De dromerige Amélie Poulain woont in het hart van Parijs. Ze werkt als serveerster in een café, heeft een leuk appartement en leidt een geregeld leven. Het enige dat haar geluk verstoort, is dat ze een beetje eenzaam is. Op een dag ontdekt Amélie bij toeval in haar appartement een stokoude doos die gevuld is met schatten uit iemands jeugd. Ze besluit de doos in het geheim terug te bezorgen aan de rechthebbende eigenaar, een man op leeftijd. Niet alleen zijn leven verandert hierdoor voorgoed, ook haar leven neemt een drastische wending.
Ik ben van plan woensdag te gaan kijken omdat het me wel wat lijkt en ik 'm niet eerder heb gezien.
Heb jij 'm al wel gezien? Wat vond je er van? Ga je woensdag weer kijken (terwijl je 'm al op video hebt of zo )?
MoonMonkey schreef op 14-12-2003 @ 12:48: Ik heb hem al een keer gezien, maar ik ga hem nu zeker nog een keer kijken (en opnemen).
Ik vond het echt een leuke/mooie film.
MoonMonkey schreef op 14-12-2003 @ 12:48: Ik heb hem al een keer gezien, maar ik ga hem nu zeker nog een keer kijken (en opnemen).
Ik vond het echt een leuke/mooie film.
eindelijk
ik ben al heeeeel erg lang van plan om hem te gaan zien, dus ik ga hem zeker kijken woensdag! ik ben heel erg benieuwd, ik denk wel dat ik m heel leuk ga vinden
Anonymous John schreef op 14-12-2003 @ 18:44: Negeer deze twee posts
Hoezo, een eigen mening moet toch kunnen?
[SIZE=0.5]Ik wil dan ook wel weten waarom ze deze film zo verschrikkelijk vinden maar goed.[/SIZE]
Ik ga toch wel kijken.
khad er nog nooit van gehoord tot mijn vriend een keer zei dat ik die film eens moest gaan kijken. het is er nog nooit van gekomen... dus misschien ga ik woensdag wel kijken.
Ik heb 'm op video, maar aangezien mn moeder zo vriendelijk is geweest 'm uit te lenen ga ik 'm misschien wel (weer) kijken. Ik word er zo vrolijk van.
'k heb vandaag een gedeelte gezien op school (frans).. en tis best een leuke film, maar je moet dr idd echt van houden.
Er zitten rare stukjes in, het ene moment is iets heel snel, daarna weer heel langzaam.
Ik heb t begin gemist want ik dacht dattie vandaag op tv kwam
Maar ik vond t een erg leuke film. Tis ook op een mooie en interessante manier gefilmd... Ja, hijs fijn
of voor de mensen die hem gewoon nog een keer willen zien:
22:15-00:10: Le fabuleux destin d'Amélie Poulain
op ARD
aniki schreef op 26-12-2003 @ 15:15: Voor de mensen die hem gemist hebben de vorige keer,
of die hem niet op genomen hebben en het wel wilden,
of voor de mensen die hem gewoon nog een keer willen zien:
22:15-00:10: Le fabuleux destin d'Amélie Poulain
op ARD
Lijkt me geen aanrader, tenzij je het opwindend vind om Amelie duitsch te horen praten