Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-12-2003, 11:41
boerenl*l
boerenl*l is offline
Onze voormalige straatkat krijgt geen brok meer door de keel
zelfs de meest luxe soorten laat ze staan.

Het enige dat ze nu eet zijn restjes van het avond eten en dan ook eet ze alleen de groente op en laat ze het vlees staan. Het liefst eet ze aardappels en aardappelschillen.

kennen mensen dit?! En waar kan dit aan liggen??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-12-2003, 13:52
extinction
extinction is offline
waarschijnlijk is ze dat gewend.
Oud 21-12-2003, 15:44
SuperSanne
SuperSanne is offline
Groenten zijn makkelijker te verteren dan vlees.... Ik heb er ook geen verstand van, maar misschien heeft ze last van haar maag . Overigens is het bewezen dat de meeste katten juist de goedkoopste merken kattenvoer het lekkerst vinden omdat daar vaak veel gelei in zit. Probeer eens gewoon een heel goedkoop huismerk, kijken of ze dat wil eten.
En as alles faalt: er bestaan vegetarisch katteneten waar geen vlees inzit, maar wel alles wat ze nodig hebben. Het is alleen erg duur en niet veel katten lusten het. ik zou dus eerst maar eens afwachten of er echt geen andere oplossing is.
Oud 21-12-2003, 16:11
Verwijderd
Citaat:
SuperSanne schreef op 21-12-2003 @ 16:44:
Overigens is het bewezen dat de meeste katten juist de goedkoopste merken kattenvoer het lekkerst vinden omdat daar vaak veel gelei in zit.
De meeste goedkope merken hebben geen gelei-versie. (Onze katten lusten alleen voer in gelei, vandaar. Goedkope merken moeten ze sowieso niet, dure merken 'in saus' of iets anders ook niet.)

Vraag anders eens na bij de dierenarts of het kwaad kan als ze alleen maar restjes eet... 'k zou iig zoveel mogelijk soorten voer uitproberen. Bij de dierenarts hebben ze ook voer dat heel sterk ruikt (wel voer met vlees 'natuurlijk'), speciaal voor als katten niet willen eten...?
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 16:16
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
... Ik heb er ook geen verstand van, ...
blijkt
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 16:18
Verwijderd
Citaat:
tacidvs schreef op 21-12-2003 @ 17:16:
blijkt
'k vind het niet eens zo raar klinken, wat ze zegt. Jij een beter idee?
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 16:29
TechXP
TechXP is offline
Misschien is de kat ziek. Katten gaan vaak wel anders doen qua eten enzo als ze zich niet goed voelen. Misschien een ontsteking in de maag. Vlees verteert zwaar en groente wat lichter enzo?

Ik zou gewoon naar de dokter gaan of even vragen op een forum over katten. Misschien dierenforum.nl of www.dekattensite.nl
Oud 21-12-2003, 16:58
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
tacidvs schreef op 21-12-2003 @ 17:16:
blijkt
Oud 02-01-2004, 03:39
MysticMind
MysticMind is offline
Citaat:
Groenten zijn makkelijker te verteren dan vlees.... Ik heb er ook geen verstand van, maar misschien heeft ze last van haar maag . Overigens is het bewezen dat de meeste katten juist de goedkoopste merken kattenvoer het lekkerst vinden omdat daar vaak veel gelei in zit. Probeer eens gewoon een heel goedkoop huismerk, kijken of ze dat wil eten.
En as alles faalt: er bestaan vegetarisch katteneten waar geen vlees inzit, maar wel alles wat ze nodig hebben. Het is alleen erg duur en niet veel katten lusten het. ik zou dus eerst maar eens afwachten of er echt geen andere oplossing is.
Dat is de meest voor de hand liggende verklaring. Vooral als het een voormalige straatkat is. "tacidvs" heeft dus flink last van chagrijnigheid ofzo.

Dokter idd.

En anders, is het bewustzijn van jouw kat zó groot dat deze de keuze kan maken om vegetarisch te worden?! Verplaatsen naar het 'mystiek forum' dan .
Oud 10-01-2004, 08:16
Verwijderd
Waar kun je vegetarisch kattenvoer kopen? Natuurvoedingswinkels?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 08:52
cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 21-12-2003 @ 17:58:
waarschijnlijk sloeg zijn 'blijkt' op jou opmerking dat groente makkelijker verteert dan vlees.
Plantaardig materiaal was toch juist zwaarder te vertereren dan dierlijk materiaal? (ik hoorde jou opmerking herhaald ergens in dit topic, dus begin nu zelf te twijfelen)
Een koe heeft 4 magen, en een darmsysteem van meters, alleen om dat gras stuk te krijgen. Een kat heeft 1 maag en een klein darmsysteem. Ik vraag me dus ook af of de kat in kwestie de groente wel kan afbreken. Celwanden van planten zijn vrij dik, die van dieren zijn heel dun.

P.S. Ik vind niet dat blijkt dat je er geen verstand van hebt hoor
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 09:35
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 10-01-2004 @ 09:16:
Waar kun je vegetarisch kattenvoer kopen? Natuurvoedingswinkels?
Via http://www.vega-life.nl/
Via sommige dierenwinkels denk ik ook of natuurvoedingswinkels.
Oud 11-01-2004, 19:22
Heleeeeen
Heleeeeen is offline
Mijn kat eet ook aardappels en groenten... weet neit waarom maar ze meoten wel vlees eten hoor, want zijn zijn oorspronkelijk vlees-eters
Oud 12-01-2004, 00:53
Verwijderd
Citaat:
cartman666 schreef o.a. op 10-01-2004 @ 09:52:
Celwanden van planten zijn vrij dik, die van dieren zijn heel dun.

Sterker nog: dierlijke cellen hebben helemaal geen celwand, maar slechts een celmembraan. Dat is inderdaad de reden dat planten veel moeilijker te verteren zijn dan vlees.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 06:46
o0BeKsKuH0o
o0BeKsKuH0o is offline
Citaat:
boerenl*l schreef op 21-12-2003 @ 12:41:
Onze voormalige straatkat krijgt geen brok meer door de keel
zelfs de meest luxe soorten laat ze staan.

Het enige dat ze nu eet zijn restjes van het avond eten en dan ook eet ze alleen de groente op en laat ze het vlees staan. Het liefst eet ze aardappels en aardappelschillen.

kennen mensen dit?! En waar kan dit aan liggen??
meestal liggen in vuilnisbakken aardappelen en schillen ervan, daarom zal ze dat waarschijnlijkw el meer eten...
Oud 12-01-2004, 07:01
Maarten
Maarten is offline
Klopt Perseus.

Cellulose is niet echt gemakkelijk af te breken
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 08:44
Verwijderd
Citaat:
Heleentju! schreef op 11-01-2004 @ 20:22:
Mijn kat eet ook aardappels en groenten... weet neit waarom maar ze meoten wel vlees eten hoor, want zijn zijn oorspronkelijk vlees-eters
Mensen ook en ook niet ieder mens eet vlees.

Mijn kat eet alleen drie happen brokjes op een dag ofzo, verder leeft ze op kattenmelk. Misschien dat ik het ga proberen, maar das alleen maar in de hoop dat ze dan normaal gaat eten. En ander voer staat er toch ook wel, omdat we nog een andere kat hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten