Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-12-2003, 21:08
Bjorn008
Bjorn008 is offline
Hallo,

Ik ben van plan om na het vwo of naar de heao te gaan of naar de uni te gaan. Nou vroeg ik mezelf af of het mogelijk is na de heao (kan ik in 3 jaar doen, heb nl. vwoE&M en M&O) een master op de uni te gaan doen. Hoelang duurt zo'n master? en zijn er hier mensen die dit meegemaakt hebben of die hier meer van af weten?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-12-2003, 11:27
Chill
Chill is offline
volgens mij kun je al naar de uni als je je propedeuse op de heao hebt gehaald.
Oud 24-12-2003, 13:43
Verwijderd
Citaat:
Chill schreef op 24-12-2003 @ 12:27:
volgens mij kun je al naar de uni als je je propedeuse op de heao hebt gehaald.
Helaas wel, maar daar wordt binnenkort iets aan gedaan. Ik zou er niet vanuit gaan dat je straks nog met je HBO-eerstejaar naar de universiteit kunt.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 13:46
Puta
Puta is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-12-2003 @ 14:43:
Helaas wel, maar daar wordt binnenkort iets aan gedaan. Ik zou er niet vanuit gaan dat je straks nog met je HBO-eerstejaar naar de universiteit kunt.
jawel kan voorlopig nog wel heb het ministerieeen x daarvoor gemaild ze zeiden dat ze er voorlopig niets aan zouden veranderen maarof het daadwerkelijk zo is
Oud 24-12-2003, 13:47
Puta
Puta is offline
Citaat:
Savio schreef op 23-12-2003 @ 22:08:
Hallo,

Nou vroeg ik mezelf af of het mogelijk is na de heao (kan ik in 3 jaar doen, heb nl. vwoE&M en M&O)
lvast bedankt!
Als je je vwo hebt gedaan kan je een hbo studie niet in 3 jaar doen hoor dat kan alleen met een bepaalde mbo studie, of begrijp ik je verkeerd?
Oud 24-12-2003, 19:06
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
een master in een economische duurt standaard een jaar en moet binnen 2 jaar afgerond zijn en misschien heb je nog een overbruggingsjaar nodig.
Oud 25-12-2003, 13:56
@Moon
@Moon is offline
Citaat:
Hallo,

Ik ben van plan om na het vwo of naar de heao te gaan of naar de uni te gaan. Nou vroeg ik mezelf af of het mogelijk is na de heao (kan ik in 3 jaar doen, heb nl. vwoE&M en M&O) een master op de uni te gaan doen. Hoelang duurt zo'n master? en zijn er hier mensen die dit meegemaakt hebben of die hier meer van af weten?

Alvast bedankt!
Ik vraag me af waarom je niet gelijk naar de universiteit gaat als je toch vwo doet.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 14:11
NN
NN is offline
Citaat:
Hallo,

Alvast bedankt!
Wees verstandig en ga gewoon na je VWO naar de uni. Niet via HBO dingen willen doen want dat kost je zeker extra tijd.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 12:19
El Kim
El Kim is offline
Ga gewoon gelijk met je vwo naar de uni, het HBO kost je veel meer tijd (HBO bachelor = 4 jaar + 1 'schakeljaar', WO bachelor = 3 jaar) en als jij de bachelor van de uni hebt, zijn ze sowieso verplicht om je tot tenminste één master toe te laten, wat niet zo is met een HBO bachelor. Daarnaast stranden veel HBO'ers met hun bachelor op de uni, omdat ze gewoon te weinig weten.
Oud 28-12-2003, 16:14
NN
NN is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 28-12-2003 @ 13:19:
Ga gewoon gelijk met je vwo naar de uni, het HBO kost je veel meer tijd (HBO bachelor = 4 jaar + 1 'schakeljaar', WO bachelor = 3 jaar) en als jij de bachelor van de uni hebt, zijn ze sowieso verplicht om je tot tenminste één master toe te laten, wat niet zo is met een HBO bachelor. Daarnaast stranden veel HBO'ers met hun bachelor op de uni, omdat ze gewoon te weinig weten.
Hé, heb ik je overtuigd?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten