Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-12-2003, 19:40
coopergirl
coopergirl is offline
Halloj mede-forummers..

...Ik vraag me af of er menschen zijn die concrete tips/ adviezen hebben voor een emotionele eter zoals ik. Bij een tegenslag (vr)eet ik allerlei 'slecht' voedsel.. (Zodat ik me vervolgens ranzig-dik voel en de enige optie boven de wc-pot hangen en alles d'r uitgooien is).. Het is niet m'n intentie om wanhopig over te komen, maar het drijft me soms tot waanzin

Liefs, Joyce
Oud 22-12-2003, 19:47
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
...niet echt nee...alleen een tip...maarja..die zal nogal moeilijk uit te voeren zijn.. : hou je in. ook al heb je verdriet, hou je in. schrijf het op een blaadje en verbrand dat blaadje oid.
Oud 22-12-2003, 20:23
Gothic
Gothic is offline
Houd je aan de regel dat je na half 8 niets meer eet. Hoogstens fruit... Ik weet niet of je veel eet 's avonds, maar dit is iig een begin.

Je kunt ook zorgen dat je op die momenten hartige dingen eet... zie het lijntopic op L&G voor tips...
Oud 22-12-2003, 20:36
Quiana
Quiana is offline
Leer je gevoelens op een andere manier te uiten. Ga sporten, schrijven, schilderen enz, uit het op een goede manier.
Als je dat niet op eigen houtje kan bereiken, zoek dan hulp...

Ga iig niet je gevoelens inhouden ed, daar schiet je niet erg
veel mee op denk ik.

Het is nogal makkelijk gezegd ed... Maar ik kan het nu niet
anders brengen.
Oud 22-12-2003, 20:37
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Gothic schreef op 22-12-2003 @ 21:23:
Houd je aan de regel dat je na half 8 niets meer eet. Hoogstens fruit... Ik weet niet of je veel eet 's avonds, maar dit is iig een begin.
Normaal eet ik niet ontzettend veel (geen ontbijt, 1 boterham = lunch, 1 aardappel + 1 lepel groente + vlees = avondeten)

...Echter, wanneer ik me depressief voel, conflict met iemand heb gehad enz, dan stort ik me dus op eten..

Citaat:
Je kunt ook zorgen dat je op die momenten hartige dingen eet... zie het lijntopic op L&G voor tips...
Okie, dankjewel voor je tips
Oud 22-12-2003, 20:48
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ja het is in ieder geval het proberen waard iets te vinden waar je het eten mee vervangt. Zoals Quiana zegt: schrijf het op in plaats van je vol te vreten.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 20:49
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Quiana schreef op 22-12-2003 @ 21:36:
Leer je gevoelens op een andere manier te uiten. Ga sporten, schrijven, schilderen enz, uit het op een goede manier.
Als je dat niet op eigen houtje kan bereiken, zoek dan hulp...
Okay, dat klinkt wel als een goed idee Kan het altijd proberen!
Dankjewel
...Ben overigens al 4,5 jaar in therapie bij het RIAGG (ivm depressie e.d.)

Citaat:
Ga iig niet je gevoelens inhouden ed, daar schiet je niet erg
veel mee op denk ik.

Het is nogal makkelijk gezegd ed... Maar ik kan het nu niet
anders brengen.
Het is iig helder verwoord
Oud 22-12-2003, 21:01
Verwijderd
Ik herken het wel. Dat deed doe ik ook.
Wanneer ik boos ben, of verdrietig, ging ik eten, ik doe dat nu een stuk minder. Hoewel ik me vanavond weer helemaal volgestopt heb. Echt tips ofzo heb ik niet voor je, maar probeer je te beheersen. Hoe ontzettend moeilijk dat ook is. Probeer het, en complimenteer jezelf als het lukt. Doe dan iets goeds voor jezelf *maakt niet uit wat, als het maar niet eten is * Dat heeft bij mij ook wel een beetje geholpen.

