Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik word trouwens heel erg ziek van dat gemiemel over de republiek. Miemel maar lekker door, Nederland wordt nooit een republiek, daar zet ik rustig een paar kratten bier op in. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Met het koningshuis is niets mis. Het kost niet veel meer dan iedere zoveel jaar verkiezingen. En het brengt bovendien geld in het laatje. Het koningshuis heeft in het buitenland namelijk aanzien. Met staatsbezoeken presenteert de koningin Nederland aan het buitenland, en wordt geprobeerd betrekkingen te verbeteren, wat weer goed is voor het bedrijfsleven. (Hoewel ik dat ook niet kan aantonen, dat het bedrijfs leven daar direct profijt van heeft, maar goed.)
Met een president moet je maar afwachten hoe die valt in het buitenland. Ik ben maar wat blij dat er in Nederland geen Bellusconi (sp) rond huppelt. Het wel zo dat de 'macht' van de koningin beperkt moet blijven. Puur representatief dus. ![]()
||
Citaat:
![]() het koningshuis kost honderden miljoenen per jaar, zo kostte alleen dat huewlijk al 50 miljoen euro. zoveel levert het echt nooit op en dat aanzien is alleen op politiek nivo, daar schiet het bedrijfsleven niet veel mee op. daarnaast heet die meneer berlusconi en komt ie uit italie.
||
Verwijderd
|
Citaat:
@nare man: wacht maar tot Balkenende Nederland financieel zodanig aan de grond heeft gebracht dat het volk met wapnetuig aan de hekken van Huis ten Bosch staat te sjorren. Viva la Revolucíon. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Op het gebied van de staatsbezoeken heb je gelijk, al kan een president net zoveel of nog meer aanzien krijgen en deze dus 'terugverdienen'. Verder moet de macht van onze koning(in) natuurlijk beperkt blijven, deze zal overigens alleen nog maar minder worden, wat absoluut geen nadeel is voor Nederland. Verder ben ik het met Nare Man eens dan Nederland niet snel een republiek zal worden, al zou ik liever niet om bier wedden.. iemand zeker van z'n zaak en zin in het weggeven van een krat Fristi? |
![]() |
|
![]() |
Ik denk niet dat Nederland snel een republiek zal worden maar het zou wel moeten. Nederland is een democratie en waarom zou de koningin als totaal ondemocratisch iets ons land in het buitenland moeten vertegenwoordigen? Dat is echt onzin, het is veel logischer om een gekozen staatshoofd te hebben. Dan wordt iemand de baas op grond van bepaalde kwaliteiten die hij heeft en niet omdat hij toevallig het kind van de koningin is. En als Beatrix graag ons staatshoofd wil zijn moet ze zich verkiesbaar stellen, dan kiest zij er tenminste zelf ook voor om al haar privacy en een normaal leven op te geven.
En voor de mensen die zeggen dat het nu toch goed gaat dat vind ik wel een beetje makkelijk om te zeggen, het is toch belangrijk op wat voor manier een land bestuurd wordt, daar kan je best eens over nadenken... sorry, ik heb mijn Nederlands betoog hierover gehouden... ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Republiek?? justcindy23 | 1 | 13-04-2010 09:23 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Vlaanderen en Nederland, goede buren of gescheiden broertjes? paard van troje | 35 | 26-04-2004 18:47 | |
Een indrukwekkende correspondentie tussen Ayaan Hirsi Ali en Job Cohen Gatara | 174 | 27-03-2004 21:52 | |
De Kantine |
Stelling: Nederland is beter af met het communisme FOOIJDONK | 500 | 27-01-2004 13:14 | |
De republiek der Nederlanden Blitzkrieg Bop | 83 | 27-12-2003 11:28 | |
Nederland in verval.... TefnachT | 101 | 22-08-2002 00:01 |