten worden.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 10:18
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Zeur toch niet zo, je krijgt het heus nog wel drukker

Als ik jou was, zou ik op tijd beginnen met leren e.d. regelmatig leren en het afwisselen met leuke dingen. Doe ik zelf ook altijd
Oud 30-09-2004, 11:13
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:

om te beginnen met het laatste; absoluut niet.
en verder, of ik het normaal vind. ik vind het in zoverre normaal omdat ik dat zelf ook vaak had op de middelbare, ook vaak gewoon 3 op een dag ofzo (en hiermee doel ik niet eens op repetitieweken). maar ik geef toe dat het erg druk is, en ik zou er bovendien helemaal gestresst van raken denk
Oud 11-10-2004, 16:57
Liesje90
Liesje90 is offline
Ok... even voor alle duidelijkheid:

Ik ben 13 en zit in de 3e... ik ben dus zoiezo geen 1e klasser!!! EN ik overdrijf niet... het is echt zo... er zijn alleen regels van 1 preofwerk per dag (repetitie dus) en verder niet wat betreft huiswerk! En ik vind het wel veel!! Ik zit niet een niveau te hoog... kijk alsd het allemaal kleine so zouden zijn ok.. maar dit zijn enrome reps... en so en verslagen op 1 dag... en dat zo 2 weken (nu bijna klaar)

dus hou op met commetaar hebben mijn enige vraag was of ik de enige was!

Laatst gewijzigd op 11-10-2004 om 16:59.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 16:59
woezel
woezel is offline
is bij mij ook zo (iedere dag repetitie)zit in het 6de ( in belgie) en hebben ook nog heel veel verschillende opdrachten ( boekbesprekingen, groepswerk (3 ofzo) en nog van die stomme dingen )
Oud 11-10-2004, 17:03
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Liesje90 schreef op 11-10-2004 @ 17:57 :
Ok... even voor alle duidelijkheid:

Ik ben 13 en zit in de 3e... ik ben dus zoiezo geen 1e klasser!!! EN ik overdrijf niet... het is echt zo... er zijn alleen regels van 1 preofwerk per dag (repetitie dus) en verder niet wat betreft huiswerk! En ik vind het wel veel!! Ik zit niet een niveau te hoog... kijk alsd het allemaal kleine so zouden zijn ok.. maar dit zijn enrome reps... en so en verslagen op 1 dag... en dat zo 2 weken (nu bijna klaar)

dus hou op met commetaar hebben mijn enige vraag was of ik de enige was!
Dus je hebt een klas overgeslagen. Qua leeftijd ben je een 2de klasser , dus is het een logische aanname dat je in de 2de klas zou zitten. En vind je onze reacties echt zo vervelend? Je had ze kunnen verwachten. Maar het zijn idd. veel proefwerken.
Oud 11-10-2004, 17:48
Verwijderd
ik heb deze week eigenlijk geen kloot te doen, geen so's, geen repetities, vandaag was ik zelfs vrij
en morgen en overmorgen om 1 uur uit
maar ja, volgende week heb ik wel schoolexamens..
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 17:54
Roxjuh
Roxjuh is offline
*zucht* ik oowk Gelukkig (ik ben blijven zitten in de 4de klas HAVO) heb ik er de eerste Toetsweek maar 6.. verdeeld over 4 dagen, dus 2x 2 dagen met 2 toetsen, en die zijn egt enorm
En eigenlijk vind ik dat je nog niej mag klagen, dit jaar hebbik in de laatste toetsweek 13 tentamens, verdeeld over 6dagen..
Toen ik jou leeftijd had haddik oowk nog meer.. mjah, wie ben ik
Oud 19-10-2004, 19:01
rare
rare is offline
Wij hebben in het jaar maar 1 officiele pw week. egt stom, want bij zo'n officiele pw week ben je vroeg vrij. Maar in de rest van het jaar zijn er wel van die
iedere-dag-minstens-één-pw-en-so-waarmee-je-wel-je-normale-rooster-moet-volgen-dus-niet-eerder-vrije-dagen-behalve-als-de-docent-overhoopt-ziek-wordt-want-dan-ben-je-wel-eerder-vrij-maar-het-is-wel-kut-weken
das egt kut want dan heb je nog les erbij ook!