Succes en als je ergens over wilt hebben ofzo, pm je me maar !
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 22:00
Roxann
Roxann is offline
probeer je problemen op een andere manier van je af te zetten dan door te eten, b.v. door te sporten, of door te schrijven, of door er over te praten, al is dat geen gemakkelijke optie.
wat je ook doet, vooral niet braken als je zo'n eetbuien hebt, anders word je daar mss te veel aan gewoon en evolueert het in een eetstoornis (boulemie).
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 01:36
Verwijderd
ik doe het al jaren, net als jij ben ik ook een emotie-eter. het enige wat je kan doen is proberen er niet aan toe te geven, hoe moeilijk dit ook is..

DD
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 00:37
Charlottetje
Charlottetje is offline
Ik kan je helaas alleen vertellen hoe ik het zo goed mogelijk volhoud: Door het druk te hebben, giga druk, maar niet gestresst kan worden, zodat ik gewoon eigenlijk de tijd niet meer heb om te eten of er later te moe voor ben. Zelf schrijf ik ook veel, gewoon in m'n dagboek of op een kladblok dat ik bij me heb. Ik probeer ook wel eens de stad in te gaan, maar dan alleen wanneer ik het zonde vind geld uit te geven, want anders loop ik nog de kans om iets te kopen. Zorg dan wel dat je drinken (bijv. water) en ook wat eten (bijv. wortel of appel) mee hebt. Wellicht zul je ze niet eens aanraken, maar het idee dat je ze hebt zullen je er misschien wel van weerhouden.

In ieder geval veel succes met alles!
Oud 24-12-2003, 14:09
coopergirl
coopergirl is offline
Héél erg bedankt voor jullie tips!! Ik ga sommige zeker in de praktijk proberen uit te voeren

Liefs,
Oud 24-12-2003, 14:26
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 22-12-2003 @ 21:37:
Normaal eet ik niet ontzettend veel (geen ontbijt, 1 boterham = lunch, 1 aardappel + 1 lepel groente + vlees = avondeten)
en als je nou op de normale momenten meer eet? ik kan me voorstellen dat ik mezelf ook dood zou eten als ik zo weinig mocht eten tijdens de normale tijden

anyway ik denk dat het vooral afleiding is of een lekker gevoel van het eten zodat je niet over die vervelende dingen hoeft na te denken.. ik doe dat zelf ook maar dan met andere dingen
je zou het eten misschien kunnen vervangen door iets anders dat je een fijn gevoel geeft.. een hobby ofzo
nog beter is om die vervelende gevoelens over je heen te laten komen en daar je les uit te trekken.. die vervelende gevoelens zijn er natuurlijk niet voor niets.... maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan
Oud 25-12-2003, 19:12
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
McMotion schreef op 24-12-2003 @ 15:26:
en als je nou op de normale momenten meer eet? ik kan me voorstellen dat ik mezelf ook dood zou eten als ik zo weinig mocht eten tijdens de normale tijden

ik wou net zeggen... ik eet meer op normale tijden.
maar als ik me depri voel ga ik soms ook nog es (vr)eten.
en van het een komt het ander..
anyway, ik wou een tip geven, maar die is al gegeven.
succes ermeej, xxx
Oud 27-12-2003, 01:19
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Als ik me klote voel dan eet ik juist niet. Dus ik heb het tegenovergestelde van jouw zeg maar. Ik probeer daar verandering in te brengen maar als ik boos ben of me klote voel dan kan ik mezelf niet aanzetten om te gaan eten. En dat duurt heel vaak net zo lang totdat mijn bui weer over gaat of dat ik echt ontzettend honger heb.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 12:56
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
McMotion schreef op 24-12-2003 @ 15:26:

anyway ik denk dat het vooral afleiding is of een lekker gevoel van het eten zodat je niet over die vervelende dingen hoeft na te denken.. ik doe dat zelf ook maar dan met andere dingen
je zou het eten misschien kunnen vervangen door iets anders dat je een fijn gevoel geeft.. een hobby ofzo
nog beter is om die vervelende gevoelens over je heen te laten komen en daar je les uit te trekken.. die vervelende gevoelens zijn er natuurlijk niet voor niets.... maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan
....Normaal heb ik tussendoor geen intense behoefte aan eten wanneer ik dit eetschema aanhoudt... Echter, wanneer er iets gebeurd, zoals bv een conflict, krijg ik 'drang' naar chocola e.d.