(oja, bijna iedereen heeft van die iedere-dag-minstens-één-pw-en-so-waarmee-je-wel-je-normale-rooster-moet-volgen-dus-niet-eerder-vrije-dagen-behalve-als-de-docent-overhoopt-ziek-wordt-want-dan-ben-je-wel-eerder-vrij-maar-het-is-wel-kut-weken dus wat klaag ik?)
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 19:04
willemiserniet
willemiserniet is offline
IK heb het niet druk,, ik heb vakantie,,,
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 19:07
Verwijderd
Citaat:
rare schreef op 19-10-2004 @ 20:01 :
î...
o... m... g...

oke, nou, ik had in de onderbouw ook ongelooflijk veel per dag hoor, maar dat is goed, want daar krijg je discipline van
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-10-2004, 19:10
willemiserniet
willemiserniet is offline
Citaat:
GodSaveTheQueen schreef op 19-10-2004 @ 20:07 :
o... m... g...

oke, nou, ik had in de onderbouw ook ongelooflijk veel per dag hoor, maar dat is goed, want daar krijg je discipline van
Godsavethequeen??? volg je mij van topic naar topic??,,
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 19:12
Pluche
Pluche is offline
Iedereen heeft het druk. En op zich moet het toch te doen zijn? Alle stof heb je al een keer gehad als je goed meedoet en anders moet je niet klagen. Het is herhaling en als je consequent blijft werken red je het wel. Even doorheen bijten, het jaar vliegt voorbij.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 20:13
Verwijderd
Citaat:
willemiserniet schreef op 19-10-2004 @ 20:10 :
Godsavethequeen??? volg je mij van topic naar topic??,,
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 09:38
songeur
songeur is offline
Nee, je bent niet de enige die het zo druk heeft. En zo druk is dat niet eens. In de derde hadden wij de regel van twee proefwerken maximaal per dag en dat geldt dan alleen voor de vakken die iedereen gezamelijk heeft. Drie per dag kwam dus ook nogal eens voor. Eén repetitie per dag en dan nog ander huiswerk is heel normaal voor een derde-klas-doorsneeweek.
Oud 20-10-2004, 09:44
Verwijderd
Misschien vind jij het wat veel, maar iedereen heeft zoveel te doen. En het wordt er niet rustiger op voor je in de toekomst.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 09:55
transfattyacid
transfattyacid is offline
Ga dan eraan werken ipv achter internet zitten. En er zijn genoeg mensen die het druk hebben, ik had vorige week in 5 dagen 6 se's en 4 repetities.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 13:44
crazyriver
crazyriver is offline
Niet zo aanstellen! Zo moeilijk is de stof in de derde nou ook nog niet!

k heb volgende week en de week daarna 15 SE's. En daar ben ik niet zo blij mee maar het is wel te doen. Dus als je het nu al moeilijk vind hoe moet het volgend jaar dan wel niet gaan.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 14:50
Str0nk
Str0nk is offline
Kheb net op pathetische wijze gefaald, vermoedelijk wordt het een 3 of een 4. Of was het doel van dit topic niet het vertellen van hoe je tentamens gingen ?
Oud 20-10-2004, 15:54
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
ik vind dit normaal .

iedereen vind zichzelf zielig, wat betreft huiswerk en ik niet. of iig mijn klasgenoten mss wel, maar dat hangt er maar net van af wat je met dat vele huiswerk doet. en het is ook niet veel volgens mij.

als je in de 1e zit: je maakt mss nog wel gekkere dingen mee . en wees blij dat je nog veel cijfers kan halen, ik sta er af en toe slechter voor. (iedereen vind zichzelf zielig, wat betreft huiswerk..: )
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 16:13
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
als je in de 1e zit: je maakt mss nog wel gekkere dingen mee . en wees blij dat je nog veel cijfers kan halen, ik sta er af en toe slechter voor. (iedereen vind zichzelf zielig, wat betreft huiswerk..: )
wel lezen ze zit in derde (althans dat beweert ze)
Oud 20-10-2004, 16:22
fractuur
fractuur is offline
Tis misschien wat druk...