Dank voor de wijze raad ...Gister heb ik het in de praktijk geprobeerd uit te voeren... En, dat is me min of meer, met veel moeite welliswaar, gelukt
Oud 27-12-2003, 18:22
Carlie
Carlie is offline
hej coopergirl,

hmm als ik jou was zou ik echt uitkijken. Je verhaal is een beetje kort en je vertelt ook niet waarom, hoevaak, hoeveel enz je t doet, maar t lijkt op boulimia.
Het is nog niet echt erg, maar je moet zeker uitkijken!!
Tip: regelmatig eten. Dus NIET dieten. Ook al voel je jezelf veel te dik, geloof me door bn kom je alleen maar aan uiteindelijk. Ga dan gewoon gezond eten en gun jezelf af en toe wat lekkers.
ennuhh je moet niet vergeten dat iedereen wel een keertje teveel eet. Iedereen krijgt wel eens een chocola-aanval dat die repen chocola opeet. En daar moet je je ook vooral niet schuldig over voelen, daar ben je meisje voor en als je verder normaal eet kom je daar echt niet van aan!!!

Als je het gevoel hebt dat je een eetbui krijgt ga iets doen. Bel iemand op, ga bij een vriendin langs, ga een wandeling maken, hardlopen, tekenen of weet ik het wat.

Heel veel succes,
Liefs bijna exboulimiapatient
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 19:33
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Carlie schreef op 27-12-2003 @ 19:22:
hej coopergirl,

hmm als ik jou was zou ik echt uitkijken. Je verhaal is een beetje kort en je vertelt ook niet waarom, hoevaak, hoeveel enz je t doet, maar t lijkt op boulimia.
Het is nog niet echt erg, maar je moet zeker uitkijken!!
Tip: regelmatig eten. Dus NIET dieten. Ook al voel je jezelf veel te dik, geloof me door bn kom je alleen maar aan uiteindelijk. Ga dan gewoon gezond eten en gun jezelf af en toe wat lekkers.
ennuhh je moet niet vergeten dat iedereen wel een keertje teveel eet. Iedereen krijgt wel eens een chocola-aanval dat die repen chocola opeet. En daar moet je je ook vooral niet schuldig over voelen, daar ben je meisje voor en als je verder normaal eet kom je daar echt niet van aan!!!

Als je het gevoel hebt dat je een eetbui krijgt ga iets doen. Bel iemand op, ga bij een vriendin langs, ga een wandeling maken, hardlopen, tekenen of weet ik het wat.

Heel veel succes,
Liefs bijna exboulimiapatient
...M'n moeder heeft ook al een paar keer geopperd of ik Boulimia zou kunnen hebben..
Rationeel gezien wéét ik dat het niet vreselijk slecht is om een chacolade-eet-aanval te hebben, echter spreekt mijn gevoel dit falikant tegen

Dankjewel voor je verhaal
...Jij ook succes en sterkte toegewenst!
Oud 27-12-2003, 20:53
artless
artless is offline
Hoi,

Ik lijd al twee jaar aan eetstoornissen, het begon bij mij met boulimie en ik trek nu meer richting anorexia. Ook ik heb last van depressies/perioden waarin ik terneergeslagen ben. Als je een keer wil praten, dan moet je me even een privéberichtje sturen, dan geef ik je mijn e-mail adres. Ik ben net zo oud als jij.

Sterkte.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 21:07
Cinamon
Cinamon is offline
hmm..
dat probleem heb ik ook..
telkens als ik ergens last van heb, iemand zit me dwars, liefdesverdriet, het gaat niet goed op school etc.
dan grijp ik naar de dichtsbijzijnde chocoladereep of frikadel..
het is een zwakte..
je moet het overwinnen..
ik ben er mee bezig..
meer kan ik er nu even niet over zeggen..

Sterkte!
Reageren

Regels voor berichten