Maar in de bovenbouw krijg je het nog drukker terwijl je alleen maar om de 6 weken en repweek hebt. Geniet dus nog maar even van dit soort weken, het wordt toch allemaal zwaarder.

En verbeter je manier van schrijven ajb even..
Oud 26-10-2004, 13:30
Lover Chickie
Lover Chickie is offline
Damn kmoet dus in vakantie m'n pta gs afmaken en presentatie ENGELS (IB) voorbereiden. Khb dus egt hulp nodig
Iemand hiero die vloeiend engels kan spreken?
Oud 26-10-2004, 13:37
Balance
Balance is offline
Citaat:
fractuur schreef op 20-10-2004 @ 17:22 :
Tis misschien wat druk...

Maar in de bovenbouw krijg je het nog drukker terwijl je alleen maar om de 6 weken en repweek hebt. Geniet dus nog maar even van dit soort weken, het wordt toch allemaal zwaarder.
dat is niet overal zo.
Ik heb een maand gehad waarin ik elke dag minstens 1, maar meestal 2 of 3 toetsen had. En dat waren PTA toetsen. Ondertussen dus ook nog gewoon les, wat met mijn rooster betekende dat ik tot 4 uur 's middags op school zat en m'n toetsen niet kon voorbereiden.
Onderbouw is wat dat betreft een eitje, want al die toetsen zijn enkel voor voortgang: daar mag je best wat aan verkloten.
Oud 26-10-2004, 15:17
Fat_Bastard
Fat_Bastard is offline
Ojee, ojee wat een ellende, vroeger leerde ik die shit gewoon op de morgen van de toets man, niks aan de hand...

Wacht maar tot je tentamens krijgt in 6 vwo... zoals ik nu.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 15:28
Verwijderd
Haha is balen voor je, ik heb nu vakantie .. das beter
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 22:28
Freestyler*
Freestyler* is offline
Nou ik moet eerlijk toegeven dat ik het niet zo druk heb gehad op de middelbare school. Alhoewel, er zijn meer factoren dan alleen het aantal overhoringen.

Maar zo'n so, hoelang doe je daarover, maximaal 1 uur denk ik
Verslagen die heb je denk ik ruim op tijd opgekregen
repetities 3 uurtjes?
Das dus 4 uur per dag leren en in het weekend maak je je verslagen
Aangezien je waarschijnlijk al om 4 uur thuis zit, kun je het best aan qua tijd denk ik
en anders doe je toch een jaartje over?
10 jaar en dan al in de brugklas, die kids van tegenwoordig

oja ik hoop dat je die verslagen wel beter schrijft dan die posts hier op het forum
Oud 26-10-2004, 22:32
Verwijderd
Nee je bent niet de enige.
Maar omgaan met drukte moet je leren. In de lagere klassen heb je een maximum aantal proefwerken dat je per week mag hebben en als je vindt dat dit gewoon niet haalbaar is met hard werken dan moet je er iets van zeggen. Later zul je misschien nog wel meer moeten leren maar je moet het wel opbouwen. Je moet ook leren plannen ( hoewel sommigen dat nooit leren )
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 07:49
Verwijderd
Bij mij in de onderbouw (klas 1-2) had ik misschien 1 week waar ik 3 toetsen had en dan was dat veel

In de derde had ik er misschien 4 of 5 en docenten waren altijd zo aardig om niet twee taal toetsen op een dag neer te zetten (Dus geen duits en frans tegelijk) en de combinatie frans met geschiedenis werd ook nooit gegeven

Over de vierde praat ik maar niet hoor...
1 toetsweek per periode van 12 weken, 9 se's in die week en 4 normale toetsen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten